Siirry pääsivulle
Personen sitter framför glasdörren och har en blå jacka och en ryggsäck på ryggen. Glasdörren säger Vero Skatt för dig. Till höger på bilden går en person med en grön kofta, en vit skjorta och en brun väskrem på axeln.

Vi söker en sakkunnig inom informationshantering till gruppen för informationshantering vid enheten för lokalitetstjänster.

Som sakkunnig inom informationshantering arbetar du med olika uppgifter för utveckling av informationshantering och som en av huvudanvändarna av systemen för ärendehantering (TWeb, WebArk, E-Sign). Tillsammans med ett sakkunnigteam ansvarar du för utbildningar och anvisningar som gäller ifrågavarande system samt deltar i att planera och införa ett nytt ärendehanteringssystem. Du deltar i styrningen av registratorskontorsverksamheten tillsammans med övriga sakkunniga.

Arbetet omfattar utvecklings- och utbildningsuppgifter som gäller Skatteförvaltningens informations- och ärendehantering, i synnerhet kontinuerligt underhåll och utveckling av informationsstyrningsplanen, samt arbete för att definiera system, utföra tester och fungera som stöd för interna kundenheters informationsansvariga. Du deltar i projekt inom informationshantering och tillhandahåller informationshanteringsservice samt stöder med ditt kunnande våra interna kundenheter.

Vad gör arbetet som sakkunnig inom informationshantering viktigt?
När du arbetar som sakkunnig inom informationshantering vid Skatteförvaltningen får du påverka hanteringen och utvecklingen av hela livscykeln för information inom Skatteförvaltningen samt utvecklingen av den elektroniska ärendehanteringen och registratorskontorsverksamheten.

Gruppen för informationshantering är nationell och den sökande kan lägga fram önskemål om arbetsort.

En prövotid på högst sex (6) månader kan tillämpas på anställningen.

Läs mer

https://youtu.be/WCZ90cvQx4c

Föreskrivna behörighetskrav och föreskrivna krav på språkkunskaper

Behörighetsvillkoret för den person som utses till tjänsten är goda muntliga och skriftliga kunskaper i finska eller i svenska. (2 § 1 mom. i statsrådets förordning om de språkkunskaper som krävs av tjänstemän vid Skatteförvaltningen (1052/2009) ).

Att bli tillsatt till tjänsten eller vald till uppgiften förutsätter att en säkerhetsutredning görs för den sökande med den sökandes samtycke. Under tjänsten eller uppgiften riktas kontroll av oförvitlighet enligt säkerhetsutredningsförfarandet till personen. Närmare information om säkerhetsutredningsförfarandet och om den undersöktes rättigheter finns på www.supo.fi.

Av sökanden förväntar vi oss

• lämplig högskoleexamen
• erfarenhet av livscykelhantering för information och planering av informationsstyrning
• gedigen erfarenhet av utveckling av dokumentförvaltning och registratorskontorsverksamhet och elektronisk dokumentförvaltning
• kännedom om den lagstiftning som styr informationshantering
• erfarenhet av att använda och verka som utbildare för ärendehanteringssystem
• god förmåga att uppträda, kommunicera och samarbeta, kundorienterat tänkesätt
• lösningsfokus och ett självständigt, aktivt och systematiskt arbetssätt


Meriterande är
• kunskaper i engelska och färdigheter att arbeta i en decentraliserad arbetsmiljö

Förmåner Flexibel arbetstid, möjlighet att arbeta på distans, omfattande företagshälsovård, motions- och kulturförmån, arbetsreseförmån, massageförmån samt subventionerad lunch. Vi erbjuder dig dessutom en inspirerande och mångsidig arbetsmiljö, där du kan utveckla ditt kunnande och din yrkeskompetens. Kontaktinformation

Mirka Saarelainen (6.5. - 24.5.2024)
ledande sakkunnig
029 512 3759
förnamn.efternamn@vero.fi

Register

Vi vill i första hand ha ansökningarna elektroniskt via Valtiolle.fi. Du kan dock söka denna arbetsplats även genom att skicka din ansökan till registratorskontorets postadress. Både i ansökan och på kuvertet ska du ange ID-numret för uppgiften du söker. Brevet ska vara framme senast då ansökningstiden går ut.

