hoppa till huvudinnehållet
Lediga jobb
Du har inte lagt till några favoriter än. Lägg till meddelandet som en favorit genom att klicka på hjärtat på meddelandet.
Arbetsgivarna
Du har inte lagt till arbetsgivare som favoriter än. Genom att lägga till arbetsgivaren som favorit kommer den att synas här.
Meny
  • Specialsakkunnig, 2 stycken - Social- och hälsovårdsministeriet
    Visa mer

    Social- och hälsovårdsministeriet söker TVÅ SPECIALSAKKUNNIGA för tidsbundna tjänsteförhållanden för tiden mellan den 1 januari 2025 och den 31 december 2026.

    Båda tjänsteförhållandena är förlagda till förmånsenheten på avdelningen för social trygghet och försäkringar vid social- och hälsovårdsministeriet. Tjänsteförhållandena är gemensamma för ministeriet och placeringsorten är Helsingfors. Läs mer om avdelningen och enheten: https://stm.fi/sv/avdelningen-for-social-trygghet-och-forsakringar-svo

    Grunden för visstidsanställning som specialsakkunnig är projektarbete i enlighet med regeringsprogrammet. De specialsakkunniga deltar i beredning av lagstiftning som gäller allmänt stöd. Enligt regeringsprogrammet för statsminister Petteri Orpos regering genomför regeringen en reform av grundskyddet som förbättrar arbetets lönsamhet, gör den sociala tryggheten smidigare och förenklar förmånerna med beaktande av rekommendationer och utredningar i mellanrapporten av kommittén för social trygghet. Syftet med reformen är att få till stånd ett allmänt stöd som omfattar en grunddel för levnadskostnader, en boendedel för boendet och en behovsprövad del som ett sistahandsskydd. Läs mer om allmänt stöd: https://stm.fi/sv/allmant-stod

    Den specialsakkunnigas uppgifter omfattar innehållsmässig utveckling som anknyter till det allmänna stödet och reformen av den sociala tryggheten samt uppgifter som anknyter till beredning av lagstiftningen, såsom utarbetande av utredningar, informationssökning och lagberedning. Dessutom ingår i uppgifterna deltagande i samarbete med intressentgrupper.

    Av sökanden förväntar vi oss

    De bästa förutsättningarna för att sköta uppgiften som specialsakkunnig ger
    • för arbeten lämplig högre högskoleexamen, till exempel i juridik, förvaltnings- eller samhällsvetenskaper
    • goda kunskaper i lagstiftningen som gäller den sociala tryggheten
    • tidigare arbetserfarenhet av arbetsuppgifter som gäller utveckling av den sociala tryggheten
    • kunskaper i båda inhemska språken som krävs av tjänstemän

    Arbetsuppgifterna förutsätter dessutom
    • god samarbets-, interaktions- och förhandlingsförmåga
    • god muntlig och skriftlig presentationsförmåga
    • ett självständigt och utvecklande arbetssätt

    Meriterande är kännedom om statsförvaltningens verksamhet samt tidigare erfarenhet av lagberedningsuppgifter.

    Språkkunskaper som behövs i uppgift
    • Svenska
      • Muntliga: Nöjaktiga
      • Förståelse: Nöjaktiga
      • Skriftliga: Nöjaktiga
    • Finska
      • Muntliga: Utmärkta
      • Förståelse: Utmärkta
      • Skriftliga: Utmärkta
    Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig intressanta och mångsidiga arbetsuppgifter, uppmuntrar dig att utveckla ditt kunnande samt stöder dig i att balansera arbete och fritid. För att stödja hälsa och välbefinnande i arbetet erbjuder vi dessutom motions- och kulturförmåner, omfattande företagshälsovård och möjlighet till att arbeta delvis på distans. Vår arbetsgemenskap uppskattar jämställdhet och likabehandling, och vi välkomnar sökande av olika kön, i olika ålder och med olika bakgrund. Utredningar

    Med den sökandes samtycke kan göras en normal säkerhetsutredning av personen som väljs till tjänsten eller uppgiften (säkerhetsutredningslagen 726/2014). Specifikare information om förfarandet och rättigheterna för den som utredningen gäller finns på adressenwww.supo.fi/sv/framsida.

