Haemme Suomen kansallismuseoon vakituiseen työsuhteeseen asiantuntijaa asiakaskokemuksen kehittämiseen 18.8.2025 alkaen tai sopimuksen mukaan.
Asiakaskokemuksen asiantuntija vie asiakasymmärryksen ja asiakaskokemuksen kehittämisen uudelle tasolle ja tuo liiketoimintalähtöisen ajattelun tiiviiksi osaksi palveluita. Asiantuntijan avulla ymmärrämme paremmin, keitä asiakkaamme ovat, mitä he odottavat ja miten he kokevat palvelumme, jolloin voimme suunnitella heille entistäkin merkityksellisempiä ja vaikuttavampia elämyksiä. Asiakaskokemus ei ole meille vain tunne, vaan myös mitattavissa olevaa arvoa.
Kansallismuseon asiakaskokemuksen kehittämisen asiantuntija tuottaa, analysoi ja jakaa asiakastietoa asiakasymmärryksen lisäämiseksi, toteuttaa asiakaskokemuksen kehittämisprojekteja ja tukee liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamista. Asiakaskokemuksen asiantuntija osallistuu museon palveluiden ja markkinoinnin kehittämiseen asiakasymmärryksen pohjalta.
Työssään asiantuntija tuottaa, analysoi ja jakaa asiakastietoa monikanavaisesti (esim. ostokäyttäytyminen, palautteet, palvelujen ja tilojen käyttödata). Asiantuntija toteuttaa tietoon perustuvia asiakaskokemuksen kehitysprojekteja yhteistyössä museon eri yksiköiden ja sidosryhmien kanssa. Hän varmistaa vierailijakokemuksen sujuvuuden ja saavutettavuuden mm. asiakaspolkujen suunnittelun kautta.
Asiantuntija toimii Suomen kansallismuseon asiakastieto- ja asiakaskokemusjärjestelmien pääkäyttäjänä ja kehittäjänä tukien samalla eri museokohteitamme tiedon ja järjestelmien hyödyntämisessä. Hän kehittää asiakaspalautteiden käsittelyä, tilastointia ja asiakastiedon yhdistämistä eri lähteistä.
Pääkohteena on Kansallismuseo, mutta asiantuntijan työ tukee koko Suomen kansallismuseota ja sen kaikkia museokohteita. Asiantuntija tukee työssään organisaation strategista päätöksentekoa mm. tuottamalla analyyseja, suosituksia ja raportteja asiakaskokemuksen ja liiketoiminnan kehittämisen tueksi.
Haemme Suomen kansallismuseoon vakituiseen työsuhteeseen asiantuntijaa asiakaskokemuksen kehittämiseen 18.8.2025 alkaen tai sopimuksen mukaan.
Asiakaskokemuksen asiantuntija vie asiakasymmärryksen ja asiakaskokemuksen kehittämisen uudelle tasolle ja tuo liiketoimintalähtöisen ajattelun tiiviiksi osaksi palveluita.
Työssään asiantuntija tuottaa, analysoi ja jakaa asiakastietoa monikanavaisesti (esim. ostokäyttäytyminen, palautteet, palvelujen ja tilojen käyttödata). Asiantuntija toteuttaa tietoon perustuvia asiakaskokemuksen kehitysprojekteja yhteistyössä museon eri yksiköiden ja sidosryhmien kanssa. Hän varmistaa vierailijakokemuksen sujuvuuden ja saavutettavuuden mm. asiakaspolkujen suunnittelun kautta.
Asiantuntija toimii Suomen kansallismuseon asiakastieto- ja asiakaskokemusjärjestelmien pääkäyttäjänä ja kehittäjänä tukien samalla eri museokohteitamme tiedon ja järjestelmien hyödyntämisessä. Hän kehittää asiakaspalautteiden käsittelyä, tilastointia ja asiakastiedon yhdistämistä eri lähteistä.
Pääkohteena on Kansallismuseo, mutta asiantuntijan työ tukee koko Suomen kansallismuseota ja sen kaikkia museokohteita. Asiantuntija tukee työssään organisaation strategista päätöksentekoa mm. tuottamalla analyyseja, suosituksia ja raportteja asiakaskokemuksen ja liiketoiminnan kehittämisen tueksi.
Ei säädettyjä kelpoisuusvaatimuksia.
Parhaat edellytykset tehtävään antaa soveltuva korkeakoulututkinto esimerkiksi kauppa-, yhteiskunta- tai tietojärjestelmätieteistä tai muotoilun tai viestinnän alalta.
Edellytämme sinulta ymmärrystä ja näyttöjä palvelumuotoilusta, asiakaspolkujen kehittämisestä ja/tai käyttäjälähtöisestä suunnittelusta sekä kokemusta projektinhallinnasta ja asiakaslähtöisestä kehitystyöstä. Toivomme, että omaat liiketoimintaymmärrystä ja strategista ajattelua: osaat liittää asiakaskokemuksen kehittämisen museon vaikuttavuuteen ja tulorahoituksen kasvuun. Arvostamme kokemusta hankintojen tekemisestä, mutta siihen myös perehdytämme.
Odotamme, että sinulla on kokemusta asiakastiedon hyödyntämisestä ja erilaisten järjestelmien käytöstä, kuten CRM, asiakaspalautetyökalut, analytiikkatyökalut (esim. Power BI, GA, Matomo). Odotamme digiosaamista mm. asiakastiedon ja järjestelmien hyödyntämiseksi sekä kykyä analysoida ihmisten käyttäytymistä ja palautetta.
