hoppa till huvudinnehållet
Lediga jobb
Du har inte lagt till några favoriter än. Lägg till meddelandet som en favorit genom att klicka på hjärtat på meddelandet.
Arbetsgivarna
Du har inte lagt till arbetsgivare som favoriter än. Genom att lägga till arbetsgivaren som favorit kommer den att synas här.
Projektassistent (2 platser), OffICT-avdelning - Finansministeriet
Visa mer

Vi söker två projektassistenter till tjänsteförhållanden på viss tid för tiden mellan den 1 november 2024 och den 30 juni 2027 eller enligt överenskommelse.

Som projektassistent arbetar du i enheten för styrning av tjänster och säkerhet. Uppgifterna för enheten för styrningen av tjänster och säkerhet omfattar bland annat styrning av statens gemensamma informations- och kommunikationstekniska tjänster och tjänsteproduktion inklusive resultatstyrning av Valtori samt styrning av säkerhetsnätsverksamheten och säkerhetsnätets tjänsteproduktion inklusive styrning och tillsyn över VIRVE och Suomen Erillisverkot Oy. Dessutom inbegriper uppgifterna styrning och utveckling av den offentliga förvaltningens digitala säkerhet samt allmän styrning av beredskap, förberedelser och säkerhet inom de gemensamma IKT-tjänsterna. Till enheten är förlagda avdelningens gemensamma tjänster för allmän förvaltning och ekonomi samt assistentfunktioner.

Till projektassistentens arbetsuppgifter hör stöd vid beredning och genomförande av avdelningens projekt som ingår i regeringsprogrammet och projektens allmänna assistentuppgifter. Projekten omfattar bland annat i första hand program för digital myndighetskommunikation, tjänstehelheter som gäller livshändelser, skötsel av en avliden anhörigs ärenden och digital identitet samt utvecklingsprojekt för digital säkerhet och beredskap. Projektassistenten arbetar också som stöd för andra projekt, program och arbetsgrupper på avdelningen samt deltar i allmänna biträdande uppgifter på avdelningen och dess enheter.

Projektassistenten stöder teamet och projektledningen samt assisterar med dagliga projektrelaterade assistentuppgifter. I arbetsuppgifterna ingår i synnerhet projektledning av projektets arbetspaket, såsom organisering av olika möten och upphandlingar, kommunikation och samarbete med intressentgrupper, inklusive arrangemang för tillställningar samt hjälp med att producera material för projekt (inkl. enkäter, analyser och sammanfattningar).

Föreskrivna behörighetskrav och föreskrivna krav på språkkunskaper

Det finns inga föreskrivna behörighetsvillkor för tjänsten som projektassistent.

Av sökanden förväntar vi oss

Vi förväntar oss att du har:

- en för tjänsten lämplig examen (till exempel YH-examen som tradenom)
- mångsidig erfarenhet av biträdande uppgifter i projekt, program eller arbetsgrupper för utveckling av digitaliseringen
- förmåga till resultatrikt arbete i att stödja arbete på regeringsprogramnivå och i motsvarande omfattande digitaliseringsprojekt, -program och sakkunniggrupper (t.ex. vid dokumentutformning, dokumenthantering, i utredningsuppgifter, upphandlingar, anordnande av evenemang, webbkommunikation och annan kommunikation)
- förtrogenhet med projekt- och programarbetet inom OffICT-avdelningens verksamhetsområde
- god samordnings-, samarbetsförmåga och social kompetens samt beredskap att arbeta med brådskande arbetsuppgifter
- utmärkta muntliga och skriftliga kunskaper i finska, nöjaktiga muntliga och skriftliga kunskaper i svenska samt goda kunskaper i engelska.

Meriterande är kunskaper i tillämpningar som stöder beredningsarbetet vid statsrådet, bland annat systemen Vahva, Hankeikkuna, Utlåtandetjänsten, Senaattila, Tiimeri och Kampus samt Teams-verktygen.

Språkkunskaper som behövs i uppgift
  • Engelska
    • Muntliga: Bra
    • Förståelse: Bra
    • Skriftliga: Bra
  • Svenska
    • Muntliga: Nöjaktiga
    • Förståelse: Nöjaktiga
    • Skriftliga: Nöjaktiga
  • Finska
    • Muntliga: Utmärkta
    • Förståelse: Utmärkta
    • Skriftliga: Utmärkta
Vi erbjuder dig Hos oss kan du utveckla din kompetens och växa som sakkunnig: vi erbjuder möjligheter såväl till sakkunniga i början av sin karriär som till erfarna experter. Vi har dessutom tillgång till heltäckande företagshälsovårdstjänster samt motions- och kulturförmåner. Vi stöder samordnandet av arbete och fritid bland annat genom flextid och möjlighet till distansarbete.

