hoppa till huvudinnehållet
Lediga jobb
Du har inte lagt till några favoriter än. Lägg till meddelandet som en favorit genom att klicka på hjärtat på meddelandet.
Arbetsgivarna
Du har inte lagt till arbetsgivare som favoriter än. Genom att lägga till arbetsgivaren som favorit kommer den att synas här.
Projektplanerare (Tillväxtprogrammet för hälso- och välfärdssektorn) - Social- och hälsovårdsministeriet
Visa mer

Vi söker en projektplanerare för att arbeta med assisterande sakkunniguppgifter inom det nationella forsknings-, utvecklings- och innovationsprogrammet för att påskynda tillväxten och förnyelsen inom sektorn hälsa och välfärd.

Det är fråga om ett tjänsteförhållande för viss tid för perioden mellan den 9 december 2024 och den 30 april 2027.

Tillväxtprogrammet inom sektorn hälsa och välfärd bereds i samarbete med social- och hälsovårdsministeriet, undervisnings- och kulturministeriet samt arbets- och näringsministeriet, och det är fortsättning på förra regeringsperiodens publikation Tillväxtstrategin för forskning och innovation inom hälsobranschen (på finska, med presentationsblad på svenska). Tjänsten är förlagd till utvärderingsgruppen i strategi- och ekonomienheten vid social- och hälsovårdsministeriet. Tjänstens placeringsort är Helsingfors.

Läs mer om enheten och gruppen: https://stm.fi/sv/ledningen-och-organisationen. Läs mer om Tillväxtstrategin för forskning och innovation inom hälsobranschen: https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/handle/10024/162564.

Som projektplanerare stöder du programchefen och arbetar i huvudsak i mångsidiga assisterande och samordnande uppgifter. I tjänsten svarar du bland annat för hantering av programchefens kalender, deltar i ordnandet av möten, internationella möten och småskaliga evenemang som ingår i programhelheten samt samordnar researrangemangen för programmets sakkunniga (såsom reserveringar av resor, resplaner och reseräkningar). Dina arbetsuppgifter omfattar dessutom assisterande sakkunniguppgifter, såsom sammanställning av uppgifter från olika informationskällor, beredning och färdigställande av olika material och handlingar, uppgifter inom ekonomi- och dokumentförvaltning samt eventuella övriga uppgifter som gäller samordnandet av programmet.

Av sökanden förväntar vi oss

För att kunna sköta arbetsuppgifterna med framgång önskar vi att du har

• minst lägre högskoleexamen inom ett för tjänsten lämpligt område
• tidigare erfarenhet av motsvarande samordnings- och beredningsuppgifter på assistentnivå, såsom kalenderhantering, researrangemang samt ekonomi- och dokumentförvaltning
• utmärkta skriftliga färdigheter för informationssökning och beredning av olika material
• prov på hantering av flera överlappande arbetsuppgifter och deras prioritering
• god social kompetens, samarbets- och problemlösningsförmåga, ett självständigt och initiativrikt arbetssätt samt förmåga att arbeta i ett snabbt tempo
• utmärkta kunskaper i finska, nöjaktiga kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska.

Meriterande är kännedom om statsförvaltningens verksamhetsmiljö och system samt social- och hälsoområdet. Även tidigare erfarenhet av projektarbete kan vara meriterande.

Språkkunskaper som behövs i uppgift
  • Engelska
    • Muntliga: Bra
    • Förståelse: Bra
    • Skriftliga: Bra
  • Svenska
    • Muntliga: Nöjaktiga
    • Förståelse: Nöjaktiga
    • Skriftliga: Nöjaktiga
  • Finska
    • Muntliga: Utmärkta
    • Förståelse: Utmärkta
    • Skriftliga: Utmärkta
Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig intressanta och mångsidiga arbetsuppgifter, uppmuntrar dig att utveckla ditt kunnande samt stöder dig i att balansera arbete och fritid. För att stödja hälsa och välbefinnande i arbetet erbjuder vi dessutom motions- och kulturförmåner, omfattande företagshälsovård och möjlighet till att arbeta delvis på distans. Vår arbetsgemenskap uppskattar jämställdhet och likabehandling, och vi välkomnar sökande av olika kön, i olika ålder och med olika bakgrund. Utredningar

Med den sökandes samtycke kan göras en normal säkerhetsutredning av personen som väljs till tjänsten eller uppgiften (säkerhetsutredningslagen 726/2014). Specifikare information om förfarandet och rättigheterna för den som utredningen gäller finns på adressenwww.supo.fi/sv/framsida.

