Registratorn ansvarar för registratorsverksamheten och fungerar som närmaste chef för den övriga personalen i registratorskontoret.
Till registratorns arbetsuppgifter hör bland annat registrering av inkommande handlingar, fördelning av rättegångsärenden till avdelningarna, upprättande av statistik, ansvar för arkivet, kundbetjäning och uppföljning av kansliposten. Registratorn deltar även i behandlingen av till hovrätten inkomna begäran om tillgång till information, utfärdar lagakraftsbevis och bestyrker avskrifter.
https://tuomioistuimet.fi/hovioikeudet/vaasanhovioikeus/sv/index.html
Registratorn ansvarar för registratorsverksamheten och fungerar som närmaste chef för den övriga personalen i registratorskontoret.
Till registratorns arbetsuppgifter hör bland annat registrering av inkommande handlingar, fördelning av rättegångsärenden till avdelningarna, upprättande av statistik, ansvar för arkivet, kundbetjäning och uppföljning av kansliposten. Registratorn deltar även i behandlingen av till hovrätten inkomna begäran om tillgång till information, utfärdar lagakraftsbevis och bestyrker avskrifter.
https://tuomioistuimet.fi/hovioikeudet/vaasanhovioikeus/sv/index.html
En framgångsrik skötsel av tjänstens uppgifter förutsätter en lämplig examen, t.ex. rättstradenomexamen samt erfarenhet av uppgiftsområdet. Till en framgångsrik skötsel av uppgifterna bidrar också kännedom om domstolsväsendet och dess funktioner, god samarbets- och organisationsförmåga, initiativförmåga, noggrannhet, effektivitet, kundbetjäningsanda samt goda ICT-färdigheter. Bättre än goda språkkunskaper i bägge inhemska språken räknas som meriter.
Med den sökandes samtycke kan göras en normal säkerhetsutredning av personen som väljs till tjänsten eller uppgiften (säkerhetsutredningslagen 726/2014). Specifikare information om förfarandet och rättigheterna för den som utredningen gäller finns på adressenwww.supo.fi/sv/framsida.
Statsanställda bör bifoga ett matrikelutdrag till ansökan. Övriga sökande bör bifoga de examens- och arbetsbetyg som de anser vara relevanta för den ifrågavarande tjänsten.
Tilläggsinformation ges av kanslichef Kaisa Palmroos, tfn 029 5641 601, kaisa.palmroos@oikeus.fi.
Vi vill i första hand ha ansökningarna elektroniskt via Valtiolle.fi. Du kan dock söka denna arbetsplats även genom att skicka din ansökan till registratorskontorets postadress. Både i ansökan och på kuvertet ska du ange ID-numret för uppgiften du söker. Brevet ska vara framme senast då ansökningstiden går ut.
Vasa hovrätt / Registratorskontoret
PB 217
65101 Vasa
Vasa hovrätt är en av landets fem hovrätter. Hovrättens kansli är i Vasa. Hovrätten behandlar de besvär och klagomål som anförts över avgöranden av tingsrätterna inom hovrättens domkrets. Vasa hovrättens domkrets består av Mellersta Finlands, Satakunta, Södra Österbottens och Österbottens tingsrätter. En del av hovrättens huvudförhandlingar förrättas i Jyväskylä och Björneborg. En del av hovrättens huvudförhandlingar förrättas i Jyväskylä och Björneborg.
Vasa hovrätt sysselsätter cirka 60 personer. Hovrättens verksamhet leds av presidenten. I Vasa hovrätt tjänstgör som domare två avdelningschefer, hovrättsråd, assessorer och föredragande. I hovrätten finns även en kanslichef samt kanslipersonal.
Orter
Hovrättsesplanaden 0, 65100 Vaasa
Du kan arbeta vid något av följande verksamhetsställen
Övrig information om uppgiften
Valtiolle.fi on Suomen valtion työnhakupalvelu. Palvelumme on näyteikkuna valtiolla työskentelemiseen ja hakukanava valtion avoimiin työ- ja harjoittelupaikkoihin. Palvelussamme on jatkuvasti avoimena satoja paikkoja monipuolisiin työtehtäviin Suomessa ja ulkomailla.
Lue palvelun tietosuojaselosteet sekä saavutettavuusseloste.
Anna palautetta sivustosta tai saavutettavuudesta.
Ole hyvä ja vaihda selain esimerkiksi Chromeen