  • Skatteförvaltningen registratorskontoret

    PB 325
    00052 Skatt

  • Organisation

    Vi vid Skatteförvaltningen verkställer världens bästa beskattning – tillsammans. Vårt arbete är betydelsefullt: vi stödjer det finska samhällets bärande strukturer. Vi tar ut rätt mängd skatt i rätt tid. Vi vill vara föregångare inom digital ekonomi och utmärkta kundupplevelser. Vi prognostiserar förändringar i världen och är inte rädda för att förändras med dem.
     
    Våra värderingar är förtroende, samarbete och förnyelse. Vi låter värderingarna synas i vardagen: vi litar på varandra, vi lyckas tillsammans och prövar gärna på nya saker. Vi vill främja jämlikhet och mångfald inom Skatteförvaltningen och önskar att vi ska få sökande med olika bakgrund.
     
    Vid Förvaltningsenheten tillhandahåller vi personal-, ekonomi- och lokalitetstjänster till stöd för arbetet vid Skatteförvaltningen. Dessutom är vi enheternas partner i den strategiska personalstyrningen. Vi producerar smidiga och högkvalitativa administrativa tjänster på ett kundorienterat sätt och i samarbete med våra enheter. Vi påverkar hela landet och inför nya trender även inom Skatteförvaltningen. Förvaltningsenheten har cirka 200 sakkunniga inom administrativa tjänster, och vi använder oss av deras kompetens i stor utsträckning. Vårt mål är att utveckla personalens kompetens, göra vardagen smidig och satsa på samarbete.

    plats
    Helsingfors, Joensuu, Jyväskylä, Träskända, Kuopio, Villmanstrand, Uleåborg, Rovaniemi, Seinäjoki, Tammerfors, Åbo, Vasa

    Du kan arbeta vid något av följande verksamhetsställen

  • Helsingfors, Vääksyvägen
    Vääksyvägen 4
    00510 Helsingfors
  • Joensuu
    Yliopistonkatu 6
    80100 Joensuu
  • Jyväskylä
    Vapaudenkatu 58 A
    40100 Jyväskylä
  • Träskända
    Yhteiskouluntie 13
    04401 Träskända
  • Kuopio
    Viestikatu 7 A
    70600 Kuopio
  • Villmanstrand
    Villimiehenkatu 2
    53100 Villmanstrand
  • Uleåborg
    Sepänkatu 20
    90100 Uleåborg
  • Rovaniemi
    Hallituskatu 1-5 (5C)
    96100 Rovaniemi
  • Seinäjoki
    Kirkkokatu 9 B
    60100 Seinäjoki
  • Tammerfors
    Hatanpään valtatie 36
    33100 Tammerfors
  • Åbo
    Lemminkäinengatan 14-18
    20520 Åbo
  • Vasa
    Wolffskavägen 35
    65200 Vasa
  • Mer om arbetsgivaren
    Annan information

    Övrig information beskrivning

  • Annan information om jobbet: Avsikten är att hålla intervjuerna under vecka 21.
  • Personalgrupp: Expertuppgifter
  • Distansarbete: Möjlighet att arbeta på distans
  • Position skapad: Tjänsten är gemensam för ämbetsverket.
  • Arbetstidsform: Arbetstid vid ämbetsverk
  • Prövotid: En prövotid på högst sex (6) månader kan tillämpas på anställningen.
  • Löneuppgifter: Lönen för tjänsten bestäms enligt kravnivå 10 i Skatteförvaltningens lönesystem.
  • Sök nu!
    Sinulle suositellut työpaikat

    Kaikki työpaikat
    Uusimmat työpaikat
    Hakuaika päättymässä

    Työpaikat englanniksi
    Työpaikat ruotsiksi
    Etätyömahdollisuus

    Hakijan ohje
    Tutustu työnantajiin
    Työelämäuutiset

    Pohjoismaiden ministerineuvosto
    EU:n avoimet työpaikat
    Naton avoimet työpaikat

    Sivun tiedot
    Valtiolle.fi Valtiolle.fi-logo

    Valtiolle.fi on Suomen valtion työnhakupalvelu. Palvelumme on näyteikkuna valtiolla työskentelemiseen ja hakukanava valtion avoimiin työ- ja harjoittelupaikkoihin. Palvelussamme on jatkuvasti avoimena satoja paikkoja monipuolisiin työtehtäviin Suomessa ja ulkomailla.

    Muokkaa evästeasetuksia

    Löydät meidät myös täältä:

    Verkkopalvelussamme käytetään evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseen. Käyttämällä palvelua hyväksyt evästeiden käytön. Katso palvelun tietosuojaseloste sekä saavutettavuusseloste.

    Anna palautetta sivustosta.
    Anna palautetta saavutettavuudesta.