hoppa till huvudinnehållet
Lediga jobb
Du har inte lagt till några favoriter än. Lägg till meddelandet som en favorit genom att klicka på hjärtat på meddelandet.
Arbetsgivarna
Du har inte lagt till arbetsgivare som favoriter än. Genom att lägga till arbetsgivaren som favorit kommer den att synas här.
Meny
  • Specialsakkunnig (personalförvaltningen) - Justitieministeriet
    Visa mer

    Vi utlyser en ordinarie tjänst som specialsakkunnig inom främjande av arbetarskydd och arbetsförmåga från och med den 1 december 2024 eller enligt överenskommelse.

    Dina arbetsuppgifter omfattar övergripande planering och utveckling av personalförvaltningen och arbetet för att främja välbefinnandet i arbetet vid justitieministeriet och inom förvaltningsområdet särskilt i fråga om företagshälsovården, samordning av arbetsgemenskapen och arbetarskyddet. Vid ministeriet arbetar du som arbetarskyddschef och inleder, stöder och utvecklar arbetarskyddssamarbetet mellan arbetsgivaren och arbetstagarna. Dina arbetsuppgifter omfattar stöd för ledningen och chefer i svåra personalfrågor samt beredning och handledning av riskhanteringen med tanke på arbetarskyddet.

    Dessutom arbetar du som HR-partner med ansvar för planeringen och skötseln av den utnämnda avdelningens rekryteringar tillsammans med cheferna, Som HR-partner deltar du även i personalplaneringen, dess upprätthållande och uppföljning.

    Du kommer att arbeta i personalenheten på förvaltnings- och styrningsavdelningen. Vid personalavdelningen arbetar elva personer och den ansvarar för utvecklingen av ministeriets personal och samarbetet för att utveckla personalen inom förvaltningsområdet, ministeriets personalprocesser och rekryteringar, ministeriets personalrapportering, förvaltningsområdets tjänstekollektivavtalsärenden som ministeriet ansvarar för och tjänstemannarättsliga ärenden. Dina viktigaste nätverk kommer att vara kopplade till förvaltningsområdets verksamhetssektorer och statsrådet.

    Dessutom kan arbetsuppgifterna omfatta övriga uppgifter som chefen tilldelar.

    Föreskrivna behörighetskrav och föreskrivna krav på språkkunskaper

    Det finns inga föreskrivna behörighetsvillkor för tjänsteförhållandet.

    Av sökanden förväntar vi oss

    Vi förväntar oss att du har lämplig högre högskoleexamen och stark erfarenhet av tjänstens uppgiftsområde, särskilt av uppgifter inom arbetarskyddet och företagshälsovårdssamarbete samt kännedom om och erfarenhet av att tillämpa lagstiftningen om uppgiftsfältet. Dessutom förväntar vi oss att du har förtrogenhet med statens rekrytering och personalplanering. Arbetet förutsätter god samarbetsförmåga och förhandlingsförmåga även i krävande situationer samt förmåga att god muntlig och skriftlig uttrycksförmåga. Vi uppskattar också organisationsförmåga, initiativförmåga och ett lösningsorienterat arbetssätt samt kontinuerligt upprätthållande av den egna kompetensen.

    Meriterande är erfarenhet av statsförvaltningen, kännedom om statens tjänste- och arbetsvillkor samt genomgången utbildning för arbetarskyddschefer.

    För att lyckas i arbetet behöver du utmärkta kunskaper i finska och nöjaktiga kunskaper i svenska. Kunskaper i engelska är meriterande.

    Vi erbjuder dig Vi underlättar samordningen av arbete och fritid genom flextid och möjlighet till distansarbete en del av veckan. Vi har en kultur som stödjer lärande i arbetet och möjlighet till mångsidig kompetensutveckling och arbetsrotation i hela statsrådet och inom justitieministeriets område. Du har också tillgång till omfattande företagshälsovårdstjänster samt motions- och kulturförmåner. Våra lokaler ligger i Helsingfors centrum. Utredningar

    Med den sökandes samtycke kan göras en normal säkerhetsutredning av personen som väljs till tjänsten eller uppgiften (säkerhetsutredningslagen 726/2014). Specifikare information om förfarandet och rättigheterna för den som utredningen gäller finns på adressenwww.supo.fi/sv/framsida.

