Maahanmuuttoviraston digitaalisten palveluiden yksikön prosessipalvelut 1 ja 2 hakee kymmentä ylitarkastajaa vakituiseen virkaan 1.7.2025 alkaen, tai aloitus sopimuksen mukaan.
Etsitkö yhteiskunnallisesti merkittäviä työtehtäviä? Ylitarkastajana työskentelet ulkomaalaisasioiden asiankäsittelyjärjestelmään (UMA) ja viraston digitaalisiin hankkeisiin keskittyvissä asiantuntijatehtävissä. Tehtäviesi pääasiallinen tavoite on Maahanmuuttoviraston ydinprosessien toiminnan ja kehittämisen tukeminen järjestelmä- ja automaatiokehityksen keinoin. Työskentelet yhteistyössä matriisimaisesti esimerkiksi prosessinomistajien, prosessiasiantuntijoiden, tuoteomistajien, arkkitehtien ja johtavien asiantuntijoiden kanssa viraston tavoitteiden saavuttamiseksi. Tehtävässä toimitaan usein työparina tai osana tiimiä muiden asiantuntijoiden kanssa.
Tehtävät jakaantuvat joko:
1) UMA-järjestelmän, sähköisen asioinnin (Enter Finland) ja muiden digitaalisten palveluiden kehittämis-, ylläpito- ja koulutustehtäviin
2) Sääntöpohjaisen automaation kehittämis-, ylläpito- ja koulutustehtäviin
Ylitarkastaja tukee kehityskokonaisuuksia UMA-asiantuntijana ja vastaa niihin liittyvien automaatiotarpeiden toteutuksesta.
Tehtäviin voi kuulua mm. seuraavia asiantuntijatehtäviä:
• osallistuminen asiantuntijana UMA:n, sähköisen asioinnin ja muiden sähköisten palveluiden kehittämiseen ja ylläpitoon (mm. analyysityön, määrittelyn ja laadunvarmistuksen tukeminen sekä julkaisukäyttöönottoihin osallistuminen)
• sääntöpohjaisen automaation analyysi, määrittely, dokumentointi, konfigurointi ja laadunvarmistukseen osallistuminen
• prosessikehityksen tukeminen automaation ja järjestelmän näkökulmasta
• automaatio- ja järjestelmämuutosten yhteensovittaminen ja riippuvuuksien hallinta
• omalla vastuulla olevien kehityskokonaisuuksien edistäminen
• lainvalmisteluhankkeisiin osallistuminen omaan vastuukokonaisuuteen liittyen
• loppukäyttäjien tukeminen järjestelmän ja automaation tehokkaassa käytössä, kuten viraston ja sidosryhmien koulutusten suunnittelu ja toteutus, ohjeiden tuottaminen ja ylläpito
• sidosryhmäyhteistyö
Tehtävien virkapaikka on Helsinki, mutta muusta virkapaikasta voidaan mahdollisuuksien mukaan sopia.
Maahanmuuttoviraston digitaalisten palveluiden yksikön prosessipalvelut 1 ja 2 hakee kymmentä ylitarkastajaa vakituiseen virkaan 1.7.2025 alkaen, tai aloitus sopimuksen mukaan.
Etsitkö yhteiskunnallisesti merkittäviä työtehtäviä?
Tehtävät jakaantuvat joko:
1) UMA-järjestelmän, sähköisen asioinnin (Enter Finland) ja muiden digitaalisten palveluiden kehittämis-, ylläpito- ja koulutustehtäviin
2) Sääntöpohjaisen automaation kehittämis-, ylläpito- ja koulutustehtäviin
Ylitarkastaja tukee kehityskokonaisuuksia UMA-asiantuntijana ja vastaa niihin liittyvien automaatiotarpeiden toteutuksesta.
Tehtäviin voi kuulua mm. seuraavia asiantuntijatehtäviä:
• osallistuminen asiantuntijana UMA:n, sähköisen asioinnin ja muiden sähköisten palveluiden kehittämiseen ja ylläpitoon (mm. analyysityön, määrittelyn ja laadunvarmistuksen tukeminen sekä julkaisukäyttöönottoihin osallistuminen)
• sääntöpohjaisen automaation analyysi, määrittely, dokumentointi, konfigurointi ja laadunvarmistukseen osallistuminen
• prosessikehityksen tukeminen automaation ja järjestelmän näkökulmasta
• automaatio- ja järjestelmämuutosten yhteensovittaminen ja riippuvuuksien hallinta
• omalla vastuulla olevien kehityskokonaisuuksien edistäminen
• lainvalmisteluhankkeisiin osallistuminen omaan vastuukokonaisuuteen liittyen
• loppukäyttäjien tukeminen järjestelmän ja automaation tehokkaassa käytössä, kuten viraston ja sidosryhmien koulutusten suunnittelu ja toteutus, ohjeiden tuottaminen ja ylläpito
• sidosryhmäyhteistyö
Tehtävien virkapaikka on Helsinki, mutta muusta virkapaikasta voidaan mahdollisuuksien mukaan sopia.
Tehtävään ei ole säädettyjä kelpoisuusvaatimuksia.
