Den administrativa assistenten stöder ämbetsverkets allmänna förvaltning vid enheten för förvaltningstjänster och fonden för finansiell stabilitet.
Den administrativa assistenten stöder ämbetsverkets allmänna förvaltning vid enheten för förvaltningstjänster och fonden för finansiell stabilitet. Till den administrativa assistentens uppgifter hör mångsidiga berednings- och verkställighetsuppgifter inom ämbetsverkets ekonomi-, personal- och allmänna förvaltning. Till uppgifterna hör också att bistå registratorskontoret, kommunikationen samt ämbetsverkets ledning och sakkunniga i ämbetsverkets alla ansvarsområden. Förvaltningstjänsterna stärks för viss tid på grund av den ökade arbetsbelastningen till följd av ämbetsverkets utvecklingsprojekt. Den administrativa assistenten kommer att arbeta med erfarna och motiverade förvaltningsexperter. Arbetssätten varierar från teamarbete till arbetsuppgifter som utförs på egen hand.
Den administrativa assistenten använder i sina uppgifter de datasystem som allmänt används inom statsförvaltningen på egen hand och har praktisk behärskning av de viktigaste processerna inom ämbetsverkets ekonomi-, personal- och allmänna förvaltning. Den administrativa assistenten håller kontakt med serviceproducenterna och intressentgrupper som är centrala för den egna verksamheten inom myndighetsfältet. Till uppgifterna hör dessutom att stöda personalen i användningen av förvaltningens datasystem, förbereda och avveckla möten och arbetsgrupper samt ordna evenemang. Beroende på den administrativa assistentens kompetens och intresse kan denne anvisas utvecklingsuppgifter i anslutning till uppgiftsområdet, såsom att göra processerna smidigare, förbättra verksamhetssätten eller delta i systemutvecklingen i samarbete med de sakkunniga.
En uppgift i verkets operativa krishanteringsorganisation fastställs för den administrativa assistenten för en eventuell krishanteringssituation. Beredskapen och funktionsförmågan hos ämbetsverkets krishanteringsorganisation utvecklas regelbundet genom olika övningar och simuleringar.
Den administrativa assistenten stöder ämbetsverkets allmänna förvaltning vid enheten för förvaltningstjänster och fonden för finansiell stabilitet.
Den administrativa assistenten stöder ämbetsverkets allmänna förvaltning vid enheten för förvaltningstjänster och fonden för finansiell stabilitet.
Den administrativa assistenten använder i sina uppgifter de datasystem som allmänt används inom statsförvaltningen på egen hand och har praktisk behärskning av de viktigaste processerna inom ämbetsverkets ekonomi-, personal- och allmänna förvaltning. Den administrativa assistenten håller kontakt med serviceproducenterna och intressentgrupper som är centrala för den egna verksamheten inom myndighetsfältet. Till uppgifterna hör dessutom att stöda personalen i användningen av förvaltningens datasystem, förbereda och avveckla möten och arbetsgrupper samt ordna evenemang. Beroende på den administrativa assistentens kompetens och intresse kan denne anvisas utvecklingsuppgifter i anslutning till uppgiftsområdet, såsom att göra processerna smidigare, förbättra verksamhetssätten eller delta i systemutvecklingen i samarbete med de sakkunniga.
En uppgift i verkets operativa krishanteringsorganisation fastställs för den administrativa assistenten för en eventuell krishanteringssituation. Beredskapen och funktionsförmågan hos ämbetsverkets krishanteringsorganisation utvecklas regelbundet genom olika övningar och simuleringar.
Tjänsteförhållandets behörighetsvillkor är högskoleexamen och omfattande förtrogenhet med tjänstens uppgiftsområde.
Av sökanden förväntar vi oss:
- Högskolestudier (t.ex. tradenom) som stöder verkställighets- och utvecklingsuppgifter inom ekonomi- och personalförvaltningen.
- Kompetens i processerna för ekonomi-, personal- och allmän förvaltning, deras verkställande och utveckling.
- Uppgiften kräver noggrannhet, omsorgsfullhet och goda datatekniska färdigheter.
- Initiativ- och samarbetsförmåga, ett självständigt och positivt arbetssätt, en positiv och ansvarsfull attityd till assisterande uppgifter, god muntlig och skriftlig uttrycksförmåga, flexibilitet samt god interaktionsförmåga.
- Erfarenhet av verkställighets- och utvecklingsuppgifter inom förvaltningen på ämbetsverks- eller ministerienivå samt av de datasystem som används vid ämbetsverket (Tiimeri, Handi, Kieku, VirastoVahva, YJA) räknas som merit.
Jouni Flink
chef för enheten för förvaltningstjänster och fonden för finansiell stabilitet
+358295253509
jouni.flink(at)rahoitusvakausvirasto.fi
Vi vill i första hand ha ansökningarna elektroniskt via Valtiolle.fi. Du kan även söka detta arbete genom att skicka din ansökan till registratorskontorets postadress. Både i ansökan och på kuvertet ska du ange ID-numret för uppgiften du söker. Brevet ska vara framme senast då ansökningstiden går ut.
Registratorskontoret vid Verket för finansiell stabilitet
PB 70
00581 Helsingfors
Verket för finansiell stabilitet är en myndighet som grundades 2015 och vars mission är att skydda skattebetalarna från kostnaderna för bankkriser. Verket ansvarar för resolutionsplaneringen i kreditinstitut och värdepappersföretag samt för besluten om omstrukturering av verksamheten i institut som drabbats av finansiella problem. Verket är dessutom ansvarig myndighet för den nationella insättningsgarantin och förvaltar Stabilitetsfonden, som består av fonder som insamlats med insättningsgarantiavgifter och stabilitetsavgifter. Från och med sommaren 2022 omfattar verkets uppgifter också att förvalta ett kontosystem inom försörjningsberedskapen, som bidrar till att trygga fortsatta dagliga betalningar vid allvarliga störningssituationer under normala förhållanden samt under undantagsförhållanden.Verket utgör en del av EU:s gemensamma resolutionsmekanism och i Finland fungerar verket i nära samarbete med Finansinspektionen, Finlands Bank och finansministeriet. Verkets moderna kontorslokaler finns i Fiskehamnen i Helsingfors.
Orter
Verkstadsgatan 13, 00580 Helsinki, Finland
Du kan arbeta vid något av följande verksamhetsställen
Övrig information om uppgiften
Så här ansöker du
Anvisningar för sökande
Be om hjälp
Ofta ställda frågor
För alla karriärskeden
Uppgifter inom statens inre rörlighet
Internationella uppdrag
För studerande
Navigera genom webbplatsen
Alla jobb
Lär kanna arbestgivare
Valtiolle.fi - startsida
Valtiolle.fi är den finska regeringens jobbsökningstjänst. Vår tjänst är ett skyltfönster för att arbeta i staten och en ansökningskanal för lediga jobb och praktikplatser i staten. Vår tjänst har ständigt hundratals lediga tjänster för mångsidiga arbetsuppgifter i Finland och utomlands.
Se tjänstens dataskyddsbeskrivningarna och tillgänglighetsutlåtande
Ge feedback om webbplatsen eller om tillgänglighet.
Använd en annan webbläsare