Siirry pääsivulle
Työpaikat Työnantajat Ylävalikko
  • Työpaikan yksityiskohdat Takaisin hakuun Sök nu Jobbdetaljer FinansministerietTillfälligAlla jobbTjänstArbetstid vid ämbetsverkExpertuppgifter1249120.5.2025 - 31.12.2026 eller enlig överenskommelse.4 674 - 5 151 €4.4.2025 18:30 - 22.4.2025 14:00HelsingforsVälj ett uppgiftsområdeMöjlighet att arbeta på distansInformations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Finansministeriet ledigförklarar ett tjänsteförhållande för viss tid som specialsakkunnig. Tjänsteförhållandet tillsätts för tiden 20.5.2025–31.12.2026 eller enligt överenskommelse.

    Tjänsteförhållandet är gemensamt för ministeriet och placerat på den offentliga förvaltningens informations- och kommunikationstekniska avdelning (OffICT).

    Som specialsakkunnig arbetar du i enheten Digitalisering. Enheten Digitalisering sköter uppgifter som omfattar styrning och utveckling av den offentliga förvaltningens e-tjänster samt styrning och utveckling av digitaliseringen av den offentliga förvaltningen som en del av den allmänna utvecklingen av informationshanteringen inom den offentliga förvaltningen.

    I arbetet som specialsakkunnig får du främja målen gällande digital ärendehantering i regeringsprogrammet. Som specialsakkunnig är det din uppgift att främja och bereda verkställandet av programmet för att prioritera digitala myndighetstjänster enligt regeringsprogrammet och statsförvaltningens produktivitetsprogram och i detta särskilt helheten som möjliggör sändning av myndighetsuppdrag till privata digitala posttjänster. Den rekryterade kommer att arbeta som specialsakkunnig i Programmet för att prioritera digitala myndighetstjänster. Till uppgifterna kan även höra andra utvecklingsuppgifter som hör till avdelningens verksamhetsområde och andra uppgifter som bestäms separat.

    Finansministeriet ledigförklarar ett tjänsteförhållande för viss tid som specialsakkunnig. Tjänsteförhållandet tillsätts för tiden 20.5.2025–31.12.2026 eller enligt överenskommelse.

    Tjänsteförhållandet är gemensamt för ministeriet och placerat på den offentliga förvaltningens informations- och kommunikationstekniska avdelning (OffICT).

    Som specialsakkunnig arbetar du i enheten Digitalisering. Enheten Digitalisering sköter uppgifter som omfattar styrning och utveckling av den offentliga förvaltningens e-tjänster samt styrning och utveckling av digitaliseringen av den offentliga förvaltningen som en del av den allmänna utvecklingen av informationshanteringen inom den offentliga förvaltningen.

    I arbetet som specialsakkunnig får du främja målen gällande digital ärendehantering i regeringsprogrammet. Som specialsakkunnig är det din uppgift att främja och bereda verkställandet av programmet för att prioritera digitala myndighetstjänster enligt regeringsprogrammet och statsförvaltningens produktivitetsprogram och i detta särskilt helheten som möjliggör sändning av myndighetsuppdrag till privata digitala posttjänster. Den rekryterade kommer att arbeta som specialsakkunnig i Programmet för att prioritera digitala myndighetstjänster. Till uppgifterna kan även höra andra utvecklingsuppgifter som hör till avdelningens verksamhetsområde och andra uppgifter som bestäms separat.

    Visa mindre
    Ytterligare information https://valtiolle.fi/se/jobbar/specialsakkunnig-offict-enheten-digitalisering-12491/ FinansministerietTillfälligAlla jobbTjänstArbetstid vid ämbetsverkExpertuppgifter1249120.5.2025 - 31.12.2026 eller enlig överenskommelse.4 674 - 5 151 €4.4.2025 18:30 - 22.4.2025 14:00HelsingforsVälj ett uppgiftsområdeMöjlighet att arbeta på distansInformations- och kommunikationsteknik (ICT) Föreskrivna behörighetskrav och föreskrivna krav på språkkunskaper

    Det finns inga föreskrivna behörighetsvillkor för uppgiften som specialsakkunnig.

    Av sökanden förväntas

    • Lämplig högre högskoleexamen (t.ex. PM)
    • Tidigare erfarenhet av sakkunniguppgifter inom digitala tjänster och elektronisk ärendehantering
    • Tidigare erfarenhet eller förtrogenhet med projektarbete inom den offentliga förvaltningen

    • God samarbets- och kommunikationsförmåga samt social kompetens
    • Erfarenhet av krävande intressentsamarbete
    • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
    • Färdigheter för självständigt sakkunnigarbete och ett aktivt arbetssätt
    • God stresstålighet
    • Förmåga att ta till dig och analysera omfattande ärendehelheter
    • Utmärkta muntliga och skriftliga kunskaper i finska, nöjaktiga muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska

    Meriterande är
    • Förtrogenhet med frågor gällande digitala postlådor
    • Kännedom om statsrådets verksamhetsmiljö
    • Kännedom om finansministeriets förvaltningsområde

    Vi erbjuder dig Hos oss kan du utveckla din kompetens och växa som sakkunnig: vi erbjuder möjligheter såväl till sakkunniga i början av sin karriär som till erfarna experter. Vi har dessutom tillgång till heltäckande företagshälsovårdstjänster samt motions- och kulturförmåner. Vi stöder samordnandet av arbete och fritid bland annat genom flextid och möjlighet till distansarbete.