    Kontaktinformation

    Personalchef, enhetschef Pilvi Pellikka
    t. 02951 50051
    pilvi.pellikka@gov.fi

    Skickande av ansökan

    Vi vill i första hand ha ansökningarna elektroniskt via Valtiolle.fi. Du kan dock söka denna arbetsplats även genom att skicka din ansökan till registratorskontorets postadress. Både i ansökan och på kuvertet ska du ange ID-numret för uppgiften du söker. Brevet ska vara framme senast då ansökningstiden går ut.

  • Registratorskontoret vid Justitieministeriet

    PB 25
    00023 Statsrådet

  • Organisation
  • Justitieministeriet upprätthåller och utvecklar rättsordningen och rättssäkerheten, stärker demokratins strukturer och ser till att medborgarnas grundläggande fri- och rättigheter tillgodoses. Ministeriet svarar för beredningen av de viktigaste lagarna som upprätthåller rättsordningen och för rättsväsendets funktionsduglighet.

    Justitieministeriets vision är ett öppet, aktivt och tryggt samhälle, där var och en kan lita på att hans eller hennes rättigheter tillgodoses. De cirka 250 tjänstemännen vid justitieministeriet är placerade vid avdelningen för demokrati och offentlig rätt, avdelningen för kriminalpolitik och straffrätt, avdelningen för privaträtt och rättsvård, förvaltnings- och styrningsavdelningen samt staben. Avdelningarna svarar för lagberedningen och politikarbetet inom sitt ansvarsområde samt för utvecklingen av och verksamhetsförutsättningarna för ministeriets förvaltningsområde.

    Orter
    Helsingfors

    Du kan arbeta vid något av följande verksamhetsställen

  • Helsingfors, Meritullinkatu
    Meritullinkatu 10
    00170 Helsingfors
  • Mer om arbetsgivaren
    Uppgiftsdetaljer

    Övrig information om uppgiften

  • Mer information: Tjänsten kan inledas med en prövotid.

    Ansökan bör göras på finska eller svenska.

    Namnen på de sökande är offentliga.

    Information om behandlingen av personuppgifter i justitieministeriets tjänster: www.oikeusministerio.fi/sv/dataskydd

    Ansökningarna riktas till justitieministeriet.
  • Uppgiftsnivå: Expertuppgifter
  • Distansarbete: Möjlighet att arbeta på distans
  • Beskrivning av distansarbete: Enligt arbetstidsbestämmelsen kan distansarbete utföras några dagar i veckan och mer när man avtalar med chefen. Det är inte möjligt att utföra enbart distansarbete.
  • Tjänsten inrättats: Tjänsten är gemensam för ämbetsverket.
  • Arbetstidsform: Arbetstid vid ämbetsverk
  • Löneuppgifter: Tjänsten är placerad på kravnivå 18 i ministeriets lönesystem. Utöver den uppgiftsbaserade lönen betalas ett tillägg som baserar sig på din individuella arbetsprestation.
  • Sök nu
    Rekommenderade jobb
  • Lediga jobb
    Senaste jobben
    Ansökningsdagen upphör

    Jobb på engelska
    Jobb på svenska
    Möjlighet att arbeta på distans

    Sökandes hjälp
    Lär känna arbetsgivare
    Arbetslivsnyheter

    Nordiska ministerrådet
    Lediga arbetsplatser i EU
    NATO:s öppna positionerNATO:s öppna positioner

    Vyinformation
    Valtiolle Valtiolle-logo

    Valtiolle.fi är den finska regeringens jobbsökningstjänst. Vår tjänst är ett skyltfönster för att arbeta i staten och en ansökningskanal för lediga jobb och praktikplatser i staten. Vår tjänst har ständigt hundratals lediga tjänster för mångsidiga arbetsuppgifter i Finland och utomlands.

    Öppna cookie-inställningar

    Du kan också hitta oss här:

    Vår onlinetjänst använder cookies för att förbättra användarupplevelsen.Genom att använda tjänsten accepterar du användningen av cookies. Se tjänstens dataskyddsutlåtande och tillgänglighetsutlåtande.

    Ge feedback om webbplatsen.
    Ge feedback om tillgänglighet.