Siirry pääsivulle
Työpaikat Työnantajat Ylävalikko
  • Työpaikan yksityiskohdat Takaisin hakuun Sök nu Jobbdetaljer Anonymt rekryteringspost Social- och hälsovårdsministerietAlla jobbOrdinarieTjänstArbetstid vid ämbetsverkVerkställande uppgifter118521.5.2025 eller så snart som möjligt2 330-2 446 euro per månad beroende på den tidigare erfarenhet som du har. Den individuella lönedelen bestäms utifrån din personliga arbetsinsats och 0-50 procent av den uppgiftsbaserade lönedelen.18.3.2025 10:00 - 7.4.2025 16:15HelsingforsVälj ett uppgiftsområdeMöjlighet att arbeta på distansLagberedning

    Social- och hälsovårdsministeriet söker en LAGBEREDNINGSASSISTENT till en ordinarie tjänst. Avsikten är att tillsätta tjänsten så snart som möjligt.

    Tjänsten är gemensam för ministeriet och förlagd till förmånsenheten vid avdelningen för social trygghet och försäkringar. Tjänsten kan vid behov överföras till en annan enhet. Tjänstestället är Helsingfors. Läs mer om avdelningen och enheten på adressen: https://stm.fi/sv/avdelningen-for-social-trygghet-och-forsakringar-svo .

    Som lagberedningsassistent kommer du att assistera lagberedarna i förmånsenheten med stöduppgifter som gäller lagberedningsprojekt. I dina arbetsuppgifter ingår till exempel att göra layout för författningstexter och korrekturläsa dem, hämta in information samt assisterande uppgifter som gäller statsrådets föredragningslistor. Dessutom kommer du också att ta hand om lagberedningsprocessens tidsplaner och administrativa åtgärder. Dina arbetsuppgifter omfattar även allmänna assisterande uppgifter, såsom mötesarrangemang och kalenderhantering.

    Vi genomför rekryteringen anonymt, vilket främjar en jämlik handläggning av ansökningarna utifrån de sökandes kunnande och kompetens under rekryteringsprocessen. Vid rekryteringen handlägger vi de inlämnade ansökningarna utan de sökandes identifieringsuppgifter, tills vi har fattat beslut om vilka sökande som ska kallas till intervju. Vänligen ange inte personuppgifter i andra fält på ansökningsformuläret än i dem som är markerade som anonyma.

    Social- och hälsovårdsministeriet söker en LAGBEREDNINGSASSISTENT till en ordinarie tjänst. Avsikten är att tillsätta tjänsten så snart som möjligt.

    Tjänsten är gemensam för ministeriet och förlagd till förmånsenheten vid avdelningen för social trygghet och försäkringar.

    Tjänsten kan vid behov överföras till en annan enhet. Tjänstestället är Helsingfors. Läs mer om avdelningen och enheten på adressen: https://stm.fi/sv/avdelningen-for-social-trygghet-och-forsakringar-svo .

    Som lagberedningsassistent kommer du att assistera lagberedarna i förmånsenheten med stöduppgifter som gäller lagberedningsprojekt. I dina arbetsuppgifter ingår till exempel att göra layout för författningstexter och korrekturläsa dem, hämta in information samt assisterande uppgifter som gäller statsrådets föredragningslistor. Dessutom kommer du också att ta hand om lagberedningsprocessens tidsplaner och administrativa åtgärder. Dina arbetsuppgifter omfattar även allmänna assisterande uppgifter, såsom mötesarrangemang och kalenderhantering.

    Vi genomför rekryteringen anonymt, vilket främjar en jämlik handläggning av ansökningarna utifrån de sökandes kunnande och kompetens under rekryteringsprocessen. Vid rekryteringen handlägger vi de inlämnade ansökningarna utan de sökandes identifieringsuppgifter, tills vi har fattat beslut om vilka sökande som ska kallas till intervju. Vänligen ange inte personuppgifter i andra fält på ansökningsformuläret än i dem som är markerade som anonyma.

    Visa mindre
    Ytterligare information https://valtiolle.fi/se/jobbar/lagberedningsassistent-11852/ Anonymt rekryteringspost Social- och hälsovårdsministerietAlla jobbOrdinarieTjänstArbetstid vid ämbetsverkVerkställande uppgifter118521.5.2025 eller så snart som möjligt2 330-2 446 euro per månad beroende på den tidigare erfarenhet som du har. Den individuella lönedelen bestäms utifrån din personliga arbetsinsats och 0-50 procent av den uppgiftsbaserade lönedelen.18.3.2025 10:00 - 7.4.2025 16:15HelsingforsVälj ett uppgiftsområdeMöjlighet att arbeta på distansLagberedning Av sökanden förväntas

    För att lyckas i rollen som lagberedningsassistent är det bra om du har
    • en för tjänsten lämplig examen på yrkeshögskole- eller institutnivå
    • utmärkta datatekniska kunskaper och motivation att lära dig använda nya system
    • tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter eller sekreterarens/assistentens uppgifter
    • utmärkta muntliga och skriftliga kunskaper i finska samt nöjaktiga muntliga och skriftliga kunskaper i svenska.

    Som lagberedningsassistent behöver du dessutom utmärkt samarbetsförmåga och social kompetens samt flexibilitet och initiativförmåga.

    Meriterande är kännedom om statsrådets verksamhet och tidigare erfarenhet av assisterande uppgifter inom lagberedning.