Kom med oss och trygga framtiden – hos oss får du arbeta på en unik utkiksplats och i en inspirerande arbetsgemenskap!
Utredningar

Med den sökandes samtycke kan göras en normal säkerhetsutredning av personen som väljs till tjänsten eller uppgiften (säkerhetsutredningslagen 726/2014). Specifikare information om förfarandet och rättigheterna för den som utredningen gäller finns på adressenwww.supo.fi/sv/framsida.

Kontaktinformation

Budjettineuvos, yksikön päällikkö Tomi Hytönen
tomi.hytonen@gov.fi
0295 530 279

Skickande av ansökan

Vi vill i första hand ha ansökningarna elektroniskt via Valtiolle.fi. Du kan dock söka denna arbetsplats även genom att skicka din ansökan till registratorskontorets postadress. Både i ansökan och på kuvertet ska du ange ID-numret för uppgiften du söker. Brevet ska vara framme senast då ansökningstiden går ut.

  • Finansministeriet registratorskontoret

    PB 28
    00023 Statsrådet

  • Organisation
  • Hos oss vid finansministeriet får du betydelsefulla arbetsuppgifter: Vi skapar valmöjligheter för kommande generationer genom att stärka hållbar tillväxt, sörja för den offentliga ekonomin och värna om god förvaltning. Våra värden, öppenhet, förtroende och ansvarsfullhet styr vår verksamhet. Vi är kända för vår höga kompetens.

    Informations- och kommunikationstekniska avdelningen inom den offentliga förvaltningen (OffICT) styr informationsförvaltningen inom den offentliga förvaltningen, utvecklingen av strukturer, de gemensamma tjänsterna samt serviceproduktionen. Vi styr de allmänna grunderna för e-kommunikation och informationssäkerhet och vi bereder informations- och förvaltningspolitik och lagstiftning inom området. Vi svarar dessutom för resultatstyrningen av Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata och Statens center för informations- och kommunikationsteknik Valtori.

    Orter
    Helsingfors

    Du kan arbeta vid något av följande verksamhetsställen

  • Helsingfors
    PB 28
    00023 Helsingfors
  • Mer om arbetsgivaren
    Uppgiftsdetaljer

    Övrig information om uppgiften

  • Mer information: Vår arbetsgemenskap uppskattar jämställdhet och likabehandling, och vi välkomnar sökande av olika kön, i olika ålder och med olika bakgrund.
  • Uppgiftsnivå: Verkställande uppgifter
  • Distansarbete: Möjlighet att arbeta på distans
  • Tjänsten inrättats: Tjänsten är gemensam för ämbetsverket.
  • Grund för visstidsanställning: Arbetets art
  • Arbetstidsform: Arbetstid vid ämbetsverk
  • Prövotid: En prövotid på 6 månader kan tillämpas.
  • Löneuppgifter: Lönen bestäms enligt kravnivå 7-8 och den personliga prestationen. Totallönen när en ny person börjar i tjänsten uppgår således till 3124 - 3280 € i månaden.
  • Sök nu
    Rekommenderade jobb
  • Lediga jobb
    Senaste jobben
    Ansökningsdagen upphör

    Jobb på engelska
    Jobb på svenska
    Möjlighet att arbeta på distans

    Sökandes hjälp
    Lär känna arbetsgivare
    Arbetslivsnyheter

    Nordiska ministerrådet
    Lediga arbetsplatser i EU
    NATO:s öppna positionerNATO:s öppna positioner

    Vyinformation
    Valtiolle Valtiolle-logo

    Valtiolle.fi är den finska regeringens jobbsökningstjänst. Vår tjänst är ett skyltfönster för att arbeta i staten och en ansökningskanal för lediga jobb och praktikplatser i staten. Vår tjänst har ständigt hundratals lediga tjänster för mångsidiga arbetsuppgifter i Finland och utomlands.

    Öppna cookie-inställningar

    Du kan också hitta oss här:

    Vår onlinetjänst använder cookies för att förbättra användarupplevelsen.Genom att använda tjänsten accepterar du användningen av cookies. Se tjänstens dataskyddsutlåtande och tillgänglighetsutlåtande.

    Ge feedback om webbplatsen.
    Ge feedback om tillgänglighet.