Vi söker kommunikationssamordnare till kommunikationsenheten vid riksdagens kansli.
Till dina uppgifter hör två huvudsakliga ansvarsområden: besökstjänsterna samt kommunikation, och i synnerhet medborgarkommunikation i form av kommunikation på webben och på sociala medier.
Som kommunikationssamordnare ska du guida besöksgrupper i riksdagen. Du planerar lämpliga guidningar för varje grupp med hänsyn till gästernas ålder, bakgrund och intressen. Du ordnar guidningar på flera språk. Du beaktar besöksreglerna, säkerheten och tillgänglighetsbehov. Du kan berätta ingående om riksdagen för besökare. Du kan också berätta om aktuella ärenden och olika sätt att följa riksdagens arbete, hålla kontakt med riksdagsledamöterna och påverka beslutsfattandet. Du besvarar gästernas frågor.
Bokningssystemet för guidningar är ditt viktigaste verktyg för att hantera administrationen av guidningarna. Du ska kunna granska, ändra och lägga till guidningar, uppdatera systemet och med hjälp av det ta fram statistik över guidningarna.
Du ska delta i genomförandet och utvecklingen av webbkommunikationen för allmänheten. Du ska producera innehåll i riksdagens sociala medier och utveckla koncept för innehållet. Du ska vara med i teamet för sociala medier och delta i uppföljningen av och rapporteringen om sociala medier.
Du ska också medverka i andra uppgifter vid kommunikationsenheten.
-
Lisätiedot
- https://valtiolle.fi/se/jobbar/kommunikationssamordnare-4453/
- Riksdagens kansli
- TillfälligAlla jobbTjänstArbetstid vid ämbetsverkMöjlighet att arbeta på distansVerkställande uppgifter
- 4453
- 20.8.2024 - 31.12.2025
- Lönen är 3 470,79 euro i månaden för den nyanställda i början av anställningsförhåll.
- 25.4.2024 15:15 - 10.5.2024 15:00
- NylandHelsingforsVälj ett uppgiftsområdeKommunikation
Vi förutsätter att du har lämplig utbildning och att du i din tidigare verksamhet har visat dig ha den skicklighet och förmåga som krävs för att framgångsrikt sköta uppgifterna.
Högskoleexamen inom ett lämpligt område samt kännedom om statsförvaltningen och riksdagsarbetet ger goda förutsättningar för anställningen.
Vi förväntar oss att du har erfarenhet som guide och av att använda bokningssystem för guidningar. Pedagogiska färdigheter och pedagogisk erfarenhet är meriterande. Särskilt kunskaper om demokratifostran är till nytta i arbetet. Erfarenhet av kundservice räknas också som merit.
Dessutom förväntar vi oss att du har kunskaper om och erfarenhet av att producera och hantera webbinnehåll i en organisation samt av att producera innehåll i sociala medier och hantera olika sociala medietjänster. Erfarenhet av att använda publikationssystem och lyssnings- och hanteringsverktyg för sociala medier är meriterande.
Du måste ha breda språkkunskaper. Utmärkta kunskaper i finska samt minst goda kunskaper i svenska och engelska behövs i arbetet och andra språkkunskaper räknas som merit.
Du ska ha god organisationsförmåga, kommunikationsförmåga och förmåga att uppträda inför publik samt god datateknisk kompetens. Vi ser gärna att du har bred allmänbildning och är insatt i aktuella samhällsfrågor.
Med den sökandes samtycke kan göras en normal säkerhetsutredning av personen som väljs till tjänsten eller uppgiften (säkerhetsutredningslagen 726/2014). Specifikare information om förfarandet och rättigheterna för den som utredningen gäller finns på adressenwww.supo.fi/sv/framsida.
Säkerhetsutredningen inbegriper också utredning av utländska bindningar.
Närmare information: kommunikationschef Liina Hemminki, tfn 09-432 21 92, tisdag 30.4 kl. 9-10, eller kommunikationsspecialist Lotta Myllymäki, tfn 09-432 24 27, fredag 3.5 kl. 10-11.
Vi vill i första hand ha ansökningarna elektroniskt via Valtiolle.fi. Du kan dock söka denna arbetsplats även genom att skicka din ansökan till registratorskontorets postadress. Både i ansökan och på kuvertet ska du ange ID-numret för uppgiften du söker. Brevet ska vara framme senast då ansökningstiden går ut.
Registratorskontoret vid riksdagens kansli registratorskontoret
Riksdagsgatan 4
00102 Riksdagen
Riksdagens kansli ska skapa förutsättningar för riksdagen att sköta de uppgifter som hör till riksdagen i dess egenskap av statsorgan.
Till kansliet hör centralkansliet, utskottssekretariatet, förvaltnings- och serviceavdelningen, internationella avdelningen, utrednings- och informationsavdelningen och säkerhetsavdelningen.
Riksdagens kommunikationsenhet bistår med informationsexpertis och svarar för informationen om aktuella frågor, informationen till medier och medborgare, webbkommunikationen och internkommunikationen.
plats
Helsingfors
Du kan arbeta vid något av följande verksamhetsställen
Riksdagsgatan 4
00102 Helsingfors
Övrig information beskrivning