    Språkkunskaper som behövs i uppgift
    • Finska
      • Muntliga: Utmärkta
      • Skriftliga: Utmärkta
      • Förståelse: Utmärkta
    • Svenska
      • Muntliga: Nöjaktiga
      • Skriftliga: Nöjaktiga
      • Förståelse: Nöjaktiga
    Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig intressanta och mångsidiga arbetsuppgifter, uppmuntrar dig att utveckla ditt kunnande samt stöder dig i att balansera arbete och fritid. För att stödja hälsa och välbefinnande i arbetet erbjuder vi dessutom motions- och kulturförmåner, omfattande företagshälsovård och möjlighet till att arbeta delvis på distans. Vår arbetsgemenskap uppskattar jämställdhet och likabehandling, och vi välkomnar sökande av olika kön, i olika ålder och med olika bakgrund. Utredningar

    Med den sökandes samtycke kan göras en normal säkerhetsutredning av personen som väljs till tjänsten eller uppgiften (säkerhetsutredningslagen 726/2014). Specifikare information om förfarandet och rättigheterna för den som utredningen gäller finns på adressenwww.supo.fi/sv/framsida.

    Kontaktinformation

    Mer information om tjänsten ger Essi Rentola, direktör, tfn 02951 63155, fornamn.efternamn@gov.fi.

    Inlämnande av ansökan

    Vi vill i första hand ha ansökningarna elektroniskt via Valtiolle.fi. Du kan dock söka denna arbetsplats även genom att skicka din ansökan till registratorskontorets postadress. Både i ansökan och på kuvertet ska du ange ID-numret för uppgiften du söker. Brevet ska vara framme senast då ansökningstiden går ut.

  • Social- och hälsovårdsministeriet (statsrådets distributionscentral) registratorskontoret

    PB 33 (Riddaregatan 2 B, Helsingfors)
    00023 Helsingfors

  • Organisation
  • Social- och hälsovårdsministeriet (SHM) verkar som en del av statsrådet. Målet för vår verksamhet är att alla ska ha lika möjligheter till ett hälsosamt och tryggt liv. Vi ansvarar för planeringen, styr-ningen och genomförandet av social- och hälsovårdspolitiken.

    SHM har ca 450 anställda. Personalens medelålder är 47 år. Uppgifterna vid ministeriet kräver en hög utbildningsnivå. De vanligaste studieområdena är juridik, samhällsvetenskap och humaniora. De som arbetar med assisterande uppgifter har vanligtvis en merkonom- eller tradenomexamen. Arbetsuppgifterna vid social- och hälsovårdsministeriet består av mångsidiga sakkunnig- och assi-stentuppgifter.

    Enligt feedback från personalen upplevs arbetsmiljön som rättvis och sporrande.

    SHMs mission och värderingar

    Vår uppgift är att säkerställa människors funktionsförmåga, utkomst och tjänster för att vi ska kunna leva i ett jämlikt, hållbart och stabilt samhälle.

    Orter
    Sjötullsgatan 8, 00170 Helsinki

    Du kan arbeta vid något av följande verksamhetsställen

  • Helsinki, Meritullinkatu
    Meritullinkatu 8
    00170 Helsinki
  • Mer om arbetsgivaren
    Uppgiftsdetaljer

    Övrig information om uppgiften

  • Uppgiftsnivå: Verkställande uppgifter
  • Distansarbete: Möjlighet att arbeta på distans
  • Beskrivning av distansarbete: Det är möjligt att arbeta delvis på distans.
  • Tjänsten inrättats: Tjänsten är gemensam för ämbetsverket.
  • Arbetstid: Arbetstid vid ämbetsverk
  • Ytterligare information om arbetstider: 36 h 15 min/vecka
  • Prövotid: Tjänsten kan inledas med en prövotid på högst sex månader.
  • Löneuppgifter: Lönen bestäms enligt kravnivå 4 i ministeriets lönesystem. Den uppgiftsbaserade lönedelen är 2 330–2 446 euro per månad beroende på den tidigare erfarenhet som du har. Den individuella lönedelen bestäms utifrån din personliga arbetsinsats och utgör högst 50 procent av den uppgiftsbaserade lönedelen.
  • Sök nu

    Kaikki työpaikat
    Uusimmat työpaikat
    Hakuaika päättymässä

    Työpaikat englanniksi
    Työpaikat ruotsiksi
    Etätyömahdollisuus

    Hakijan ohje
    Tutustu työnantajiin
    Työelämäuutiset

    Pohjoismaiden ministerineuvosto
    EU:n avoimet työpaikat
    Naton avoimet työpaikat

    valtio

    Valtiolle.fi on Suomen valtion työnhakupalvelu. Palvelumme on näyteikkuna valtiolla työskentelemiseen ja hakukanava valtion avoimiin työ- ja harjoittelupaikkoihin. Palvelussamme on jatkuvasti avoimena satoja paikkoja monipuolisiin työtehtäviin Suomessa ja ulkomailla.

    Muokkaa evästeasetuksia

    Verkkopalvelussamme käytetään evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseen. Käyttämällä palvelua hyväksyt evästeiden käytön. Katso palvelun tietosuojaselosteet sekä saavutettavuusseloste.

    Anna palautetta sivustosta .
    Anna palautetta saavutettavuudesta .