hoppa till huvudinnehållet
Meny
  • Alla Jobb
  • Jobbdetaljer Sök nu Jobbdetaljer Verket för finansiell stabilitetTillfälligAlla jobbTjänstArbetstid vid ämbetsverkVerkställande uppgifter1651611.1.2026 eller enligt överenskommelse. Tjänsteförhållande för viss tid. Uppgiften varar i 2 år.Lönen bestäms enligt uppgiftens kravnivå (9B-10A) och den individuella prestationen, beroende på den sökandes erfarenhet (totallön 3 670 - 3 920 €/månad). De sökande kan framföra löneanspråk.3.11.2025 11:00 - 19.11.2025 16:15NylandHelsingforsVälj ett uppgiftsområdeMöjlighet att arbeta på distansUppgifter inom personalbranschen En person arbetar på en bärbar dator medan han håller en orange kaffekopp. En person sitter vid ett bord med en telefon och papper utspridda. Personen är klädd i en grå tröja och håret är bundet i en bulle. I bakgrunden finns ett fönster som visar himlen och molnen.

    Den administrativa assistenten stöder ämbetsverkets allmänna förvaltning vid enheten för förvaltningstjänster och fonden för finansiell stabilitet.

    Den administrativa assistenten stöder ämbetsverkets allmänna förvaltning vid enheten för förvaltningstjänster och fonden för finansiell stabilitet. Till den administrativa assistentens uppgifter hör mångsidiga berednings- och verkställighetsuppgifter inom ämbetsverkets ekonomi-, personal- och allmänna förvaltning. Till uppgifterna hör också att bistå registratorskontoret, kommunikationen samt ämbetsverkets ledning och sakkunniga i ämbetsverkets alla ansvarsområden. Förvaltningstjänsterna stärks för viss tid på grund av den ökade arbetsbelastningen till följd av ämbetsverkets utvecklingsprojekt. Den administrativa assistenten kommer att arbeta med erfarna och motiverade förvaltningsexperter. Arbetssätten varierar från teamarbete till arbetsuppgifter som utförs på egen hand.

    Den administrativa assistenten använder i sina uppgifter de datasystem som allmänt används inom statsförvaltningen på egen hand och har praktisk behärskning av de viktigaste processerna inom ämbetsverkets ekonomi-, personal- och allmänna förvaltning. Den administrativa assistenten håller kontakt med serviceproducenterna och intressentgrupper som är centrala för den egna verksamheten inom myndighetsfältet. Till uppgifterna hör dessutom att stöda personalen i användningen av förvaltningens datasystem, förbereda och avveckla möten och arbetsgrupper samt ordna evenemang. Beroende på den administrativa assistentens kompetens och intresse kan denne anvisas utvecklingsuppgifter i anslutning till uppgiftsområdet, såsom att göra processerna smidigare, förbättra verksamhetssätten eller delta i systemutvecklingen i samarbete med de sakkunniga.

    En uppgift i verkets operativa krishanteringsorganisation fastställs för den administrativa assistenten för en eventuell krishanteringssituation. Beredskapen och funktionsförmågan hos ämbetsverkets krishanteringsorganisation utvecklas regelbundet genom olika övningar och simuleringar.

    Den administrativa assistenten stöder ämbetsverkets allmänna förvaltning vid enheten för förvaltningstjänster och fonden för finansiell stabilitet.

    Den administrativa assistenten stöder ämbetsverkets allmänna förvaltning vid enheten för förvaltningstjänster och fonden för finansiell stabilitet.

    Till den administrativa assistentens uppgifter hör mångsidiga berednings- och verkställighetsuppgifter inom ämbetsverkets ekonomi-, personal- och allmänna förvaltning. Till uppgifterna hör också att bistå registratorskontoret, kommunikationen samt ämbetsverkets ledning och sakkunniga i ämbetsverkets alla ansvarsområden. Förvaltningstjänsterna stärks för viss tid på grund av den ökade arbetsbelastningen till följd av ämbetsverkets utvecklingsprojekt. Den administrativa assistenten kommer att arbeta med erfarna och motiverade förvaltningsexperter. Arbetssätten varierar från teamarbete till arbetsuppgifter som utförs på egen hand.

