hoppa till huvudinnehållet
Sakkunnig inom förebyggande ekonomirådgivning - Utsökningsverket
Visa mer

Utvecklings- och styrningsenheten vid Utsökningsverkets centralförvaltning ledigförklarar en tjänsteförhållanden som sakkunnig inom förebyggande ekonomirådgivning.

Till sakkunnigs uppgifter hör utbildning, rådgivning och handledning i förebyggande ekonomirådgivning för medborgare och intressentgrupper samt främjande av utsökningsförfarandet. Utvecklingen av det regionala samarbetet med intressentgrupper samt vid behov deltagandet i den riksomfattande utvecklingen hör till uppgifterna. Sakkunnig i förebyggande ekonomirådgivning ansvarar som sakkunnig i utsökning för planeringen och genomförandet av verksamheten inom sitt ansvarsområde ofta tillsammans med sitt arbetsparti i rättshjälpsbyråns ekonomi- och skuldrådgivning. Planeringen och produktionen av material som hänför sig till ekonomisk förvaltning sköts tillsammans med andra sakkunnig. Sakkunnig kan också genomföra utbildning i förebyggande ekonomirådgivning för Utsökningsverkets personal. Verksamheten rapporteras regelbundet.

Föreskrivna behörighetskrav och föreskrivna krav på språkkunskaper

Tjänsten har inga lagstadgade behörighetskrav.

Av sökanden förväntar vi oss

Vi förväntar oss ett självständigt och initiativrikt arbetssätt samt förmåga att arbeta i ett decentraliserat team i nära samarbete med kollegorna. Den som utnämns till uppgiften ska också ha förmåga att lära sig utsökningens uppgifter och processer i den mån det behövs.

Dessutom bör den valda personen ha organiseringsförmåga, presentations- och utbildningsfärdigheter samt god samarbetsoch kommunikationsförmåga.
Vi förväntar oss också en utvecklingspositiv inställning samt ett aktivt arbetssätt i samarbetet med intressentgrupper och utvecklingen av samarbetet.
Som merit räknar vi kännedom om utsökningsprocesserna, kunskaper i ekonomirådgivning, kännedom om socialsektorn, förståelse av hur olika tekniker kan utnyttjas i utveckling.

De bästa förutsättningarna för uppgiften ges av en lämplig högskoleexamen.

Förmåner Vi erbjuder en subventionerad motions-, kultur- och lunchförmån och omfattande företagshälsovård. Det är viktigt för oss att satsa på personalens kompetensutveckling och introduktion av nyanställda. Kontaktinformation

Elli Kaiponen (anträffbar fram till 3.7.)Chef för förebyggande ekonomirådgivning029 565 8685

Register

Vi vill i första hand ha ansökningarna elektroniskt via Valtiolle.fi. Du kan dock söka denna arbetsplats även genom att skicka din ansökan till registratorskontorets postadress. Både i ansökan och på kuvertet ska du ange ID-numret för uppgiften du söker. Brevet ska vara framme senast då ansökningstiden går ut.

  • Utsökningsverket, riksfogdens kansli registratorskontoret

    PB 2
    00067 Utsökningsverket

  • Organisation

    Utsökningen är en del av rättsväsendet och justitieministeriets förvaltningsområde. Utsökningsverket har som mål att så många som möjligt klarar av sina förpliktelser och att parterna litar på att deras rättigheter tillgodoses inom utsökningen. Utsökningen tryggar genomförandet av rättigheter och skyldigheter i samhället. Utsökningsverkets grundläggande uppgift är att verkställa domar och andra direkt utsökbara beslut.

    Utsökningsverket är ett riksomfattande ämbetsverk som består av riksfogdens kansli, som är ämbetsverkets centralförvaltningsenhet, samt åtta verksamhetsenheter som sköter operativa verkställighetsuppgifter och stödfunktioner. Utsökningsverket har cirka 1 100 anställda med verksamhetsställen på 64 orter runt om i Finland.

    Utsökningsverkets värderingar är rättvisa, serviceanda, förtroende och ständig utveckling.

    Utsökningsverket är tvåspråkigt.

    plats
    Karleby, Seinäjoki

    Du kan arbeta vid något av följande verksamhetsställen

  • Karleby
    Karlebygatan 74, 2. vån
    67100 Karleby
  • Seinäjoki
    Juhonkatu 4, 3. vån
    60320 Seinäjoki
  • Mer om arbetsgivaren
    Annan information

    Övrig information beskrivning

  • Annan information om jobbet: Intervjuerna ordnas på distans via Microsoft Teams under vecka 32-33.
  • Personalgrupp: Expertuppgifter
  • Distansarbete: Möjlighet att arbeta på distans
  • Vilken möjlighet att jobba på distans: Möjlighet att delvis arbeta på distans.
  • Position skapad: Tjänsten är gemensam för ämbetsverket.
  • Grund av aktualitet: Vikariat
  • Arbetstidsform: Arbetstid vid ämbetsverk
  • Prövotid: En prövotid kan tillämpas på uppgiften.
  • Löneuppgifter: Tjänsten är placerad på kravnivå Y14 enligt lönesystemet och den uppgiftsrelaterade lönedelen är 2851,35 euro/månad. Därtill betalas en lönedel som bestäms utifrån den personliga prestationen och en eventuell erfarenhetsbaserad lönedel. För en nyanställd är den prestationsbaserade lönedelen vanligtvis 15 %, så beroende på erfarenheten uppgår lönen till cirka 3200-3500 euro.
  • Sök nu!
    Rekommenderade jobb
  • Lediga jobb
    Senaste jobben
    Ansökningsdagen upphör

    Jobb på engelska
    Jobb på svenska
    Möjlighet att arbeta på distans

    Sökandes hjälp
    Lär känna arbetsgivare
    Arbetslivsnyheter

    Nordiska ministerrådet
    Lediga arbetsplatser i EU
    NATO:s öppna positionerNATO:s öppna positioner

    Vyinformation
    Valtiolle Valtiolle-logo

    Valtiolle.fi är den finska regeringens jobbsökningstjänst. Vår tjänst är ett skyltfönster för att arbeta i staten och en ansökningskanal för lediga jobb och praktikplatser i staten. Vår tjänst har ständigt hundratals lediga tjänster för mångsidiga arbetsuppgifter i Finland och utomlands.

    Öppna cookie-inställningar

    Du kan också hitta oss här:

    Vår onlinetjänst använder cookies för att förbättra användarupplevelsen.Genom att använda tjänsten accepterar du användningen av cookies. Se tjänstens dataskyddsutlåtande och tillgänglighetsutlåtande.

    Ge feedback om webbplatsen.
    Ge feedback om tillgänglighet.