Alla statliga jobb söks via en enda tjänst. Jobbsökningen via Valtiolle.fi-tjänsten förutsätter att du skapar ett användarkonto i tjänsten. För att skapa användarkontot behöver du en fungerande e-postadress.
Din kod förvaras i tjänsten, om du använder den aktivt. Användarkoder som varit oanvända i över ett (1) år raderas automatiskt. Innan din kod raderas får du i din e-post ett meddelande om att din kod kommer att föråldras. När du loggar in på ditt användarkonto förhindrar du att din kod raderas. I annat fall behöver du inte göra någonting och din oanvända användarkod avlägsnas automatiskt ur tjänsten i enlighet med meddelandet.
Ansökningar som skickats in kvarstår i tjänsten i två (2) år efter att rekryteringen avslutats. Ofullbordade och oinsända ansökningar samt ansökningar som sökanden har återkallat kvarstår i 6 månader.
Frågor som gäller arbetsplatsen
Kontakta direkt det rekryterande ämbetsverket i frågor som gäller en enskild platsannons eller hur rekryteringen framskrider. Kontaktuppgifterna finns i annonsen. Om ansökningstiden för uppdraget redan har gått ut och annonsen har raderats på webbplatsen, hittar du annonsen genom att logga in i din användarprofil.
Öppna ansökningar
I tjänsten kan du, om du önskar, skriva en öppen ansökan. Utifrån en öppen ansökan kan sökanden anställas i ett tjänste-/arbetsavtalsförhållande för viss tid som understiger två (2) år. För ordinarie eller längre tidsbegränsade uppgifter ska rekryteringen hos staten alltid ske utifrån en ansökan som gäller en specifik platsannons.
Tjänsten hjälper de sökande i tekniska frågor som hänför sig till jobbsökningstjänsten Valtiolle.fi. Telefontjänsten betjänar vardagar kl. 8–16.15.
E-post: hakijapalvelu(at)palkeet.fi
Telefon: 029 556 4020
Observera att tjänsten för sökande inte tar emot ansökningar.
Vänligen kontakta rekryteringsmyndigheten direkt i frågor som gäller enskild rekrytering.