Vid Utsökningsverkets verksamhetsenhet för basverkställighet ledigförklaras 6 ordinarie tjänster och 1 tjänsteförhållande som utsökningsinspektör. Tjänsterna är förlagd till verksamhetsorten i Helsingfors.
Vid den riksomfattande verksamhetsenheten för basverkställighet sköts indrivning av betalningsskyldigheter elektroniskt, vilket inte förutsätter ett personligt möte med gäldenären. I de fall som handläggs av enheten för basverkställighet kan gäldenären endast vara en fysisk person som inte är näringsidkare.
Som utsökningsinspektör gör du ett samhälleligt betydelsefullt arbete för att verkställa betalningsskyldigheter. Utsökningsinspektören är en självständig rättskipare med god förmåga för självständigt beslutsfattande. Varje utsökningsinspektör ansvarar för sina egna gäldenärer. Som en del av dina uppgifter handhar du stora mängder kunder och till ditt stöd har du indrivningsteamet vid ditt verksamhetsställe och häradsfogden som är din chef.
Som utsökningsinspektör består din arbetsvecka till exempel av:
- uppgifter med anknytning till fordringar, såsom att elektroniskt utreda gäldenärens ekonomiska situation och behövliga utmätningsåtgärder
- självständigt upprätta överklagbara beslut
- besvara gäldenärernas frågor per telefon eller elektroniska kanaler.
I den här tjänsten har du möjlighet att själv planera din arbetsdag inom ramarna för flextiden samt att självstyrt påverka innehållet i din arbetsdag. Tjänsten kan omfatta uppgifter där du utbildar eller handleder andra. Tjänsten ger även goda färdigheter för karriärutveckling inom Utsökningsverket.
-
Ytterligare information
- https://valtiolle.fi/se/jobbar/utsokningsinspektor-basverkstallighet-6-tjanster-och-1-tjansteforhallande-helsingfors-7962/
- Ulosottolaitos
- Alla jobbOrdinarieTjänstArbetstid vid ämbetsverkExpertuppgifter
- 7962
- 7
- Tjänster: 1.1.2025 eller enligt avtal. Tjänsteförhållanden: 1.1.2025-30.11.2025.
- 3 899-4 944€
- 18.10.2024 13:15 - 4.11.2024 16:15
- NylandHelsingforsVälj ett uppgiftsområdeMöjlighet att arbeta på distansJuridiska uppgifter
Behörighetskrav:
- en god förmåga att fatta beslut
- erfarenhet av insolvensförfaranden och/eller uppgifter med anknytning till indrivning av fordring-ar
- systematiskt och organiserat arbetssätt
- beredskap för krävande kundarbete och god interaktionsförmåga
- lämplighet för teamarbete
- en stark vilja att lära sig nya saker
- goda och aktuella datatekniska färdigheter.
Kännedom om Utsökningsverkets verksamhetsmiljö ses som en fördel.
Jarkko Pekkala
Häradsfogde
029 565 9078
Jorma Laine
Häradsfogde
029 565 9090
Vi vill i första hand ha ansökningarna elektroniskt via Valtiolle.fi. Du kan dock söka denna arbetsplats även genom att skicka din ansökan till registratorskontorets postadress. Både i ansökan och på kuvertet ska du ange ID-numret för uppgiften du söker. Brevet ska vara framme senast då ansökningstiden går ut.
Utsökningsverket registratorskontoret
PB 2 / rekryt
00067 Utsökningsverket
Utsökningen är en del av rättsväsendet och justitieministeriets förvaltningsområde. Utsökningsverket har som mål att så många som möjligt klarar av sina förpliktelser och att parterna litar på att deras rättigheter tillgodoses inom utsökningen. Utsökningen tryggar genomförandet av rättigheter och skyldigheter i samhället. Utsökningsverkets grundläggande uppgift är att verkställa domar och andra direkt utsökbara beslut.
Utsökningsverket är ett riksomfattande ämbetsverk som består av riksfogdens kansli, som är ämbetsverkets centralförvaltningsenhet, samt åtta verksamhetsenheter som sköter operativa verkställighetsuppgifter och stödfunktioner. Utsökningsverket har cirka 1 100 anställda med verksamhetsställen på 64 orter runt om i Finland.
Utsökningsverkets värderingar är rättvisa, serviceanda, förtroende och ständig utveckling.
Utsökningsverket är tvåspråkigt.
Orter
Helsingfors
Du kan arbeta vid något av följande verksamhetsställen
Backasgatan 2 A, 6. vån
00500 Helsingfors
Övrig information om uppgiften
Bland de sökande som sökt tjänsten kan personer utnämnas till utsökningsinspektörer även för andra tidsbegränsande befattningar.