hoppa till huvudinnehållet
Specialsakkunnig (juridiska ärenden) - Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata

Vid myndigheten för digitalisering och befolkningsdata ledigförklaras en tjänst som specialsakkunnig.

Vi söker en specialsakkunnig, som tillsammans med våra andra specialsakkunniga på juridiska enheten, ansvarar för ämbetsverkets interna sakkunnig- och utvecklingsuppgifter som förutsätter juridiskt kunnande.
Enheten tillhandahåller juridiska tjänster för ämbetsverkets övriga enheter samt för ledningen.

Centrala arbetsuppgifter är juridiskt att stöda utvecklingen av tjänster med tyngdpunkt på informationsrättsliga frågor samt att tolka tillämplig lagstiftning med beaktande av tjänsternas behov. Till uppgifterna hör även mångsidig förvaltningsjuridik (till exempel handläggning av klagomål över myndighetens förfarande) samt att ge juridiskt stöd för beslutsfattandet.

Vi utvecklar och digitaliserar aktivt våra tjänster och processer. Även vårt sätt att arbeta och våra uppdrag är i ständig förändring. Hos oss kan du dels påverka ditt eget arbete, dels hela den samhälleliga digitaliseringsutvecklingen. Vi förväntar oss att alla som arbetar vid Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata har beredskap att arbeta i en arbetsmiljö som ständigt förändras och har en lösningsinriktad inställning till arbetet.

Föreskrivna behörighetskrav och föreskrivna krav på språkkunskaper

Inga lagstadgade behörighetskrav.

Av sökanden förväntar vi oss

Bästa färdigheter för uppgiften ger en högre högskoleexamen i juridik samt tidigare erfarenhet av tjänstens ansvarsområden.

Uppgiften förutsätter dessutom utmärkta muntliga och skriftliga kommunikations- och interaktionsfärdigheter samt förmåga att uppträda och att förhandla.

Framgång i uppgiften förutsätter god samarbetsförmåga, företagsamhet, pålitlighet, utvecklingsanda, förmåga till självständigt och initiativtagande arbete samt god anpassningsförmåga och stresstålighet i föränderliga situationer och förmåga att snabbt kunna omfatta sig stora helheter. Ytterligare förväntar vi oss ett lösningsorienterat arbetssätt.

Som merit betraktas arbetserfarenhet av den offentlig förvaltningen samt av tillämpning av informationsrätten. Vi värdesätter utvecklingsförmåga.

Språkkunskaper som behövs i arbetet
  • Engelska
    • Muntliga: Bra
    • Skriftliga: Bra
  • Svenska
    • Muntliga: Nöjaktiga
    • Skriftliga: Nöjaktiga
  • Finska
    • Muntliga: Utmärkta
    • Skriftliga: Utmärkta
Förmåner Vi tar hand om personalens välmående bl.a. genom att erbjuda arbetsredskap som främjar ergonomin, flexibla arbetstider samt möjlighet till distansarbete. Vi erbjuder vår personal även motions-, kultur-, arbetsrese- och lunchförmåner samt heltäckande företagshälsovårdstjänster. Förtydliganden

Med den sökandes samtycke kan göras en normal säkerhetsutredning av personen som väljs till tjänsten eller uppgiften (säkerhetsutredningslagen 726/2014). Specifikare information om förfarandet och rättigheterna för den som utredningen gäller finns på adressenwww.supo.fi/sv/framsida.

Kontaktinformation

Tilläggsuppgifter om arbetet:
Chef för Juridiska enheten Noora Kallio tfn 029 553 5079 26.4.2024 kl. 14-15 och 2.5.2024 kl. 13-15
-
Gruppchef Eva Fagerholm tfn 029 553 6432
30.4.2024 kl. 9.30-10.30 och 3.5.2024 kl. 9-10

Register

Vi vill i första hand ha ansökningarna elektroniskt via Valtiolle.fi. Du kan dock söka denna arbetsplats även genom att skicka din ansökan till registratorskontorets postadress. Både i ansökan och på kuvertet ska du ange ID-numret för uppgiften du söker. Brevet ska vara framme senast då ansökningstiden går ut.

  • Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata registratorskontoret

    PL123
    00531 Helsingfors

  • Organisation

    Vid Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata (MDB) bygger vi ett smidigt Finland. Hos oss får du utveckla tjänster för offentliga och privata organisationer som säkerställa att samhället fungerar på ett tillförlitligt sätt.

    Vi bygger trygga digitala lösningar för att göra vardagen smidigare. Vi arbetar också med mänskliga frågor, eftersom vi är med i många olika livsskeden. Som kärleksmyndighet vet vi att människor har ett liv även utanför arbetsplatsen.

    Därför anpassar vi oss efter människornas livssituationer.

