hoppa till huvudinnehållet
Lediga jobb Meny
  • Alla Jobb
  • Jobbdetaljer Sök nu Jobbdetaljer UtsökningsverketTillfälligAlla jobbTjänstArbetstid vid ämbetsverkExpertuppgifter1549018.11.2025-10.7.20262600-2800 euro.25.9.2025 09:45 - 10.10.2025 16:15NylandVandaVälj ett uppgiftsområdeMöjlighet att arbeta på distansAssistent- och annat kontorsarbeteÖvriga uppgifter

    Utsökningsverket söker noggrann och självständig indrivningssekreterare för sakkunnigarbete inom realiseringens stödtjänster.

    Vid Utsökningsverkets enhet för gemensamma tjänster ledigförklaras ett tjänsteförhållande för tiden 8.11.2025-10.7.2026. Tjänsteförhållandet är placerad vid Utsökningsverkets verksamhetsställe i Vanda.

    Enheten för gemensamma tjänster vid Utsökningsverket producerar olika stödtjänster för Utsökningsverkets andra enheter. Tjänsten som indrivningssekreterare finns inom stödtjänster för realisering. Realisering är en del av verkställighetsprocessen och innebär försäljning av utmätt egendom. Vi ansvarar för processens smidighet och samarbetar nära med häradsfogdarna och utsökningsöverinspektörerna i Södra Finland.

    Som indrivningssekreterare inom realiseringen ingår du i ett sju personers team som ansvarar bl.a. för försäljningarna i Södra Finland. Som medlem i teamet samarbetar du som sakkunnig med häradsfogdarna och utsökningsöverinspektörerna och ansva-rar för utveckling för ditt eget arbete och kunnande. För att lyckas i uppgiften bör du kunna agera i nätverk samt bygga tillförlit-liga arbetsrelationer. Din närmaste förman är avdelningssekreteraren. Teammedlemmarna arbetar vid Utsökningsverkets olika verksamhetsställen i Södra Finland. Vi jobbar huvudsakligen hybrid, dvs. på verksamhetsställena och på distans.

    Arbete som indrivningssekreterare är kontorsarbete som kräver noggrannhet. Din arbetsvecka kan bestå av följande uppgifter:
    • Olika stöduppgifter för realisering av utmätt egendom
    • administrering av utsökningsbesvärshandlingar
    • att stödja verksamhetsställets besökskundtjänst vid behov

    Indrivningssekreterare inom realisering är en sakkunnigarbete som ger dig möjlighet att utvecklas i en betydelsefull verksamhetsmiljö.

    Utsökningsverket söker noggrann och självständig indrivningssekreterare för sakkunnigarbete inom realiseringens stödtjänster.

    Vid Utsökningsverkets enhet för gemensamma tjänster ledigförklaras ett tjänsteförhållande för tiden 8.11.2025-10.7.2026.

    Tjänsteförhållandet är placerad vid Utsökningsverkets verksamhetsställe i Vanda.

    Enheten för gemensamma tjänster vid Utsökningsverket producerar olika stödtjänster för Utsökningsverkets andra enheter. Tjänsten som indrivningssekreterare finns inom stödtjänster för realisering. Realisering är en del av verkställighetsprocessen och innebär försäljning av utmätt egendom. Vi ansvarar för processens smidighet och samarbetar nära med häradsfogdarna och utsökningsöverinspektörerna i Södra Finland.

    Som indrivningssekreterare inom realiseringen ingår du i ett sju personers team som ansvarar bl.a. för försäljningarna i Södra Finland. Som medlem i teamet samarbetar du som sakkunnig med häradsfogdarna och utsökningsöverinspektörerna och ansva-rar för utveckling för ditt eget arbete och kunnande. För att lyckas i uppgiften bör du kunna agera i nätverk samt bygga tillförlit-liga arbetsrelationer. Din närmaste förman är avdelningssekreteraren. Teammedlemmarna arbetar vid Utsökningsverkets olika verksamhetsställen i Södra Finland. Vi jobbar huvudsakligen hybrid, dvs. på verksamhetsställena och på distans.

    Arbete som indrivningssekreterare är kontorsarbete som kräver noggrannhet. Din arbetsvecka kan bestå av följande uppgifter:
    • Olika stöduppgifter för realisering av utmätt egendom
    • administrering av utsökningsbesvärshandlingar
    • att stödja verksamhetsställets besökskundtjänst vid behov

    Indrivningssekreterare inom realisering är en sakkunnigarbete som ger dig möjlighet att utvecklas i en betydelsefull verksamhetsmiljö.

    Visa mindre
    Ytterligare information https://valtiolle.fi/se/jobbar/indrivningssekreterare-realisering-vanda-15490/ UtsökningsverketTillfälligAlla jobbTjänstArbetstid vid ämbetsverkExpertuppgifter1549018.11.2025-10.7.20262600-2800 euro.25.9.2025 09:45 - 10.10.2025 16:15NylandVandaVälj ett uppgiftsområdeMöjlighet att arbeta på distansAssistent- och annat kontorsarbeteÖvriga uppgifter Föreskrivna behörighetskrav och föreskrivna krav på språkkunskaper

    Tjänsten har inga lagstadgade behörighetskrav.

    Av sökanden förväntas

    - minst yrkesexamen, viktigare än utbildningen är tidigare arbetserfarenhet som lämpar sig för uppgiften
    - erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter t.ex. inom finansierings- eller indrivningsbranschen
    - noggrannhet, systematiskt arbetssätt samt ansvarsfullhet
    - aktivt och självständigt arbetstag
    - utmärkta samarbets- och kommunikationsfärdigheter samt positiv attityd för arbete och arbetsgemenskap
    - du måste kunna nätverka
    - förmåga att lära dig nytt och tillämpa det lärda
    - positiv inställning för förändringar samt motivation
    - goda och tidsenlig datakunskaper samt utmärkt förmåga för inhämtning av information.