Parhaimmat valmiudet tehtävän hoitamiselle antaa tehtävään soveltuva koulutus (esim. korkeakoulututkinto) sekä osaaminen ja kokemus vastaavanlaisista järjestelmä- ja automaatiokehityksen tehtävistä.
Lisäksi hakijalta odotetaan:
- Käytännössä osoitettua osaamista sääntöpohjaisesta automaatiosta
- käytännön kokemusta ja osaamista järjestelmäkehityksestä, kuten järjestelmän toiminnallisuuksien suunnittelusta, määrittelystä ja kehitystarpeiden analysoinnista sekä laadunvarmistuksesta
- kykyä maahanmuuttohallinnon prosessien ja asiankäsittelyyn sekä niihin liittyvien riippuvuuksien sisäistämiseen ja kuvaamiseen
- käytännössä osoitettua kykyä kokonaisuuksien hallintaan ja priorisointiin
- vahvaa kehittämisotetta ja ongelmanratkaisukykyä
- tavoitteellista työotetta ja paineensietokykyä
- käytännössä osoitettuja erittäin hyviä vuorovaikutus- ja viestintätaitoja, asiakaslähtöisyyttä
Eduksi katsotaan:
- kokemus sidosryhmäyhteistyöstä
- hallintomenettelyyn ja lain soveltamiseen liittyvä osaaminen
- kokemus ketteristä järjestelmäkehityksen menetelmistä ja työkaluista
Kielitaidon osalta hakijalta odotetaan erinomaista suomen kielen taitoa, hyvää englannin kielen taitoa ja tyydyttävää ruotsin kielen taitoa.
Virkaan tai tehtävään valittavasta henkilöstä voidaan tehdä hakijan suostumuksella perusmuotoinen henkilöturvallisuusselvitys (turvallisuusselvityslaki 726/2014). Menettelystä ja selvityksen kohteen oikeuksista löytyy tarkempia tietoja osoitteessa www.supo.fi.
Turvallisuusselvitys sisältää myös ulkomaansidonnaisuuksien selvittämisen.
Anni-Maria Mäkelä
Tulosalueen johtaja
0295 433 638
(soittoaika: 16.5. klo 9-10)
Meri-Tuuli Fagerlund
Tulosalueen johtaja
0295 433 918
(soittoaika: 8.5. klo 10-11)
Toivomme hakemukset ensisijaisesti sähköisinä Valtiolle.fi-palvelun kautta. Voit kuitenkin hakea tätä työpaikkaa myös toimittamalla hakemuksesi kirjaamon postiosoitteeseen. Sekä hakemuksessa että kirjekuoressa tulee mainita haettavan tehtävän ID-numero. Kirjeen tulee olla perillä hakuajan päättymiseen mennessä.
Maahanmuuttoviraston kirjaamo
PL 10
00086 Helsinki
Meillä Maahanmuuttovirastossa pääset työskentelemään monipuolisesti maahanmuuttoon liittyvissä tehtävissä kansainvälisten ja yhteiskunnallisesti tärkeiden asioiden parissa.
Teemme päätökset maahanmuutto-, turvapaikka-, pakolaisuus- ja kansalaisuusasioihin sekä ylläpidämme Suomen vastaanottojärjestelmää. Työmme on vaikuttavaa ja merkityksellistä: edistämme suomalaisen yhteiskunnan toimivuutta, kilpailukykyä ja turvallisuutta. Ennakoimme tulevaa ja uudistamme toimintaamme rohkeasti.
Meitä on noin 1 300 ja työskentelemme Helsingissä, Kuhmossa, Kuopiossa, Lahdessa, Lappeenrannassa, Oulussa, Raisiossa, Rovaniemellä, Tampereella ja Vaasassa.
Sijainti
Opastinsilta 12 A, 00520 Helsinki
Voit tehdä työtä jossain seuraavista toimipisteistämme
Muut tehtävän tiedot
Maahanmuuttovirasto
Rekrytoinnin ID 13210
Maahanmuuttovirasto
Rekrytoinnin ID 13200
Maahanmuuttovirasto
Rekrytoinnin ID 13185
Helsingin poliisilaitos
Rekrytoinnin ID 13249
Opetushallitus
Rekrytoinnin ID 13232
Oikeusministeriö
Rekrytoinnin ID 13130
Ulkoministeriö
Rekrytoinnin ID 13179
Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskusten kehittämis- ja hallintokeskus
Rekrytoinnin ID 13231
Valtiolle.fi on Suomen valtion työnhakupalvelu. Palvelumme on näyteikkuna valtiolla työskentelemiseen ja hakukanava valtion avoimiin työ- ja harjoittelupaikkoihin. Palvelussamme on jatkuvasti avoimena satoja paikkoja monipuolisiin työtehtäviin Suomessa ja ulkomailla.
Verkkopalvelussamme käytetään evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseen. Käyttämällä palvelua hyväksyt evästeiden käytön. Katso palvelun tietosuojaselosteet sekä saavutettavuusseloste.
Anna palautetta sivustosta
Anna palautetta saavutettavuudesta
Ole hyvä ja vaihda selain esimerkiksi Chromeen