    Den administrativa assistenten använder i sina uppgifter de datasystem som allmänt används inom statsförvaltningen på egen hand och har praktisk behärskning av de viktigaste processerna inom ämbetsverkets ekonomi-, personal- och allmänna förvaltning. Den administrativa assistenten håller kontakt med serviceproducenterna och intressentgrupper som är centrala för den egna verksamheten inom myndighetsfältet. Till uppgifterna hör dessutom att stöda personalen i användningen av förvaltningens datasystem, förbereda och avveckla möten och arbetsgrupper samt ordna evenemang. Beroende på den administrativa assistentens kompetens och intresse kan denne anvisas utvecklingsuppgifter i anslutning till uppgiftsområdet, såsom att göra processerna smidigare, förbättra verksamhetssätten eller delta i systemutvecklingen i samarbete med de sakkunniga.

    En uppgift i verkets operativa krishanteringsorganisation fastställs för den administrativa assistenten för en eventuell krishanteringssituation. Beredskapen och funktionsförmågan hos ämbetsverkets krishanteringsorganisation utvecklas regelbundet genom olika övningar och simuleringar.

    Visa mindre
    Ytterligare information https://valtiolle.fi/se/jobbar/administrativ-assistent-16516/ Verket för finansiell stabilitetTillfälligAlla jobbTjänstArbetstid vid ämbetsverkVerkställande uppgifter1651611.1.2026 eller enligt överenskommelse. Tjänsteförhållande för viss tid. Uppgiften varar i 2 år.Lönen bestäms enligt uppgiftens kravnivå (9B-10A) och den individuella prestationen, beroende på den sökandes erfarenhet (totallön 3 670 - 3 920 €/månad). De sökande kan framföra löneanspråk.3.11.2025 11:00 - 19.11.2025 16:15NylandHelsingforsVälj ett uppgiftsområdeMöjlighet att arbeta på distansUppgifter inom personalbranschen Föreskrivna behörighetskrav och föreskrivna krav på språkkunskaper

    Tjänsteförhållandets behörighetsvillkor är högskoleexamen och omfattande förtrogenhet med tjänstens uppgiftsområde.

    Föreskrivna krav på språkkunskaper
    • Finska
      • Muntliga: Utmärkta
      • Skriftliga: Utmärkta
      • Förståelse: Utmärkta
    • Svenska
      • Muntliga: Nöjaktiga
      • Skriftliga: Nöjaktiga
      • Förståelse: Nöjaktiga
    Av sökanden förväntas

    Av sökanden förväntar vi oss:
    - Högskolestudier (t.ex. tradenom) som stöder verkställighets- och utvecklingsuppgifter inom ekonomi- och personalförvaltningen.
    - Kompetens i processerna för ekonomi-, personal- och allmän förvaltning, deras verkställande och utveckling.
    - Uppgiften kräver noggrannhet, omsorgsfullhet och goda datatekniska färdigheter.
    - Initiativ- och samarbetsförmåga, ett självständigt och positivt arbetssätt, en positiv och ansvarsfull attityd till assisterande uppgifter, god muntlig och skriftlig uttrycksförmåga, flexibilitet samt god interaktionsförmåga.
    - Erfarenhet av verkställighets- och utvecklingsuppgifter inom förvaltningen på ämbetsverks- eller ministerienivå samt av de datasystem som används vid ämbetsverket (Tiimeri, Handi, Kieku, VirastoVahva, YJA) räknas som merit.

    Språkkunskaper som behövs i uppgift
    • Engelska
      • Muntliga: Goda
      • Skriftliga: Goda
      • Förståelse: Goda
    Vi erbjuder dig Den administrativa assistenten bidrar till att skapa en god och högklassig vardag vid Verket för finansiell stabilitet. Med din arbetsinsats och kompetens bygger vi upp en välmående arbetsgemenskap där effektiva förvaltningsprocesser stöder ämbetsverkets verksamhet och stärker ämbetsverkets funktionsförmåga under alla förhållanden.