    Som kärleksmyndighet värdesätter vi mångfald och jämlikhet i arbetsgemenskapen. Hos oss arbetar professionella i olika åldrar med tiotals olika utbildningar. Vi önskar även i fortsättningen nya arbetskamrater med olika bakgrund till vår arbetsgemenskapen.

    plats
    Helsingfors, Tavastehus, Joensuu, Jyväskylä, Kajana, Karleby, Kouvola, Kuopio, Lahtis, S:t Michel, Uleåborg, Björneborg, Rovaniemi, Seinäjoki, Tammerfors, Vasa

    Du kan arbeta vid något av följande verksamhetsställen

  • Helsingfors
    Fågelviksgränden 2
    00530 Helsingfors
  • Tavastehus
    Wähäjärvenkatu 6
    13200 Tavastehus
  • Joensuu
    Torikatu 36 B
    80100 Joensuu
  • Jyväskylä
    Vapaudenkatu 58 A
    40100 Jyväskylä
  • Kajana
    Lönnrotinkatu 2 C
    87100 Kajana
  • Karleby
    Kaarlelankatu 27
    67100 Karleby
  • Kouvola
    Vuorikatu 1
    45101 Kouvola
  • Kuopio
    Puistokatu 29
    70110 Kuopio
  • Lahtis
    Kirkkokatu 12 B
    15140 Lahtis
  • S:t Michel
    Raatihuoneenkatu 5 A, 5.krs
    50100 S:t Michel
  • Uleåborg
    Isokatu 4
    90100 Uleåborg
  • Björneborg
    Yrjönkatu 6
    28100 Björneborg
    Finland
  • Rovaniemi
    Hallituskatu 5C
    96100 Rovaniemi
  • Seinäjoki
    Juhonkatu 4, 2. krs
    60320 Seinäjoki
  • Tammerfors
    Hatanpään valtatie 36
    33100 Tammerfors
  • Vasa
    Wolffintie 35 B
    65200 Vasa
  • Mer om arbetsgivaren
    Annan information

    Övrig information beskrivning

  • Annan information om jobbet: Uppgiften tillsätts från den 1 augusti 2024 eller enligt överenskommelse och tjänstorten bestäms enligt överenskommelse med den valda personen.

    I ansökningsformuläret finns ytterligare frågor om tjänsten som vi ber de sökande att besvara. Vi rekommenderar att du gör ansökan via jobbsökningstjänsten Valtiolle.fi för att säkerställa att du tillhandahåller all information som behövs för rekrytering.

    Vi strävar till att hålla intervjuerna veckorna 20–21.
  • Personalgrupp: Expertuppgifter
  • Distansarbete: Möjlighet att arbeta på distans
  • Position skapad: Tjänsten är gemensam för ämbetsverket.
  • Arbetstidsform: Arbetstid vid ämbetsverk
  • Förklaring av arbetstider: Arbetstid vid ämbetsverk.
  • Prövotid: Anställningen kan inledas med en prövotid på max. 6 månader.
  • Löneuppgifter: Hos Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata bestäms lönen enligt uppgiftens kravnivå och den individuella arbetsprestationen. Tjänstens uppgiftsbaserade grundlön ligger på kravnivå 16 är 4 209,51 €/mon. Därtill betalas en lönedel som baseras på den personliga arbetsprestationen och som är 10–50 procent av den uppgiftsbaserade lönedelen (i början vanligtvis 10–25 procent). Eftersom lönen bestäms enligt kunskaperna och erfarenheten hos den som väljs till uppgiften, kan sökande framföra önskemål om lön.
  • Sök nu!
    Rekommenderade jobb

    Lediga jobb
    Senaste jobben
    Ansökningsdagen upphör

    Jobb på engelska
    Jobb på svenska
    Möjlighet att arbeta på distans

    Sökandes hjälp
    Lär känna arbetsgivare
    Arbetslivsnyheter

    Nordiska ministerrådet
    Lediga arbetsplatser i EU
    NATO:s öppna positionerNATO:s öppna positioner

    Vyinformation
    Valtiolle.fi Valtiolle.fi-logo

    Valtiolle.fi är den finska regeringens jobbsökningstjänst. Vår tjänst är ett skyltfönster för att arbeta i staten och en ansökningskanal för lediga jobb och praktikplatser i staten. Vår tjänst har ständigt hundratals lediga tjänster för mångsidiga arbetsuppgifter i Finland och utomlands.

    Öppna cookie-inställningar

    Du kan också hitta oss här:

    Vår onlinetjänst använder cookies för att förbättra användarupplevelsen.Genom att använda tjänsten accepterar du användningen av cookies. Se tjänstens dataskyddsutlåtande och tillgänglighetsutlåtande.

    Ge feedback om webbplatsen.
    Ge feedback om tillgänglighet.