hoppa till huvudinnehållet
Lediga jobb Arbetsgivarna Meny
  • En person arbetar på en bärbar dator medan han håller en orange kaffekopp. En person sitter vid ett bord med en telefon och papper utspridda. Personen är klädd i en grå tröja och håret är bundet i en bulle. I bakgrunden finns ett fönster som visar himlen och molnen.

    Kommunikationsexpertens huvudsakliga uppgift är att förverkliga ämbetsverkets kommunikation. Tyngdpunkten ligger på webbkommunikation, men i uppgiften ingår också kommunikation i sociala mediekanaler och att utveckla ämbetsverkets kommunikationsberedskap.

    Kommunikationsexperten ansvarar för verkets operativa kommunikation och förverkligar kundorienterat innehåll i flera kanaler. Till uppgifterna hör bland annat att producera årsberättelsen och ansvarsrapporten, mediearbete och att utarbeta pressmeddelanden, att producera innehåll för ämbetsverkets olika kanaler (webbplatser, sociala medier, intern kommunikation) samt att utveckla ämbetsverkets kommunikationskanaler och -verktyg. Till uppgiften hör också uppföljning av kommunikationen och evenemangsproduktion. Kommunikationsexperten samarbetar intensivt med myndighetens externa kommunikationspartner. Dessutom deltar kommunikationsexperten i utvecklingen av verkets kommunikationsberedskap tillsammans med verkets experter. En uppgift i verkets operativa ad hoc-organisation fastställs för kommunikationsexperten för en eventuell resolutionssituation. Beredskapen och funktionsförmågan hos ämbetsverkets ad hoc-organisation utvecklas regelbundet genom olika övningar och simuleringar.

    Visa mindre Visa mer
    Föreskrivna behörighetskrav och föreskrivna krav på språkkunskaper

    Behörighetsvillkor för tjänsten är lämplig högskoleexamen och god förtrogenhet med branschen

    Föreskrivna krav på språkkunskaper
    • Finska
      • Muntliga: Utmärkta
      • Skriftliga: Utmärkta
      • Förståelse: Utmärkta
    • Svenska
      • Muntliga: Nöjaktiga
      • Skriftliga: Nöjaktiga
      • Förståelse: Nöjaktiga
    Av sökanden förväntar vi oss

    Av den sökande förväntas ett självständigt och produktivt arbetssätt, goda datatekniska färdigheter och beredskap samt goda kunskaper i modern kommunikationsteknik. Skötseln av kommunikationsexpertens uppgifter förutsätter mångsidig kompetens inom kommunikation, arbetserfarenhet av planering och genomförande av kommunikation, teknisk kompetens i datasystem och lämplig utbildning inom kommunikation. Vi förväntar oss att den sökande har erfarenhet av innehållsproduktion, genomförande av kommunikationsåtgärder, underhåll av kommunikationskanaler samt mätning och rapportering av kommunikation.

    Som merit räknas tidigare arbetserfarenhet av mångsidiga kommunikationsuppgifter, till exempel erfarenhet av att använda publikationssystem, utveckling av organisationens kommunikationsberedskap, verksamhet inom det inhemska mediefältet, korrekturläsnings- och språkvårdsuppgifter samt samarbete med intressentgrupper och koordinering av detta.

    Uppgifterna förutsätter vilja att lära sig nya saker i banksektorns myndighetsmiljö och mod att fördomsfritt ta tag i nya arbetsuppgifter. En framgångsrik skötsel av uppgiften främjas av beredskapen att sätta sig in i begrepp och kommunikationsteman som gäller ämbetsverkets verksamhetsområde, där särskilt kunskaper i engelska är till fördel.

    Uppgiften som kommunikationsexpert kräver goda interaktionsfärdigheter, samarbets- och organisationsförmåga, utmärkt skriftlig och muntlig uttrycksförmåga, resultatorientering samt förmåga att handla under press och brådska.

    Språkkunskaper som behövs i uppgift
    • Engelska
      • Muntliga: Utmärkta
      • Skriftliga: Utmärkta
      • Förståelse: Utmärkta
    Vi erbjuder dig Som kommunikationsexpert får du delta i genomförandet och utvecklandet av ämbetsverkets mångsidiga kommunikation.

    Vi erbjuder dig möjlighet att arbeta med uppgifter av genuin samhällelig betydelse som en del av det inhemska och europeiska myndighetsnätverket. Vi har en inspirerande och sakkunnig arbetsgemenskap som uppmuntrar dig att utöka din kompetens och utvecklas. Vi erbjuder möjligheten till distansarbete och omfattande företagshälsovårdstjänster. I våra personalförmåner ingår även arbetsrese-, motions-, kultur- och lunchförmåner.
    Utredningar

    Med den sökandes samtycke kan göras en normal säkerhetsutredning av personen som väljs till tjänsten eller uppgiften (säkerhetsutredningslagen 726/2014). Specifikare information om förfarandet och rättigheterna för den som utredningen gäller finns på adressenwww.supo.fi/sv/framsida.

