Vi söker en sakkunnig inom informationshantering till gruppen för informationshantering vid enheten för lokalitetstjänster.
Som sakkunnig inom informationshantering arbetar du med olika uppgifter för utveckling av informationshantering och som en av huvudanvändarna av systemen för ärendehantering (TWeb, WebArk, E-Sign). Tillsammans med ett sakkunnigteam ansvarar du för utbildningar och anvisningar som gäller ifrågavarande system samt deltar i att planera och införa ett nytt ärendehanteringssystem. Du deltar i styrningen av registratorskontorsverksamheten tillsammans med övriga sakkunniga.
Arbetet omfattar utvecklings- och utbildningsuppgifter som gäller Skatteförvaltningens informations- och ärendehantering, i synnerhet kontinuerligt underhåll och utveckling av informationsstyrningsplanen, samt arbete för att definiera system, utföra tester och fungera som stöd för interna kundenheters informationsansvariga. Du deltar i projekt inom informationshantering och tillhandahåller informationshanteringsservice samt stöder med ditt kunnande våra interna kundenheter.
Vad gör arbetet som sakkunnig inom informationshantering viktigt?
När du arbetar som sakkunnig inom informationshantering vid Skatteförvaltningen får du påverka hanteringen och utvecklingen av hela livscykeln för information inom Skatteförvaltningen samt utvecklingen av den elektroniska ärendehanteringen och registratorskontorsverksamheten.
Gruppen för informationshantering är nationell och den sökande kan lägga fram önskemål om arbetsort.
En prövotid på högst sex (6) månader kan tillämpas på anställningen.
Läs mer
-
Lisätiedot
- https://valtiolle.fi/se/jobbar/sakkunnig-inom-informationshantering-1-plats-4729/
- Verohallinto
- Alla jobbOrdinarieTjänstArbetstid vid ämbetsverkMöjlighet att arbeta på distansExpertuppgifter
- 4729
- 1.8.2024
- Den uppgiftsbaserade lönedelen är 3381,93 euro i månaden. Dessutom betalas en på den individuella arbetsprestationen baserad löneandel som är högst 48 procent av den uppgiftsbaserade lönedelen (i början i genomsnitt 4% -12% procent av den uppgiftsbaserade lönedelen).
- 2.5.2024 08:23 - 17.5.2024 23:59
- Södra KarelenVillmanstrandSödra ÖsterbottenSeinäjokiMellersta FinlandJyväskyläLapplandRovaniemiBirkalandTammerforsÖsterbottenVasaNorra KarelenJoensuuNorra ÖsterbottenUleåborgNorra SavolaxKuopioNylandHelsingforsTräskändaEgentliga FinlandÅboVälj ett uppgiftsområdeDatatjänst / arkivering
Behörighetsvillkoret för den person som utses till tjänsten är goda muntliga och skriftliga kunskaper i finska eller i svenska. (2 § 1 mom. i statsrådets förordning om de språkkunskaper som krävs av tjänstemän vid Skatteförvaltningen (1052/2009) ).
Att bli tillsatt till tjänsten eller vald till uppgiften förutsätter att en säkerhetsutredning görs för den sökande med den sökandes samtycke. Under tjänsten eller uppgiften riktas kontroll av oförvitlighet enligt säkerhetsutredningsförfarandet till personen. Närmare information om säkerhetsutredningsförfarandet och om den undersöktes rättigheter finns på www.supo.fi.
• lämplig högskoleexamen
• erfarenhet av livscykelhantering för information och planering av informationsstyrning
• gedigen erfarenhet av utveckling av dokumentförvaltning och registratorskontorsverksamhet och elektronisk dokumentförvaltning
• kännedom om den lagstiftning som styr informationshantering
• erfarenhet av att använda och verka som utbildare för ärendehanteringssystem
• god förmåga att uppträda, kommunicera och samarbeta, kundorienterat tänkesätt
• lösningsfokus och ett självständigt, aktivt och systematiskt arbetssätt
Meriterande är
• kunskaper i engelska och färdigheter att arbeta i en decentraliserad arbetsmiljö
Mirka Saarelainen (6.5. - 24.5.2024)
ledande sakkunnig
029 512 3759
förnamn.efternamn@vero.fi
Vi vill i första hand ha ansökningarna elektroniskt via Valtiolle.fi. Du kan dock söka denna arbetsplats även genom att skicka din ansökan till registratorskontorets postadress. Både i ansökan och på kuvertet ska du ange ID-numret för uppgiften du söker. Brevet ska vara framme senast då ansökningstiden går ut.
Skatteförvaltningen registratorskontoret
PB 325
00052 Skatt
Vi vid Skatteförvaltningen verkställer världens bästa beskattning – tillsammans. Vårt arbete är betydelsefullt: vi stödjer det finska samhällets bärande strukturer. Vi tar ut rätt mängd skatt i rätt tid. Vi vill vara föregångare inom digital ekonomi och utmärkta kundupplevelser. Vi prognostiserar förändringar i världen och är inte rädda för att förändras med dem.
Våra värderingar är förtroende, samarbete och förnyelse. Vi låter värderingarna synas i vardagen: vi litar på varandra, vi lyckas tillsammans och prövar gärna på nya saker. Vi vill främja jämlikhet och mångfald inom Skatteförvaltningen och önskar att vi ska få sökande med olika bakgrund.
Vid Förvaltningsenheten tillhandahåller vi personal-, ekonomi- och lokalitetstjänster till stöd för arbetet vid Skatteförvaltningen. Dessutom är vi enheternas partner i den strategiska personalstyrningen. Vi producerar smidiga och högkvalitativa administrativa tjänster på ett kundorienterat sätt och i samarbete med våra enheter. Vi påverkar hela landet och inför nya trender även inom Skatteförvaltningen. Förvaltningsenheten har cirka 200 sakkunniga inom administrativa tjänster, och vi använder oss av deras kompetens i stor utsträckning. Vårt mål är att utveckla personalens kompetens, göra vardagen smidig och satsa på samarbete.
plats
Helsingfors, Joensuu, Jyväskylä, Träskända, Kuopio, Villmanstrand, Uleåborg, Rovaniemi, Seinäjoki, Tammerfors, Åbo, Vasa
Du kan arbeta vid något av följande verksamhetsställen
Vääksyvägen 4
00510 Helsingfors
Yliopistonkatu 6
80100 Joensuu
Vapaudenkatu 58 A
40100 Jyväskylä
Yhteiskouluntie 13
04401 Träskända
Viestikatu 7 A
70600 Kuopio
Villimiehenkatu 2
53100 Villmanstrand
Sepänkatu 20
90100 Uleåborg
Hallituskatu 1-5 (5C)
96100 Rovaniemi
Kirkkokatu 9 B
60100 Seinäjoki
Hatanpään valtatie 36
33100 Tammerfors
Lemminkäinengatan 14-18
20520 Åbo
Wolffskavägen 35
65200 Vasa
Övrig information beskrivning