Kommunikationsexpertens huvudsakliga uppgift är att förverkliga ämbetsverkets kommunikation. Tyngdpunkten ligger på webbkommunikation, men i uppgiften ingår också kommunikation i sociala mediekanaler och att utveckla ämbetsverkets kommunikationsberedskap.
Kommunikationsexperten ansvarar för verkets operativa kommunikation och förverkligar kundorienterat innehåll i flera kanaler. Till uppgifterna hör bland annat att producera årsberättelsen och ansvarsrapporten, mediearbete och att utarbeta pressmeddelanden, att producera innehåll för ämbetsverkets olika kanaler (webbplatser, sociala medier, intern kommunikation) samt att utveckla ämbetsverkets kommunikationskanaler och -verktyg. Till uppgiften hör också uppföljning av kommunikationen och evenemangsproduktion. Kommunikationsexperten samarbetar intensivt med myndighetens externa kommunikationspartner. Dessutom deltar kommunikationsexperten i utvecklingen av verkets kommunikationsberedskap tillsammans med verkets experter. En uppgift i verkets operativa ad hoc-organisation fastställs för kommunikationsexperten för en eventuell resolutionssituation. Beredskapen och funktionsförmågan hos ämbetsverkets ad hoc-organisation utvecklas regelbundet genom olika övningar och simuleringar.
-
Ytterligare information
- https://valtiolle.fi/se/jobbar/kommunikationsexpert-8671/?lang=sv_SE
- Verket för finansiell stabilitet
- TillfälligAlla jobbTjänstArbetstid vid ämbetsverkExpertuppgifter
- 8671
- Den 13 januari 2025 eller enligt avtal. Anställningens längd är 1 år.
- 3532-4143 €
- 18.11.2024 08:00 - 4.12.2024 16:15
- NylandHelsingforsVälj ett uppgiftsområdeMöjlighet att arbeta på distansKommunikation
Behörighetsvillkor för tjänsten är lämplig högskoleexamen och god förtrogenhet med branschen
- Finska
- Muntliga: Utmärkta
- Skriftliga: Utmärkta
- Förståelse: Utmärkta
- Svenska
- Muntliga: Nöjaktiga
- Skriftliga: Nöjaktiga
- Förståelse: Nöjaktiga
Av den sökande förväntas ett självständigt och produktivt arbetssätt, goda datatekniska färdigheter och beredskap samt goda kunskaper i modern kommunikationsteknik. Skötseln av kommunikationsexpertens uppgifter förutsätter mångsidig kompetens inom kommunikation, arbetserfarenhet av planering och genomförande av kommunikation, teknisk kompetens i datasystem och lämplig utbildning inom kommunikation. Vi förväntar oss att den sökande har erfarenhet av innehållsproduktion, genomförande av kommunikationsåtgärder, underhåll av kommunikationskanaler samt mätning och rapportering av kommunikation.
Som merit räknas tidigare arbetserfarenhet av mångsidiga kommunikationsuppgifter, till exempel erfarenhet av att använda publikationssystem, utveckling av organisationens kommunikationsberedskap, verksamhet inom det inhemska mediefältet, korrekturläsnings- och språkvårdsuppgifter samt samarbete med intressentgrupper och koordinering av detta.
Uppgifterna förutsätter vilja att lära sig nya saker i banksektorns myndighetsmiljö och mod att fördomsfritt ta tag i nya arbetsuppgifter. En framgångsrik skötsel av uppgiften främjas av beredskapen att sätta sig in i begrepp och kommunikationsteman som gäller ämbetsverkets verksamhetsområde, där särskilt kunskaper i engelska är till fördel.
Uppgiften som kommunikationsexpert kräver goda interaktionsfärdigheter, samarbets- och organisationsförmåga, utmärkt skriftlig och muntlig uttrycksförmåga, resultatorientering samt förmåga att handla under press och brådska.
- Engelska
- Muntliga: Utmärkta
- Skriftliga: Utmärkta
- Förståelse: Utmärkta
Vi erbjuder dig möjlighet att arbeta med uppgifter av genuin samhällelig betydelse som en del av det inhemska och europeiska myndighetsnätverket. Vi har en inspirerande och sakkunnig arbetsgemenskap som uppmuntrar dig att utöka din kompetens och utvecklas. Vi erbjuder möjligheten till distansarbete och omfattande företagshälsovårdstjänster. I våra personalförmåner ingår även arbetsrese-, motions-, kultur- och lunchförmåner.
Med den sökandes samtycke kan göras en normal säkerhetsutredning av personen som väljs till tjänsten eller uppgiften (säkerhetsutredningslagen 726/2014). Specifikare information om förfarandet och rättigheterna för den som utredningen gäller finns på adressenwww.supo.fi/sv/framsida.
Jouni Flink
Enhetschef för administrativa tjänster och stabilitetsfonden
+358 295 253 509
jouni.flink(at)rahoitusvakausvirasto.fi
Vi vill i första hand ha ansökningarna elektroniskt via Valtiolle.fi. Du kan dock söka denna arbetsplats även genom att skicka din ansökan till registratorskontorets postadress. Både i ansökan och på kuvertet ska du ange ID-numret för uppgiften du söker. Brevet ska vara framme senast då ansökningstiden går ut.
Registratorskontoret vid Verket för finansiell stabilitet
PB 70
00581 Helsingfors
Verket för finansiell stabilitet är en självständig myndighet som inrättades 2015 och vars uppgift är att skydda skattebetalarna från kostnaderna av bankkriser. Verket ansvarar för planeringen av resolutionen av kreditinstitut och värdepappersföretag samt för att fatta beslut om omstrukturering av verksamheten i institut som drabbats av allvarliga finansiella svårigheter. Verket fungerar även som ansvarig nationell myndighet för insättningsgarantisystemet och förvaltar över Stabilitetsfonden, som består av de fonder som insamlats med insättningsgarantiavgifter och stabilitetsavgifter. Verket säkerställer även kontinuiteten av dagliga betalningar vid allvarligare störningssituationer under normala förhållanden och vid undantagsförhållanden genom att förvalta kontosystemet inom försörjningsberedskapen. Verket för finansiell stabilitet är en del av EU:s gemensamma resolutionsmekanism och i Finland har verket ett nära samarbete med Finansinspektionen, Finlands Bank och finansministeriet. Verkets moderna kontorslokaler finns i Fiskehamnen i Helsingfors.
Orter
Helsingfors
Du kan arbeta vid något av följande verksamhetsställen
Verkstadsgatan 13
00581 Helsingfors
Finland
Övrig information om uppgiften
Den person som föreslås bli utnämnd till tjänsten ska före utnämningen ge en utredning om bindningar enligt 6 § i lagen om myndigheten för finansiell stabilitet (1195/2014).
Rahoitusvakausvirasto
Rekryterings ID 8671
Verket för finansiell stabilitet
Rekryterings ID 8671
Transport- och kommunikationsverket
Rekryterings ID 8809
Suomen ympäristökeskus Syke
Rekryterings ID 8284
ELY-keskusten ja TE-toimistojen kehittämis- ja hallintokeskus
Rekryterings ID 8436
Oikeusministeriö
Rekryterings ID 8448
Maahanmuuttovirasto
Rekryterings ID 8493
Terveyden ja hyvinvoinnin laitos
Rekryterings ID 8565