Kundtjänsten vid verksamhetsenheten för Utsökningsverkets gemensamma tjänster ledigförklarar ett tjänsteförhållande som indrivningssekreterare (Y9) för tiden 14.4.2025-31.12.2025. Tjänsten är placerad i Helsingfors eller Åbo.
Indrivningssekreterarens arbete på Utsökningsverkets riksomfattande kundtjänst består av mångsidiga uppgifter inom kundtjänst i olika kanaler. Kundtjänstens indrivningssekreterare arbetar på flera orter och arbetet är i huvudsak självständigt. Som stöd har indrivningssekreteraren tätt samarbete med kollegorna och Utsökningsverkets övriga personal. En stöttande, positiv och öppen atmosfär på arbetsplatsen är viktig för oss.
Vår uppgift är att vara en sakkunnig, tillförlitlig och fungerande kontaktkanal för alla våra kunder. Merparten av vårt arbete av vägledning och råd för borgenärer och gäldenärer. Vi har också bland annat myndigheter, medier, advokatbyråer och arbetsgivare samt Utsökningsverkets interna intressentgrupper som kunder.
Arbetsdagarna på kundtjänsten är varierande och lärandet är en kontinuerlig process. Indrivningssekreterarens arbetsdag består förutom telefonservice och hantering av ämbetsverkets e-post också att ta emot besökskunder och hantera kreditupplysningar och kundernas beställningar. Våra servicekanaler utvecklas kontinuerligt för att möta kundernas behov.
Våra viktigaste arbetsredskap är utsökningsregistret Uljas, telefontjänstsystemet OC och Microsofts Office-program.
Kundtjänsten vid verksamhetsenheten för Utsökningsverkets gemensamma tjänster ledigförklarar ett tjänsteförhållande som indrivningssekreterare (Y9) för tiden 14.4.2025-31.12.2025. Tjänsten är placerad i Helsingfors eller Åbo.
Indrivningssekreterarens arbete på Utsökningsverkets riksomfattande kundtjänst består av mångsidiga uppgifter inom kundtjänst i olika kanaler. Kundtjänstens indrivningssekreterare arbetar på flera orter och arbetet är i huvudsak självständigt. Som stöd har indrivningssekreteraren tätt samarbete med kollegorna och Utsökningsverkets övriga personal. En stöttande, positiv och öppen atmosfär på arbetsplatsen är viktig för oss.
Vår uppgift är att vara en sakkunnig, tillförlitlig och fungerande kontaktkanal för alla våra kunder. Merparten av vårt arbete av vägledning och råd för borgenärer och gäldenärer. Vi har också bland annat myndigheter, medier, advokatbyråer och arbetsgivare samt Utsökningsverkets interna intressentgrupper som kunder.
Arbetsdagarna på kundtjänsten är varierande och lärandet är en kontinuerlig process. Indrivningssekreterarens arbetsdag består förutom telefonservice och hantering av ämbetsverkets e-post också att ta emot besökskunder och hantera kreditupplysningar och kundernas beställningar. Våra servicekanaler utvecklas kontinuerligt för att möta kundernas behov.
Våra viktigaste arbetsredskap är utsökningsregistret Uljas, telefontjänstsystemet OC och Microsofts Office-program.
Tjänsten har inga lagstadgade behörighetskrav.
Av sökanden förväntar vi energisk känsla för kundservice, stresstålighet, utmärkt arbetsgemenskaps- och interaktionsförmåga, initiativförmåga samt ett självständigt och utvecklande sätt att arbeta.
De bästa förutsättningarna för uppgiften ges av en tradenomexamen eller merkonomexamen, men viktigare än utbildningen är social kompetens och förmåga att betjäna kunder även i utmanande kundservicesituationer.
Telefontjänstarbetet kräver tydligt uttryck och uppgiften förutsätter utmärkta muntliga och skriftliga kunskaper i finska. Vi förväntar att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Kunskaper i engelska räknas som merit.
Vi önskar att sökanden har goda IT-kunskaper. Vi uppskattar erfarenhet av arbete i en decentraliserad organisation samt erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter.
Suvi Kuusaari
Avdelningssekreterare
029 565 8838
suvi.kuusaari@oikeus.fi
Vi vill i första hand ha ansökningarna elektroniskt via Valtiolle.fi. Du kan dock söka denna arbetsplats även genom att skicka din ansökan till registratorskontorets postadress. Både i ansökan och på kuvertet ska du ange ID-numret för uppgiften du söker. Brevet ska vara framme senast då ansökningstiden går ut.
Utsökningsverket registratorskontoret
PB 2 / rekryt
00067 Utsökningsverket
Utsökningen är en del av rättsväsendet och justitieministeriets förvaltningsområde. Utsökningsverket har som mål att så många som möjligt klarar av sina förpliktelser och att parterna litar på att deras rättigheter tillgodoses inom utsökningen. Utsökningen tryggar genomförandet av rättigheter och skyldigheter i samhället. Utsökningsverkets grundläggande uppgift är att verkställa domar och andra direkt utsökbara beslut.
Utsökningsverket är ett riksomfattande ämbetsverk som består av riksfogdens kansli, som är ämbetsverkets centralförvaltningsenhet, samt åtta verksamhetsenheter som sköter operativa verkställighetsuppgifter och stödfunktioner. Utsökningsverket har cirka 1 100 anställda med verksamhetsställen på 64 orter runt om i Finland.
Utsökningsverkets värderingar är rättvisa, serviceanda, förtroende och ständig utveckling.
Utsökningsverket är tvåspråkigt.
Orter
Helsingfors, Åbo
Du kan arbeta vid något av följande verksamhetsställen
Övrig information om uppgiften
Valtiolle.fi on Suomen valtion työnhakupalvelu. Palvelumme on näyteikkuna valtiolla työskentelemiseen ja hakukanava valtion avoimiin työ- ja harjoittelupaikkoihin. Palvelussamme on jatkuvasti avoimena satoja paikkoja monipuolisiin työtehtäviin Suomessa ja ulkomailla.
Verkkopalvelussamme käytetään evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseen. Käyttämällä palvelua hyväksyt evästeiden käytön. Katso palvelun tietosuojaselosteet sekä saavutettavuusseloste.
Anna palautetta sivustosta
Anna palautetta saavutettavuudesta
Ole hyvä ja vaihda selain esimerkiksi Chromeen