    Kontaktinformation

    Jouni Flink
    Enhetschef för administrativa tjänster och stabilitetsfonden
    +358 295 253 509
    jouni.flink(at)rahoitusvakausvirasto.fi

    Skickande av ansökan

    Vi vill i första hand ha ansökningarna elektroniskt via Valtiolle.fi. Du kan dock söka denna arbetsplats även genom att skicka din ansökan till registratorskontorets postadress. Både i ansökan och på kuvertet ska du ange ID-numret för uppgiften du söker. Brevet ska vara framme senast då ansökningstiden går ut.

  • Registratorskontoret vid Verket för finansiell stabilitet

    PB 70
    00581 Helsingfors

  • Organisation

    Verket för finansiell stabilitet är en självständig myndighet som inrättades 2015 och vars uppgift är att skydda skattebetalarna från kostnaderna av bankkriser. Verket ansvarar för planeringen av resolutionen av kreditinstitut och värdepappersföretag samt för att fatta beslut om omstrukturering av verksamheten i institut som drabbats av allvarliga finansiella svårigheter. Verket fungerar även som ansvarig nationell myndighet för insättningsgarantisystemet och förvaltar över Stabilitetsfonden, som består av de fonder som insamlats med insättningsgarantiavgifter och stabilitetsavgifter. Verket säkerställer även kontinuiteten av dagliga betalningar vid allvarligare störningssituationer under normala förhållanden och vid undantagsförhållanden genom att förvalta kontosystemet inom försörjningsberedskapen. Verket för finansiell stabilitet är en del av EU:s gemensamma resolutionsmekanism och i Finland har verket ett nära samarbete med Finansinspektionen, Finlands Bank och finansministeriet. Verkets moderna kontorslokaler finns i Fiskehamnen i Helsingfors.

    Orter
    Helsingfors

    Du kan arbeta vid något av följande verksamhetsställen

  • Verket för finansiell stabilitet, Helsingfors
    Verkstadsgatan 13
    00581 Helsingfors
    Finland
  • Mer om arbetsgivaren
    Uppgiftsdetaljer

    Övrig information om uppgiften

  • Mer information: För den som väljs till tjänsten kan med sökandens godkännande göras en säkerhetsutredning (säkerhetsutredningslagen 726/2014). Närmare uppgifter om förfarandet och rättigheterna för den som är föremål för utredning finns på www.supo.fi/sv/framsida.

    Den person som föreslås bli utnämnd till tjänsten ska före utnämningen ge en utredning om bindningar enligt 6 § i lagen om myndigheten för finansiell stabilitet (1195/2014).
  • Uppgiftsnivå: Expertuppgifter
  • Distansarbete: Möjlighet att arbeta på distans
  • Beskrivning av distansarbete: Förmåga att arbeta på distans enligt myndighetens riktlinjer.
  • Tjänsten inrättats: Tjänsten är gemensam för ämbetsverket.
  • Grund för visstidsanställning: Arbetets art
  • Ytterligare information om visstidsanställning: Vikariat
  • Arbetstidsform: Arbetstid vid ämbetsverk
  • Prövotid: 3 månader
  • Löneuppgifter: Lönen fastställs enligt uppgiftens kravnivå (9A-10B) och utifrån personliga prestationer, beroende på den sökandes erfarenhet (totallön 3532-4143 €/månad). De sökande kan framföra löneanspråk.
  • Sök nu
    Rekommenderade jobb

    Rahoitusvakausvirasto

    Viestintäasiantuntija4.12.202416:15

    Rekryterings ID 8671

    Verket för finansiell stabilitet

    Kommunikationsexpert4.12.202416:15

    Rekryterings ID 8671

    Helsingfors hovrätt

    Fjorton (14) tjänster som hovrättsråd (T 14) vid Helsingfors hovrätt3.12.202416:15

    Rekryterings ID 8566

    Ulosottolaitos

    Hallintovouti (henkilöstöhallinnon lakimies)29.11.202416:15

    Rekryterings ID 8425

    Maahanmuuttovirasto

    Prosessiasiantuntija2.12.202416:15

    Rekryterings ID 8710

    Riksdagens kansli

    Kundvärd2.12.202415:00

    Rekryterings ID 8690

    Korkein hallinto-oikeus

    Vastaava notaari3.12.202416:15

    Rekryterings ID 8715

    Ympäristöministeriö

    Assistentti, Elinympäristöt- yksikkö9.12.202416:15

    Rekryterings ID 8795

    Lediga jobb
    Senaste jobben
    Ansökningsdagen upphör

    Jobb på engelska
    Jobb på svenska
    Möjlighet att arbeta på distans

    Sökandes hjälp
    Lär känna arbetsgivare
    Arbetslivsnyheter

    Nordiska ministerrådet
    Lediga arbetsplatser i EU
    NATO:s öppna positionerNATO:s öppna positioner

    Valtiolle

    Valtiolle.fi är den finska regeringens jobbsökningstjänst. Vår tjänst är ett skyltfönster för att arbeta i staten och en ansökningskanal för lediga jobb och praktikplatser i staten. Vår tjänst har ständigt hundratals lediga tjänster för mångsidiga arbetsuppgifter i Finland och utomlands.

    Öppna cookie-inställningar

    Vår onlinetjänst använder cookies för att förbättra användarupplevelsen.Genom att använda tjänsten accepterar du användningen av cookies. Se tjänstens dataskyddsutlåtande och tillgänglighetsutlåtande .

    Ge feedback om webbplatsen .
    Ge feedback om tillgänglighet .