Kaikkiin valtion työpaikkoihin haetaan yhden palvelun kautta. Työpaikan hakeminen Valtiolle.fi-työnhakupalvelun kautta edellyttää käyttäjätilin luomista palveluun. Käyttäjätilin luomiseksi tarvitset toimivan sähköpostiosoitteen.
Tunnuksesi säilyy palvelussa, mikäli käytät sitä aktiivisesti. Yli yhden (1) vuoden käyttämättömänä olleet käyttäjätunnukset poistetaan automaattisesti. Saat ennen poistoa sähköpostiisi viestin, jossa kerrotaan tunnuksen vanhenemisesta. Kirjautumalla sisään käyttäjätilillesi estät tunnuksesi poistumisen. Muussa tapauksessa sinun ei tarvitse tehdä mitään ja käyttämättömänä ollut käyttäjätunnuksesi poistetaan palvelusta automaattisesti ilmoituksen mukaisesti.
Lähetetyt hakemukset säilyvät palvelussa kaksi (2) vuotta rekrytoinnin päättämisen jälkeen. Keskeneräiset, lähettämättömät hakemukset sekä hakijan perumat hakemukset säilyvät 6 kuukautta.
Työpaikkaan liittyvät kysymykset
Olethan yhteydessä suoraan rekrytoivaan virastoon yksittäiseen työpaikkailmoitukseen tai rekrytoinnin etenemiseen liittyvissä kysymyksissä. Yhteystiedot löydät ilmoitukselta. Mikäli tehtävän hakuaika on jo päättynyt ja ilmoitus on poistunut sivustolta, löydät ilmoituksen kirjautumalla sisään käyttäjäprofiilillesi.
Avoimet hakemukset
Palvelussa voit halutessasi laatia avoimen hakemuksen. Avoimen hakemuksen perusteella hakija voidaan palkata alle kahden (2) vuoden määräaikaiseen virka-/tai työsuhteeseen. Vakinaisia tai pidempiä määräaikaisia tehtäviä varten tulee rekrytoinnin valtiolla tapahtua aina hakuilmoitukseen kohdistetun hakemuksen perusteella.
Hakijapalvelu auttaa hakijoita Valtiolle.fi-työnhakupalveluun liittyvissä teknisissä kysymyksissä. Puhelinpalvelu palvelee arkipäivisin klo 8-16.15.
Sähköposti: hakijapalvelu(at)palkeet.fi
Puhelin: 029 556 4020
Huomioithan, että hakijapalvelu ei ota vastaan hakemuksia.
Yksittäiseen rekrytointiin liittyvissä kysymyksissä, olethan yhteydessä suoraan rekrytoivaan virastoon.