    Kontaktinformation

    Mer information om uppgiften ger Essi Rentola, direktör för förmånsenheten, tfn 02951 63155, e-post: fornamn.efternamn@gov.fi

    Skickande av ansökan

    Vi vill i första hand ha ansökningarna elektroniskt via Valtiolle.fi. Du kan dock söka denna arbetsplats även genom att skicka din ansökan till registratorskontorets postadress. Både i ansökan och på kuvertet ska du ange ID-numret för uppgiften du söker. Brevet ska vara framme senast då ansökningstiden går ut.

  • Social- och hälsovårdsministeriet (statsrådets distributionscentral) registratorskontoret

    PB 33 (Riddaregatan 2 B, Helsingfors)
    00023 Helsingfors

  • Organisation
  • Social- och hälsovårdsministeriet (SHM) verkar som en del av statsrådet. Målet för vår verksamhet är att alla ska ha lika möjligheter till ett hälsosamt och tryggt liv. Vi ansvarar för planeringen, styrningen och genomförandet av social- och hälsovårdspolitiken.

    SHM har ca 450 anställda. Personalens medelålder är 47 år. Uppgifterna vid ministeriet kräver en hög utbildningsnivå. De vanligaste studieområdena är juridik, samhällsvetenskap och humaniora. De som arbetar med assisterande uppgifter har vanligtvis en merkonom- eller tradenomexamen. Arbetsuppgifterna vid social- och hälsovårdsministeriet består av mångsidiga sakkunnig- och assistentuppgifter.

    Enligt feedback från personalen upplevs arbetsmiljön som rättvis och sporrande.

    SHMs mission och värderingar

    Vår uppgift är att säkerställa människors funktionsförmåga, utkomst och tjänster för att vi ska kunna leva i ett jämlikt, hållbart och stabilt samhälle.

    Orter
    Helsingfors

    Du kan arbeta vid något av följande verksamhetsställen

  • Helsingfors, Sjötullsgatan
    Sjötullsgatan 8
    00170 Helsingfors
  • Mer om arbetsgivaren
    Uppgiftsdetaljer

    Övrig information om uppgiften

  • Uppgiftsnivå: Expertuppgifter
  • Distansarbete: Möjlighet att arbeta på distans
  • Beskrivning av distansarbete: Det är möjligt att arbeta delvis på distans.
  • Grund för visstidsanställning: Arbetets art
  • Arbetstidsform: Arbetstid vid ämbetsverk
  • Ytterligare information om arbetstider: Arbetstid är 36 h 15 min/vecka
  • Prövotid: På uppgiften kan tillämpas en prövotid på sex månader.
  • Löneuppgifter: Lönen bestäms enligt kravnivå 8 i ministeriets lönesystem. Den uppgiftsbaserade lönedelen är 3978–4193 euro per månad beroende på den tidigare erfarenhet som den rekryterade har. Den individuella lönedelen bestäms utifrån den personliga arbetsinsatsen och utgör högst 50 procent av den uppgiftsbaserade lönedelen.
  • Sök nu
    Rekommenderade jobb
  • Lediga jobb
    Senaste jobben
    Ansökningsdagen upphör

    Jobb på engelska
    Jobb på svenska
    Möjlighet att arbeta på distans

    Sökandes hjälp
    Lär känna arbetsgivare
    Arbetslivsnyheter

    Nordiska ministerrådet
    Lediga arbetsplatser i EU
    NATO:s öppna positionerNATO:s öppna positioner

    Vyinformation
    Valtiolle Valtiolle-logo

    Valtiolle.fi är den finska regeringens jobbsökningstjänst. Vår tjänst är ett skyltfönster för att arbeta i staten och en ansökningskanal för lediga jobb och praktikplatser i staten. Vår tjänst har ständigt hundratals lediga tjänster för mångsidiga arbetsuppgifter i Finland och utomlands.

    Öppna cookie-inställningar

    Du kan också hitta oss här:

    Vår onlinetjänst använder cookies för att förbättra användarupplevelsen.Genom att använda tjänsten accepterar du användningen av cookies. Se tjänstens dataskyddsutlåtande och tillgänglighetsutlåtande.

    Ge feedback om webbplatsen.
    Ge feedback om tillgänglighet.