    Kom med oss och trygga framtiden – hos oss får du arbeta på en unik utkiksplats och i en inspirerande arbetsgemenskap!
    Utredningar

    Med den sökandes samtycke kan göras en normal säkerhetsutredning av personen som väljs till tjänsten eller uppgiften (säkerhetsutredningslagen 726/2014). Specifikare information om förfarandet och rättigheterna för den som utredningen gäller finns på adressenwww.supo.fi/sv/framsida.

    Kontaktinformation

    Informationsförvaltningsråd, Enhetschef Katja Väänänen
    förenamn.efternamn@gov.fi
    0295 530 245

    Inlämnande av ansökan

    Vi vill i första hand ha ansökningarna elektroniskt via Valtiolle.fi. Du kan dock söka denna arbetsplats även genom att skicka din ansökan till registratorskontorets postadress. Både i ansökan och på kuvertet ska du ange ID-numret för uppgiften du söker. Brevet ska vara framme senast då ansökningstiden går ut.

  • Finansministeriet registratorskontoret

    PB 28
    00023 Statsrådet

  • Organisation
  • Hos oss vid finansministeriet får du betydelsefulla arbetsuppgifter: Vi skapar valmöjligheter för kommande generationer genom att stärka hållbar tillväxt, sörja för den offentliga ekonomin och värna om god förvaltning. Våra värden, öppenhet, förtroende och ansvarsfullhet styr vår verksamhet. Vi är kända för vår höga kompetens.

    Informations- och kommunikationstekniska avdelningen inom den offentliga förvaltningen (OffICT) styr informationsförvaltningen inom den offentliga förvaltningen, utvecklingen av strukturer, de gemensamma tjänsterna samt serviceproduktionen. Vi styr de allmänna grunderna för e-kommunikation och informationssäkerhet och vi bereder informations- och förvaltningspolitik och lagstiftning inom området. Vi svarar dessutom för resultatstyrningen av Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata och Statens center för informations- och kommunikationsteknik Valtori.

    Orter
    Pb 28, 00023 Valtioneuvosto

    Du kan arbeta vid något av följande verksamhetsställen

  • Helsinki
    PL 28
    00023 Helsinki
  • Mer om arbetsgivaren
    Uppgiftsdetaljer

    Övrig information om uppgiften

  • Mer information: Vår arbetsgemenskap uppskattar jämställdhet och likabehandling, och vi välkomnar sökande av olika kön, i olika ålder och med olika bakgrund.
  • Uppgiftsnivå: Expertuppgifter
  • Distansarbete: Möjlighet att arbeta på distans
  • Tjänsten inrättats: Tjänsten är gemensam för ämbetsverket.
  • Grund för visstidsanställning: Arbetets art
  • Arbetstid: Arbetstid vid ämbetsverk
  • Prövotid: En prövotid på 6 månader kan tillämpas.
  • Löneuppgifter: Lönen bestäms enligt kravnivån 12 och den personliga prestationen. Totallönen för en nyanställd uppgår således till cirka 4 674–5 151 euro i månaden.
  • Sök nu
    Sinulle suositellut työpaikat

    Valtiovarainministeriö

    Finanssineuvos, kansantalousosasto, reaalitalouden yksikköHakuaika päättyy25.4.202514:00

    Rekrytoinnin ID 12468

    Valtiovarainministeriö

    Hallitussihteeri, budjettiosasto, taloushallinto- ja oikeusyksikköHakuaika päättyy28.4.202514:00

    Rekrytoinnin ID 12487

    Valtiovarainministeriö

    Erityisasiantuntija, JulkICT-osasto, tietopolitiikkayksikköHakuaika päättyy22.4.202514:00

    Rekrytoinnin ID 12479

    Maa- ja metsätalousministeriö

    Korkeakouluharjoittelija (Markkinayksikkö)24hHakuaika päättyy22.5.202512:00

    Rekrytoinnin ID 12624

    Suomen ympäristökeskus Syke

    Apulaistutkija, mikromuovianalytiikkaHakuaika päättyy2.5.202515:00

    Rekrytoinnin ID 12710

    Ulkoministeriö

    Erityisasiantuntija (viestintä, strateginen viestintä ja informaatiovaikuttaminen)24hHakuaika päättyy2.5.202516:15

    Rekrytoinnin ID 12730

    Ulkoministeriö

    Erityisasiantuntija (viestintä, kansainvälinen kauppa)24hHakuaika päättyy2.5.202516:15

    Rekrytoinnin ID 12726

    Luonnonvarakeskus

    Erikoistutkija, tekoälymenetelmät24hHakuaika päättyy13.5.202516:00

    Rekrytoinnin ID 12671

    Kaikki työpaikat
    Uusimmat työpaikat
    Hakuaika päättymässä

    Työpaikat englanniksi
    Työpaikat ruotsiksi
    Etätyömahdollisuus

    Hakijan ohje
    Tutustu työnantajiin
    Työelämäuutiset

    Pohjoismaiden ministerineuvosto
    EU:n avoimet työpaikat
    Naton avoimet työpaikat

    valtio

    Valtiolle.fi on Suomen valtion työnhakupalvelu. Palvelumme on näyteikkuna valtiolla työskentelemiseen ja hakukanava valtion avoimiin työ- ja harjoittelupaikkoihin. Palvelussamme on jatkuvasti avoimena satoja paikkoja monipuolisiin työtehtäviin Suomessa ja ulkomailla.

    Muokkaa evästeasetuksia

    Verkkopalvelussamme käytetään evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseen. Käyttämällä palvelua hyväksyt evästeiden käytön. Katso palvelun tietosuojaselosteet sekä saavutettavuusseloste.

    Anna palautetta sivustosta .
    Anna palautetta saavutettavuudesta .