Vi söker en projektplanerare för att arbeta med assisterande sakkunniguppgifter inom det nationella forsknings-, utvecklings- och innovationsprogrammet för att påskynda tillväxten och förnyelsen inom sektorn hälsa och välfärd.
Det är fråga om ett tjänsteförhållande för viss tid för perioden mellan den 9 december 2024 och den 30 april 2027.
Tillväxtprogrammet inom sektorn hälsa och välfärd bereds i samarbete med social- och hälsovårdsministeriet, undervisnings- och kulturministeriet samt arbets- och näringsministeriet, och det är fortsättning på förra regeringsperiodens publikation Tillväxtstrategin för forskning och innovation inom hälsobranschen (på finska, med presentationsblad på svenska). Tjänsten är förlagd till utvärderingsgruppen i strategi- och ekonomienheten vid social- och hälsovårdsministeriet. Tjänstens placeringsort är Helsingfors.
Läs mer om enheten och gruppen: https://stm.fi/sv/ledningen-och-organisationen. Läs mer om Tillväxtstrategin för forskning och innovation inom hälsobranschen: https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/handle/10024/162564.
Som projektplanerare stöder du programchefen och arbetar i huvudsak i mångsidiga assisterande och samordnande uppgifter. I tjänsten svarar du bland annat för hantering av programchefens kalender, deltar i ordnandet av möten, internationella möten och småskaliga evenemang som ingår i programhelheten samt samordnar researrangemangen för programmets sakkunniga (såsom reserveringar av resor, resplaner och reseräkningar). Dina arbetsuppgifter omfattar dessutom assisterande sakkunniguppgifter, såsom sammanställning av uppgifter från olika informationskällor, beredning och färdigställande av olika material och handlingar, uppgifter inom ekonomi- och dokumentförvaltning samt eventuella övriga uppgifter som gäller samordnandet av programmet.
-
Ytterligare information
- https://valtiolle.fi/se/jobbar/projektplanerare-tillvaxtprogrammet-for-halso-och-valfardssektorn-7212/
- Anonymt rekryteringspost
- Social- och hälsovårdsministeriet
- TillfälligAlla jobbTjänstArbetstid vid ämbetsverkMöjlighet att arbeta på distansVerkställande uppgifter
- 7212
- 9.12.2024 (eller enligt överenskommelse) - 30.4.2027
- Den uppgiftsbaserade lönedelen är 2906 euro per månad. Därtill betalas en individuell lönedel som bestäms utifrån den personliga arbetsinsatsen och som utgör högst 50 procent av den uppgiftsbaserade lönedelen.
- 17.9.2024 16:15 - 15.10.2024 16:15
- NylandHelsingforsVälj ett uppgiftsområdeProjektuppgifter
För att kunna sköta arbetsuppgifterna med framgång önskar vi att du har
• minst lägre högskoleexamen inom ett för tjänsten lämpligt område
• tidigare erfarenhet av motsvarande samordnings- och beredningsuppgifter på assistentnivå, såsom kalenderhantering, researrangemang samt ekonomi- och dokumentförvaltning
• utmärkta skriftliga färdigheter för informationssökning och beredning av olika material
• prov på hantering av flera överlappande arbetsuppgifter och deras prioritering
• god social kompetens, samarbets- och problemlösningsförmåga, ett självständigt och initiativrikt arbetssätt samt förmåga att arbeta i ett snabbt tempo
• utmärkta kunskaper i finska, nöjaktiga kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska.
Meriterande är kännedom om statsförvaltningens verksamhetsmiljö och system samt social- och hälsoområdet. Även tidigare erfarenhet av projektarbete kan vara meriterande.
- Engelska
- Muntliga: Bra
- Förståelse: Bra
- Skriftliga: Bra
- Svenska
- Muntliga: Nöjaktiga
- Förståelse: Nöjaktiga
- Skriftliga: Nöjaktiga
- Finska
- Muntliga: Utmärkta
- Förståelse: Utmärkta
- Skriftliga: Utmärkta
Med den sökandes samtycke kan göras en normal säkerhetsutredning av personen som väljs till tjänsten eller uppgiften (säkerhetsutredningslagen 726/2014). Specifikare information om förfarandet och rättigheterna för den som utredningen gäller finns på adressenwww.supo.fi/sv/framsida.
Mer information om tjänsten ger Saara Leppinen, direktör för utvärderingsgruppen, 02951 63630, fornamn.efternamn@gov.fi 23.9 kl. 15-16 och 14.10 kl. 15-16.
Vi vill i första hand ha ansökningarna elektroniskt via Valtiolle.fi. Du kan dock söka denna arbetsplats även genom att skicka din ansökan till registratorskontorets postadress. Både i ansökan och på kuvertet ska du ange ID-numret för uppgiften du söker. Brevet ska vara framme senast då ansökningstiden går ut.
Social- och hälsovårdsministeriet (statsrådets distributionscentral) registratorskontoret
PB 33 (Riddaregatan 2 B, Helsingfors)
00023 Helsingfors
Social- och hälsovårdsministeriet (SHM) verkar som en del av statsrådet. Målet för vår verksamhet är att alla ska ha lika möjligheter till ett hälsosamt och tryggt liv. Vi ansvarar för planeringen, styrningen och genomförandet av social- och hälsovårdspolitiken.
SHM har ca 450 anställda. Personalens medelålder är 47 år. Uppgifterna vid ministeriet kräver en hög utbildningsnivå. De vanligaste studieområdena är juridik, samhällsvetenskap och humaniora. De som arbetar med assisterande uppgifter har vanligtvis en merkonom- eller tradenomexamen. Arbetsuppgifterna vid social- och hälsovårdsministeriet består av mångsidiga sakkunnig- och assistentuppgifter.
Enligt feedback från personalen upplevs arbetsmiljön som rättvis och sporrande.
SHMs mission och värderingar: Vår uppgift är att säkerställa människors funktionsförmåga, utkomst och tjänster för att vi ska kunna leva i ett jämlikt, hållbart och stabilt samhälle.
Orter
Helsingfors
Du kan arbeta vid något av följande verksamhetsställen
Sjötullsgatan 8
00170 Helsingfors
Övrig information om uppgiften