Kontaktinformation

Mer information om tjänsten ger Saara Leppinen, direktör för utvärderingsgruppen, 02951 63630, fornamn.efternamn@gov.fi 23.9 kl. 15-16 och 14.10 kl. 15-16.

Skickande av ansökan

Vi vill i första hand ha ansökningarna elektroniskt via Valtiolle.fi. Du kan dock söka denna arbetsplats även genom att skicka din ansökan till registratorskontorets postadress. Både i ansökan och på kuvertet ska du ange ID-numret för uppgiften du söker. Brevet ska vara framme senast då ansökningstiden går ut.

  • Social- och hälsovårdsministeriet (statsrådets distributionscentral) registratorskontoret

    PB 33 (Riddaregatan 2 B, Helsingfors)
    00023 Helsingfors

  • Organisation
  • Social- och hälsovårdsministeriet (SHM) verkar som en del av statsrådet. Målet för vår verksamhet är att alla ska ha lika möjligheter till ett hälsosamt och tryggt liv. Vi ansvarar för planeringen, styrningen och genomförandet av social- och hälsovårdspolitiken.

    SHM har ca 450 anställda. Personalens medelålder är 47 år. Uppgifterna vid ministeriet kräver en hög utbildningsnivå. De vanligaste studieområdena är juridik, samhällsvetenskap och humaniora. De som arbetar med assisterande uppgifter har vanligtvis en merkonom- eller tradenomexamen. Arbetsuppgifterna vid social- och hälsovårdsministeriet består av mångsidiga sakkunnig- och assistentuppgifter.

    Enligt feedback från personalen upplevs arbetsmiljön som rättvis och sporrande.

    SHMs mission och värderingar: Vår uppgift är att säkerställa människors funktionsförmåga, utkomst och tjänster för att vi ska kunna leva i ett jämlikt, hållbart och stabilt samhälle.

    Orter
    Helsingfors

    Du kan arbeta vid något av följande verksamhetsställen

  • Helsingfors, Sjötullsgatan
    Sjötullsgatan 8
    00170 Helsingfors
  • Mer om arbetsgivaren
    Uppgiftsdetaljer

    Övrig information om uppgiften

  • Mer information: Avsikten är att hålla intervjuerna på plats under vecka 43.
  • Uppgiftsnivå: Verkställande uppgifter
  • Distansarbete: Möjlighet att arbeta på distans
  • Beskrivning av distansarbete: Det är möjligt att arbeta delvis på distans.
  • Grund för visstidsanställning: Arbetets art
  • Arbetstidsform: Arbetstid vid ämbetsverk
  • Ytterligare information om arbetstider: Arbetstid är 36 h 15 min/vecka
  • Prövotid: På uppgiften kan tillämpas en prövotid på sex månader.
  • Löneuppgifter: Lönen i tjänsteförhållandet bestäms enligt kravnivå 6 i ministeriets lönesystem. Den uppgiftsbaserade lönedelen är 2906 euro per månad. Därtill betalas en individuell lönedel som bestäms utifrån den personliga arbetsinsatsen och som utgör högst 50 procent av den uppgiftsbaserade lönedelen.
  • Sök nu
    Rekommenderade jobb
  • Lediga jobb
    Senaste jobben
    Ansökningsdagen upphör

    Jobb på engelska
    Jobb på svenska
    Möjlighet att arbeta på distans

    Sökandes hjälp
    Lär känna arbetsgivare
    Arbetslivsnyheter

    Nordiska ministerrådet
    Lediga arbetsplatser i EU
    NATO:s öppna positionerNATO:s öppna positioner

    Vyinformation
    Valtiolle Valtiolle-logo

    Valtiolle.fi är den finska regeringens jobbsökningstjänst. Vår tjänst är ett skyltfönster för att arbeta i staten och en ansökningskanal för lediga jobb och praktikplatser i staten. Vår tjänst har ständigt hundratals lediga tjänster för mångsidiga arbetsuppgifter i Finland och utomlands.

    Öppna cookie-inställningar

    Du kan också hitta oss här:

    Vår onlinetjänst använder cookies för att förbättra användarupplevelsen.Genom att använda tjänsten accepterar du användningen av cookies. Se tjänstens dataskyddsutlåtande och tillgänglighetsutlåtande.

    Ge feedback om webbplatsen.
    Ge feedback om tillgänglighet.