Näin haet työpaikkaa Valtiolle.fi-työnhakupalvelussa. Tältä sivulta löydät ohjeet työnhakuun, vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin sekä Hakijapalvelun yhteystiedot.
1) Etsi sinulle sopiva työpaikka
Hyödynnä valmiita hakupainikkeita (esim. tehtäväalueittain, sijainneittain) tai käytä hakukenttää ja suodattimia löytääksesi kiinnostavat tehtävät.
2) Tutustu työpaikkailmoitukseen huolellisesti
Lue tehtävän kuvaus, vaatimukset ja odotukset tarkkaan. Valmistaudu vastaamaan niihin kattavasti hakemuksessasi ja tuomaan esiin, miksi juuri sinä sovit tehtävään.
3) Hae työpaikkaa – kirjaudu tai rekisteröidy
Klikkaa Hae työpaikkaa -painiketta. Rekisteröidy sähköpostiosoitteellasi tai kirjaudu sisään aiemmin luomallasi käyttäjätunnuksella. Kirjautuneena voit hyödyntää aiemmin tallennettuja tietoja / hakemuksien tietoja myös tulevissa hauissa.
4) Täytä hakemus
Täytä sähköinen hakulomake huolellisesti. Liitä mukaan tarvittavat liitteet, kuten ansioluettelo (CV), jos niitä pyydetään hakulomakkeella.
5) Lähetä hakemus
Tarkista hakemuksesi ennen lähettämistä. Muista lähettää hakemus ennen hakuajan päättymistä, sillä myöhästyneitä hakemuksia ei oteta huomioon.
6) Seuraa hakemustasi
Saat vahvistuksen sähköpostiisi, kun hakemuksesi on vastaanotettu. Rekrytoinnin aikana saat ilmoituksia prosessin etenemisestä ja lopullisesta valinnasta tai esimerkiksi pyynnön täydentää hakemustasi tai sähköisen haastattelukutsun. Seuraa siis sähköpostiasi. Haetut paikat tallentuvat omaan profiiliisi, josta voit tarkastella niitä myöhemmin.
Vinkkejä hakemuksen täyttöön
Tarvitsetko apua hakemuksen kanssa? Tarkempi hakijan ohje ja usein kysytyt kysymykset löytyvät tältä sivulta. Niistä saat selkeät ohjeet ja vastauksia moniin työnhakuun liittyviin kysymyksiin.
Teknisiä ongelmia?
Jos sinulla on Valtiolle.fi-palveluun liittyviä teknisiä ongelmia esimerkiksi kirjautumisessa, hakijaprofiilin kanssa tai hakemuksen täyttämisessä, etkä löydä vastausta hakijan ohjeista tai usein kysytyistä kysymyksistä, voit olla yhteydessä Hakijapalveluun. Yhteystiedot löydät tältä sivulta.
Hakijan ohje opastaa työpaikkojen etsimisessä ja hakemisen prosessissa, sisältäen muun muassa hakusanojen ja suodattimien käytön, hakemuksen täyttämisen, lähettämisen, muokkaamisen sekä perumisen. Ohjeessa käsitellään myös profiilin hallintaa, rekisteröitymistä, kirjautumista ja haastattelukutsuja.

Hakijapalvelu auttaa hakijoita Valtiolle.fi-työnhakupalveluun liittyvissä teknisissä kysymyksissä. Hakijapalveluun voit ottaa yhteyttä teknisissä ongelmatilanteissa, jos et esimerkiksi pääse kirjautumaan järjestelmään, kohtaat ongelmia hakijaprofiilissasi tai hakemusta täyttäessäsi.
Puhelinpalvelu palvelee arkipäivisin klo 9-15.
Sähköposti: hakijapalvelu(at)palkeet.fi
Puhelin: 029 556 4020
Huomioithan, että hakijapalvelu ei ota vastaan hakemuksia.
Yksittäiseen rekrytointiin liittyvissä kysymyksissä, olethan yhteydessä suoraan rekrytoivaan virastoon. Rekrytoinnin yhteyshenkilön tiedot löydät työpaikkailmoitukselta.
Kuinka lähetän palautetta Valtiolle.fi-palveluun liittyen?
Voit antaa palautetta Valtiolle.fi-palvelusta www.valtiolle.fi sivuston Anna palautetta -linkin kautta. Linkki löytyy joka sivun alareunasta. Muistathan kirjoittaa palautelomakkeeseen mahdollisimman tarkan kuvauksen palautteesi aiheesta. Jos haluat palautteeseesi vastauksen, jätäthän palautteen mukana sähköpostiosoitteesi.