Sisäministeriössä on haettavana PELASTUSYLITARKASTAJAN virka, joka täytetään 1.12.2024 lukien tai sopimuksen mukaan. Virka on ministeriön yhteinen ja se on sijoitettu pelastusosaston pelastustoimen yksikköön.
Sisäministeriön tehtävänä on johtaa, ohjata ja valvoa pelastustoimen palveluita. Sisäministeriö sovittaa yhteen myös eri ministeriöiden ja toimialojen toimintaa pelastustoimessa ja sen kehittämisessä sekä huolehtii pelastustoimen valtakunnallisista järjestelyistä ja valmisteluista. Tehtäväkokonaisuudesta vastaa sisäministeriön pelastusosasto.
Pelastusosaston tietohallinnon tehtäviin kuuluvat muun muassa pelastustoimen tietohallinnon, tiedonhallinnan, digiturvallisuuden ja arkkitehtuurin valmistelu ja ohjaus sekä tietohallinto- ja ICT-hankkeiden omistajuus ja ohjaus. Pelastusosasto vastaa myös hyvinvointialueiden pelastustoimia koskevan tietohallinnon ohjauksesta.
Pelastusylitarkastaja vastaa pelastustoimen Virve2-hankkeesta toimien hankepäällikkönä ja toimii pelastustoimen Virve-pääkäyttäjänä. Pelastusylitarkastaja osallistuu myös nykyisen Virven ohjaukseen. Tehtäviin kuuluvat myös muiden sovittavien turvallisuusviranomaisten ja pelastustoimen kehittämishankkeiden ohjaus ja kehittämistehtävät sekä pääkäytön tehtävät. Pelastusylitarkastaja vastaa tehtävänsä tavoitteiden saavuttamisesta sekä viranomais- ja sidosryhmäyhteistyöstä tehtäväalueensa mukaisesti.
-
Muut tehtävän tiedot
- https://valtiolle.fi/fi/tyopaikat/pelastusylitarkastaja-7643/
- Sisäministeriö
- Kaikki työpaikatVakinainenVirkasuhdeVirastotyöaikaMahdollisuus työskennellä etänäAsiantuntijataso
- 7643
- 1.12.2024 lukien tai sopimuksen mukaan
- 4406,98 euroa/kk
- 2.10.2024 15:30 - 21.10.2024 14:00
- UusimaaHelsinkiValitse tehtäväalueMaanpuolustus / turvallisuus / varautuminen
Pelastusylitarkastajan tehtävään ei ole säädettyjä erityisiä kelpoisuusvaatimuksia.
Parhaimmat valmiudet tehtävän menestykselliselle hoitamiselle antaa soveltuva korkeakoulututkinto ja kokemus Virve:stä ja Virve2:sta, pelastustoimen tietohallinnon, digiturvallisuuden ja tieto-järjestelmäprojektien ohjaus- ja kehittämistehtävistä sekä laajojen kokonaisuuksien ohjaus- ja kehittämistehtävistä. Hakijalle katsotaan eduksi kokemus ja osaaminen pelastustoimesta etenkin viesti- ja johtamisjärjestelmiin liittyvistä vastuutehtävistä sekä tiedonhallinnan kehittämisestä ja ohjauksesta sekä julkisesta tietohallinnosta. Lisäksi aiempi työkokemus valtioneuvoston piiristä arvioidaan hakijalle eduksi.
Tehtävään valittavalta edellytetään oma-aloitteellisuutta, näkemyksellisyyttä ja ongelmanratkaisukykyä sekä kykyä itsenäiseen työskentelyyn ja hyvää yhteistyökykyä. Tehtävässä tarvitaan suomen kielen erinomaista taitoa sekä ruotsin kielen tyydyttävää suullista ja kirjallista taitoa.
- liukuvan työajan sekä etätyömahdollisuuksia,
- kattavan työterveyshuollon,
- kannustamme osaamisen kehittämiseen ja tarjoamme siihen monipuoliset mahdollisuudet,
- liikunta- ja kulttuuriedun, sekä
- mielenkiintoisen toimintaympäristön ja pääset yhdessä kanssamme tekemään turvallista Suomea.
Meille tasa-arvo ja yhdenvertaisuus on tärkeää ja toivommekin monipuolisesti hakemuksia eri taustoista ja ikäryhmistä sekä eri sukupuolta olevilta henkilöiltä. Olemme myös esteetön työpaikka.
Virkaan tai tehtävään valittavasta henkilöstä voidaan tehdä hakijan suostumuksella perusmuotoinen henkilöturvallisuusselvitys (turvallisuusselvityslaki 726/2014). Menettelystä ja selvityksen kohteen oikeuksista löytyy tarkempia tietoja osoitteessa www.supo.fi.
Henkilöön kohdennetaan viran tai tehtävän aikana henkilöturvallisuusselvityksen mukaista nuhteettomuusseurantaa.
Turvallisuusselvitys sisältää myös ulkomaansidonnaisuuksien selvittämisen.
Lisätietoja tehtävästä antavat pelastustoimen tietohallintopäällikkö Teemu Luukko p. 0295 488 455 sekä yksikön johtaja Pauliina Eskola, p. 0295 488 263.
Toivomme hakemukset ensisijaisesti sähköisinä Valtiolle.fi-palvelun kautta. Voit kuitenkin hakea tätä työpaikkaa myös toimittamalla hakemuksesi kirjaamon postiosoitteeseen. Sekä hakemuksessa että kirjekuoressa tulee mainita haettavan tehtävän ID-numero. Kirjeen tulee olla perillä hakuajan päättymiseen mennessä.
Sisäministeriö, kirjaamo
PL 26 (Ritarikatu 2 B, Helsinki)
00023 Helsinki
Sisäministeriön tavoitteena on, että Suomi on maailman turvallisin maa nyt ja tulevaisuudessa. Tämän tavoitteen saavuttamiseksi huolehdimme ihmisten turvallisuudesta sekä rakennamme kilpailukykyistä yhteiskuntaa ja varmistamme ihmisten yhdenvertaisen kohtelun.
Olemme noin 240 hengen ministeriö ja meillä työskentelee asiantuntijoita poliisitoimen, rajaturvallisuuden, pelastustoimen ja maahanmuuton aloilta. Sisäministeriöllä on kolme ydintehtävää. Valmistelemme poliisia, pelastustoimea, hätäkeskustoimintaa, rajavalvontaa, meripelastusta ja maahanmuuttoa koskevaa lainsäädäntöä, tulosohjaamme oman hallinnonalamme virastoja ja laitoksia sekä käsittelemme toimialaamme liittyviä kansainvälisiä ja EU-asioita. Sisäisen turvallisuuden ministeriönä sisäministeriöllä on lisäksi kansalliseen turvallisuuteen, valmiussuunnitteluun ja erilaisiin häiriötilanteisiin sekä poikkeusoloihin varautumiseen liittyviä tehtäviä.
Arvojemme mukaisesti haluamme toimia avoimesti ja konstailemattomasti, reilusti ja luotettavasti sekä olla yhdessä vahva.
Tutustu meihin tarkemmin: https://intermin.fi/ministerio/sisaministerio-tyopaikkana
Sijainti
Helsinki
Voit tehdä työtä jossain seuraavista toimipisteistämme
Kirkkokatu 12
00170 Helsinki
Muut tehtävän tiedot