Odotamme sinulta hyviä vuorovaikutus-, ja viestintätaitoja. Ratkaisukeskeinen työote muutostenkin keskellä tukee tehtävässä onnistumista. Tarvitset hyviä viestintätaitoja mm. analysoidun asiakastiedon jakamiseen. Kielitaidon osalta edellytämme sujuvaa suomen kielen suullista ja kirjallista taitoa, hyvää englannin kielen taitoa sekä vähintään tyydyttävää ruotsin kielen taitoa. Muu kielitaito katsotaan eduksi.
Etsimme paitsi kunnianhimoisesti työhönsä suhtautuvaa asiantuntijaa, myös uutta työkaveria kasvavaan ja kansainvälistyvään työyhteisöömme. Teemme työtä asiakkaillemme ja kehitämme määrätietoisesti museon palveluita, sisältöjä ja vierailukokemusta. Toivomme, että sinäkin olet innostunut seuraamaan alan kehitystä ja kehittämään osaamistasi.
Tehtävässä ei ole säädettyjä kelpoisuusvaatimuksia. Tehtävässä noudatetaan kuuden kuukauden koeaikaa.
Virkaan tai tehtävään valittavasta henkilöstä voidaan tehdä hakijan suostumuksella suppea henkilöturvallisuusselvitys (turvallisuusselvityslaki 726/2014). Menettelystä ja selvityksen kohteen oikeuksista löytyy tarkempia tietoja osoitteessa www.supo.fi.
Lisätietoja tehtävästä antaa intendentti Liisa Lohtander sähköpostitse liisa.lohtander@kansallismuseo.fi.
Puhelimitse (050 412 4597) voit kysyä lisätietoja Liisalta mieluiten seuraavina aikoina: 3.6. klo 14-16, 5.6. klo 12-14, 12.6. klo 9-11 ja 17.6. klo 9-11.
Toivomme hakemukset ensisijaisesti sähköisinä Valtiolle.fi-palvelun kautta. Voit kuitenkin hakea tätä työpaikkaa myös toimittamalla hakemuksesi kirjaamon postiosoitteeseen. Sekä hakemuksessa että kirjekuoressa tulee mainita haettavan tehtävän ID-numero. Kirjeen tulee olla perillä hakuajan päättymiseen mennessä.
Museoviraston kirjaamo
PL 913
00101 Helsinki
Museovirasto on kulttuuriperinnön ja kulttuuriympäristön asiantuntija, toimialansa kehittäjä ja viranomainen. Kartutamme, hoidamme ja esittelemme kulttuurihistoriallista kansallisomaisuutta sekä tallennamme, tuotamme ja välitämme tietoa.
Museovirastossa työskentelee vakituisesti noin 200 eri alojen ammattilaista. Museovirastossa erilaisuus on työyhteisön voimavara. Sitoudumme tarjoamaan eri alojen ammattilaisille työpaikan, joka kunnioittaa jokaisen yksilön arvoja ja oikeuksia. Toivomme hakijoiksi eritaustaisia henkilöitä, kuten eri-ikäisiä, eri sukupuolia ja sukupuoli-identiteettejä edustavia sekä eri kulttuuri- tai vähemmistöryhmiin kuuluvia.
Suomen kansallismuseo on valtakunnallinen kulttuurihistorian museo ja Suomen kulttuurihistoriallinen keskusmuseo. Suomen kansallismuseo ylläpitää maamme vanhimpia kulttuurihistorian kokoelmia, joissa on noin puoli miljoonaa esinettä. Suomen kansallismuseon museoperheeseen kuuluu kahdeksan museota ja kaksi linnaa – Kansallismuseo, Suomen merimuseo, Seurasaaren ulkomuseo, Tamminiemi, Hvitträsk, Louhisaari, Langinkoski, Vankila, Olavinlinna ja Hämeen linna.
www.kansallismuseo.fi
Sijainti
Sturenkatu 2A, 00510 Helsinki
Voit tehdä työtä jossain seuraavista toimipisteistämme
Muut tehtävän tiedot
Ulkoministeriö
Rekrytoinnin ID 13576
Helsingin hovioikeus
Rekrytoinnin ID 13038
Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori
Rekrytoinnin ID 13555
Valtiovarainministeriö
Rekrytoinnin ID 13582
Verohallinto
Rekrytoinnin ID 13588
Helsingin poliisilaitos
Rekrytoinnin ID 13585
Verohallinto
Rekrytoinnin ID 13512
Eduskunnan kanslia
Rekrytoinnin ID 13407
Valtiolle.fi on Suomen valtion työnhakupalvelu. Palvelumme on näyteikkuna valtiolla työskentelemiseen ja hakukanava valtion avoimiin työ- ja harjoittelupaikkoihin. Palvelussamme on jatkuvasti avoimena satoja paikkoja monipuolisiin työtehtäviin Suomessa ja ulkomailla.
Verkkopalvelussamme käytetään evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseen. Käyttämällä palvelua hyväksyt evästeiden käytön. Katso palvelun tietosuojaselosteet sekä saavutettavuusseloste.
Anna palautetta sivustosta
Anna palautetta saavutettavuudesta
Ole hyvä ja vaihda selain esimerkiksi Chromeen