Inrikesministeriet söker en PROJEKTCHEF för tiden mellan den 1 december 2024 och den 31 december 2026. Grunden för visstidsanställningen är arbetets art. Befattningen hör till ministeriets gemensamma befattningar och är förlagd till räddningsavdelningen.
Inrikesministeriet har till uppgift att leda, styra och övervaka räddningsväsendets tjänster. Inrikesministeriet samordnar också de olika ministeriernas och ansvarsområdenas verksamhet inom räddningsväsendet och dess utveckling samt svarar för räddningsväsendets organisering och beredning i hela landet.
Ansvaret för ordnande av räddningsväsendet överfördes till välfärdsområdena och Helsingfors stad den 1 januari 2023. Genom välfärdsområdesreformen förbättras räddningsväsendets tjänster i fråga om enhetlighet, jämlikhet, kvalitet, produktivitet och kostnadseffektivitet. Räddningsavdelningen vid inrikesministeriet svarar för styrningen av välfärdsområdena.
I enlighet med regeringsprogrammet inleder inrikesministeriet ett nationellt projekt för att förbättra arbetssäkerheten inom räddningsbranschen. Projektchefen har till uppgift att samordna och genomföra det nationella arbetssäkerhetsprojektet åren 2024 – 2026 i ett omfattande samarbete med räddningsväsendets myndigheter och organisationer. Vid behov deltar projektchefen också i räddningsavdelningens övriga uppgifter. Arbetsuppgifterna förutsätter resor i Finland.
-
Ytterligare information
- https://valtiolle.fi/se/jobbar/projektchef-7857/
- Inrikesministeriet
- TillfälligAlla jobbTjänstArbetstid vid ämbetsverkExpertuppgifter
- 7857
- 1.12.2024 - 31.12.2026
- 4633,53 euro/mån
- 10.10.2024 17:40 - 28.10.2024 14:00
- NylandHelsingforsVälj ett uppgiftsområdeMöjlighet att arbeta på distansFörsvar / säkerhet / beredskap
Det finns inga särskilda föreskrivna behörighetsvillkor för befattningen som projektchef.
Bästa färdigheter för befattningen ger lämplig högre högskoleexamen och erfarenhet av projektledning. Kännedom om räddningsväsendet och välfärdsområdena och tidigare arbetserfarenhet på statsrådsnivå är meriterande. Vi förväntar oss att den som blir aktuell för befattningen har initiativförmåga, god samarbets- och organisationsförmåga och förmåga att uppfatta omfattande helheter. Uppgifterna förutsätter utmärkta kunskaper i finska och nöjaktiga muntliga och skriftliga kunskaper i svenska.
- flextid, möjlighet att jobba på distans,
- en omfattande företagshälsovård,
- uppmuntran och mångsidiga möjligheter att utveckla din kompetens,
- motions- och kulturförmåner, och
- en intressant arbetsmiljö där vi tillsammans skapar ett tryggare Finland.
Jämställdhet och jämlikhet är viktigt för oss och vi hoppas på ansökningar av människor med olika bakgrund, i olika ålder och av olika kön. Inrikesministeriet är en tillgänglig arbetsplats.
Med den sökandes samtycke kan göras en normal säkerhetsutredning av personen som väljs till tjänsten eller uppgiften (säkerhetsutredningslagen 726/2014). Specifikare information om förfarandet och rättigheterna för den som utredningen gäller finns på adressenwww.supo.fi/sv/framsida.
Under tjänsten riktas kontroll av oförvitlighet gällande personen enligt säkerhetsutredningsförfarandet.
Säkerhetsutredningen inbegriper också utredning av utländska bindningar.
Mer information om befattningen ger Tiina Snellman, chef för strategi- och styrningsenheten, tfn 0295 488 638.
Vi vill i första hand ha ansökningarna elektroniskt via Valtiolle.fi. Du kan dock söka denna arbetsplats även genom att skicka din ansökan till registratorskontorets postadress. Både i ansökan och på kuvertet ska du ange ID-numret för uppgiften du söker. Brevet ska vara framme senast då ansökningstiden går ut.
Inrikesministeriets registratorskontor
PB 26 (Riddaregatan 2 B, Helsingfors)
00023 Statsrådet
Inrikesministeriets mål är att Finland är världens tryggaste land nu och i framtiden. För att nå detta mål värnar vi om människors säkerhet samtidigt som vi bygger upp ett konkurrenskraftigt samhälle och säkerställer att människor behandlas lika.
Vid inrikesministeriet arbetar cirka 240 experter inom områdena för polisväsende, gränssäkerhet, räddningsväsende och migration. Inrikesministeriet har tre kärnuppgifter. Vi bereder lagstiftning som gäller polisen, räddningsväsendet, nödcentralsverksamheten, gränsbevakningen, sjöräddningen och migrationen, resultatstyr ämbetsverken och inrättningarna inom vårt förvaltningsområde samt behandlar internationella ärenden och EU-ärenden som hör till vårt ansvarsområde. Som ett ministerium för inre säkerhet har inrikesministeriet dessutom uppgifter som gäller den nationella säkerheten, beredskapsplaneringen och beredskapen för olika störningar och undantagsförhållanden.
I enlighet med våra värderingar vill vi agera öppet och enkelt, rättvist och pålitligt samt vara starka tillsammans.
Läs mera om oss: https://intermin.fi/sv/ministeriet/ministeriet-som-arbetsplats
Orter
Helsingfors
Du kan arbeta vid något av följande verksamhetsställen
Kyrkogatan 12
00170 Helsingfors
Övrig information om uppgiften