    Vi erbjuder dig möjlighet att arbeta med uppgifter av verklig samhällelig betydelse som en del av det europeiska myndighetsnätverket och den moderna finländska offentliga förvaltningen. Vi har en inspirerande och sakkunnig arbetsgemenskap som uppmuntrar dig att utöka din kompetens och utvecklas. Vi erbjuder möjligheten till distansarbete och omfattande företagshälsovårdstjänster. I våra personalförmåner ingår även arbetsrese-, motions-, kultur- och lunchförmåner.
    Kontaktinformation

    Jouni Flink
    chef för enheten för förvaltningstjänster och fonden för finansiell stabilitet
    +358295253509
    jouni.flink(at)rahoitusvakausvirasto.fi

    Inlämnande av ansökan

    Vi vill i första hand ha ansökningarna elektroniskt via Valtiolle.fi. Du kan även söka detta arbete genom att skicka din ansökan till registratorskontorets postadress. Både i ansökan och på kuvertet ska du ange ID-numret för uppgiften du söker. Brevet ska vara framme senast då ansökningstiden går ut.

  • Registratorskontoret vid Verket för finansiell stabilitet

    PB 70
    00581 Helsingfors

  • Organisation

    Verket för finansiell stabilitet är en myndighet som grundades 2015 och vars mission är att skydda skattebetalarna från kostnaderna för bankkriser. Verket ansvarar för resolutionsplaneringen i kreditinstitut och värdepappersföretag samt för besluten om omstrukturering av verksamheten i institut som drabbats av finansiella problem. Verket är dessutom ansvarig myndighet för den nationella insättningsgarantin och förvaltar Stabilitetsfonden, som består av fonder som insamlats med insättningsgarantiavgifter och stabilitetsavgifter. Från och med sommaren 2022 omfattar verkets uppgifter också att förvalta ett kontosystem inom försörjningsberedskapen, som bidrar till att trygga fortsatta dagliga betalningar vid allvarliga störningssituationer under normala förhållanden samt under undantagsförhållanden.Verket utgör en del av EU:s gemensamma resolutionsmekanism och i Finland fungerar verket i nära samarbete med Finansinspektionen, Finlands Bank och finansministeriet. Verkets moderna kontorslokaler finns i Fiskehamnen i Helsingfors.

    Orter
    Verkstadsgatan 13, 00580 Helsinki, Finland

    Du kan arbeta vid något av följande verksamhetsställen

  • Verket för finansiell stabilitet, Helsingfors
    Verkstadsgatan 13
    00580 Helsingfors
    Finland
  • Mer om arbetsgivaren
    Uppgiftsdetaljer

    Övrig information om uppgiften

  • Mer information: En säkerhetsutredning av person kan göras av den som väljs ut till tjänsten med personens samtycke (säkerhetsutredningslagen 726/2014). Närmare information om förfarandet och rättigheterna för den som utredningen gäller finns på adressen www.supo.fi.
    Den som föreslås bli utnämnd till ett tjänsteförhållande ska före utnämningen lämna en utredning om sina bindningar enligt 6 § i lagen om myndigheten för finansiell stabilitet (1195/2014).
  • Uppgiftsnivå: Verkställande uppgifter
  • Distansarbete: Möjlighet att arbeta på distans
  • Beskrivning av distansarbete: Möjlighet att arbeta på distans enligt ämbetsverkets anvisningar.
  • Tjänsten inrättats: Tjänsten är gemensam för ämbetsverket.
  • Grund för visstidsanställning: Arbetets art
  • Arbetstid: Arbetstid vid ämbetsverk
  • Prövotid: 6 månader
  • Löneuppgifter: Lönen bestäms enligt uppgiftens kravnivå (9B–10A) och den individuella prestationen, beroende på den sökandes erfarenhet (totallön 3 740 – 4 010 €/månad). De sökande kan framföra löneanspråk.
  • Sök nu

    Logga in
    Logga in för att söka jobb
    Logga in som intern sökande
    Logga in som rekryterare

    Så här ansöker du
    Anvisningar för sökande
    Be om hjälp
    Ofta ställda frågor

    För alla karriärskeden
    Uppgifter inom statens inre rörlighet
    Internationella uppdrag
    För studerande

    Navigera genom webbplatsen
    Alla jobb
    Lär kanna arbestgivare
    Valtiolle.fi - startsida

    valtio

    Valtiolle.fi är den finska regeringens jobbsökningstjänst. Vår tjänst är ett skyltfönster för att arbeta i staten och en ansökningskanal för lediga jobb och praktikplatser i staten. Vår tjänst har ständigt hundratals lediga tjänster för mångsidiga arbetsuppgifter i Finland och utomlands.

    Följ oss på sociala medier



    Se tjänstens dataskyddsbeskrivningarna och tillgänglighetsutlåtande .
    Ge feedback om webbplatsen eller om tillgänglighet.