    Det är till fördel att känna till utsökningens processer i realiseringen.

    Vi erbjuder dig Utsökningsverkets mål är en kompetent, engagerad och motiverad personal. Vi strävar efter målet bl.a. genom att skapa enhetliga och jämlika möjligheter för alla att utveckla sin kompetens. Vi erbjuder en subventionerad lunchförmån, möjlighet till delvis distansarbete samt omfattande företagshälsovård. Utredningar

    Med den sökandes samtycke kan göras en begränsad säkerhetsutredning av personen som väljs till tjänsten eller uppgiften (säkerhetsutredningslagen 726/2014). Specifikare information om förfarandet och rättigheterna för den som utredningen gäller finns på adressen www.supo.fi/sv/framsida.

    Under tjänsten riktas kontroll av oförvitlighet gällande personen enligt säkerhetsutredningsförfarandet.

    Kontaktinformation

    Mia Gustafsson
    Byråchef
    029 565 8378

    Nina Lehtinen
    Avdelningssekreterare
    029 565 8202

    Inlämnande av ansökan

    Vi vill i första hand ha ansökningarna elektroniskt via Valtiolle.fi. Du kan även söka detta arbete genom att skicka din ansökan till registratorskontorets postadress. Både i ansökan och på kuvertet ska du ange ID-numret för uppgiften du söker. Brevet ska vara framme senast då ansökningstiden går ut.

  • Utsökningsverket registratorskontoret

    PB 2 / rekryt
    00067 Utsökningsverket

  • Organisation
  • Utsökningen är en del av rättsväsendet och justitieministeriets förvaltningsområde. Utsökningsverket har som mål att så många som möjligt klarar av sina förpliktelser och att parterna litar på att deras rättigheter tillgodoses inom utsökningen. Utsökningen tryggar genomförandet av rättigheter och skyldigheter i samhället. Utsökningsverkets grundläggande uppgift är att verkställa domar och andra direkt utsökbara beslut.

    Utsökningsverket är ett riksomfattande ämbetsverk som består av riksfogdens kansli, som är ämbetsverkets centralförvaltningsenhet, samt åtta verksamhetsenheter som sköter operativa verkställighetsuppgifter och stödfunktioner. Utsökningsverket har omkring 1100 anställda och är verksam på flera orter.

    Utsökningsverkets värderingar är rättvisa, serviceanda, förtroende och ständig utveckling.

    Utsökningsverket är tvåspråkigt.

    Orter
    Teknobulevarden 7, H-Huset, 01530 Vantaa

    Du kan arbeta vid något av följande verksamhetsställen

  • Vanda
    Teknobulevarden 7, H-huset
    01530 Vanda
  • Mer om arbetsgivaren
    Uppgiftsdetaljer

    Övrig information om uppgiften

  • Mer information: Vi intervjuar sökanden vecka 43. Intervjuerna ordnas på distans med Microsoft Teams.

    Vår arbetsgemenskap uppskattar jämställdhet och likabehandling, och vi välkomnar sökande av olika kön, i olika ålder och med olika bakgrund.
  • Uppgiftsnivå: Expertuppgifter
  • Distansarbete: Möjlighet att arbeta på distans
  • Beskrivning av distansarbete: Tjänsteplatsen är Vanda, men du kan arbeta multilokalt inom Utsökningsverket. Det är dessutom möjligt att arbeta på distans.
  • Tjänsten inrättats: Tjänsten är gemensam för ämbetsverket.
  • Grund för visstidsanställning: Vikariat
  • Arbetstid: Arbetstid vid ämbetsverk
  • Prövotid: En prövotid på sex (6) månader kan tillämpas på uppgiften.
  • Löneuppgifter: Tjänsten är placerad på kravnivå Y9 enligt lönesystemet och den uppgiftsrelaterade lönedelen är 2270,19 euro/månad. Därtill betalas en lönedel som bestäms utifrån den personliga prestationen och en eventuell erfarenhetsbaserad lönedel. För en nyanställd är den prestationsbaserade lönedelen vanligtvis 15-20 %, så beroende på erfarenheten uppgår lönen till cirka 2600-2800 euro. Det eventuella erfarenhetstillägget är högst 10% av den uppgiftsbaserade lönedelen.
  • Sök nu

    Logga in
    Logga in för att söka jobb
    Logga in som intern sökande
    Logga in som rekryterare

    Så här ansöker du
    Anvisningar för sökande
    Be om hjälp
    Ofta ställda frågor

    För alla karriärskeden
    Uppgifter inom statens inre rörlighet
    Internationella uppdrag
    För studerande

    Navigera genom webbplatsen
    Alla jobb
    Lär kanna arbestgivare
    Valtiolle.fi - startsida

    valtio

    Valtiolle.fi är den finska regeringens jobbsökningstjänst. Vår tjänst är ett skyltfönster för att arbeta i staten och en ansökningskanal för lediga jobb och praktikplatser i staten. Vår tjänst har ständigt hundratals lediga tjänster för mångsidiga arbetsuppgifter i Finland och utomlands.

    Följ oss på sociala medier



    Se tjänstens dataskyddsbeskrivningarna och tillgänglighetsutlåtande .
    Ge feedback om webbplatsen eller om tillgänglighet.

    Öppna cookie-inställningar