Maahanmuuttovirastossa on avoinna riskienhallinnan ja sisäisen valvonnan koordinaation asiantuntijan virka. Tehtävä sijoittuu tieto- ja tulosohjausyksikköön.
Tehtävä on viraston uudelleen organisoitumisen myötä uusi, ja sen tarkoituksena on tukea viraston strategisten tavoitteiden toteutumista kaikissa ydinprosesseissa. Organisaation osien ja tehtävien nimet ovat muutoksen kohteena, joten ne saattavat vielä muuttua.
Riskienhallinnan ja sisäisen valvonnan koordinaation asiantuntijan tehtävänä on tunnistaa, arvioida, hallita ja seurata viraston erilaisia riskejä. Nämä riskit voivat liittyä strategisiin, operatiivisiin, taloudellisiin tai sääntelyyn liittyviin teemoihin. Riskienhallinnan asiantuntijan tehtäviin kuuluu riskien tunnistaminen ja monitorointi eri lähteistä, niiden todennäköisyyden ja mahdollisten seurausten arviointi sekä sopivien hallintotoimenpiteiden suunnittelu ja toteutus riskien vähentämiseksi tai poistamiseksi. Tehtäviin kuuluu myös riskienhallintatoimien jatkuva tehokkuuden seuranta, arviointi, raportointi ja näiden toimintojen kehittäminen.
Riskienhallinta asiantuntija vastaa tehtävästään itsenäisesti raportoiden yksikön ja viraston johdolle. Hän toimii tiiviissä yhteistyössä kaikkien viraston osastojen ja yksiköiden kanssa, erityisesti talous ja turvallisuustoimintojen kanssa. Tehtävä edellyttää myös kykyä toimia sidosryhmäyhteistyössä ja työryhmissä
Tehtävää on mahdollista hoitaa useilta Maahanmuuttoviraston toimipisteiltä, virkapaikka neuvotellaan rekrytoinnin yhteydessä. Tehtävä edellyttää matkustusvalmiutta.
Lisätietoja
-
Lisätiedot
- https://valtiolle.fi/fi/tyopaikat/riskienhallinnan-ja-sisaisen-valvonnan-koordinaation-erityisasiantuntija-4871/
- Maahanmuuttovirasto
- Kaikki työpaikatVakinainenVirkasuhdeVirastotyöaikaMahdollisuus työskennellä etänäAsiantuntijataso
- 4871
- 1.6.2024 tai sopimuksen mukaan
- 4207,04 – 4589,50 € / kk
- 6.5.2024 23:00 - 22.5.2024 16:15
- UusimaaHelsinkiValitse tehtäväalueMuut tehtävät
Tehtävään ei ole säädettyjä kelpoisuusvaatimuksia.
Parhaimmat valmiudet tehtävän menestykselliselle hoitamiselle antaa tehtävään soveltuva koulutus (esimerkiksi soveltuva ylempi korkeakoulututkinto) ja useamman vuoden käytännön kokemus riskienhallinnan tehtävistä.
Odotamme riskienhallinnan asiantuntijalta:
• useamman vuoden käytännön kokemusta riskienhallinnan tehtävistä
• toimialaan liittyvän lainsäädännön, määräysten ja standardien tuntemusta sekä kykyä soveltaa tietoja itsenäisesti
• laaja-alaista ymmärrystä toimintaympäristöstä
• valmiutta kouluttaa asiantuntija-alueen sisältöjä
• kykyä toimia sidosryhmäyhteistyössä ja työryhmissä, sekä vaikuttaa verkostoissa
• erinomaisia analyyttista ajattelukykyä ja ongelmaratkaisutaitoja
• hyviä esiintymis-, yhteistyö- ja vuorovaikutustaitoja
• näyttöä tavoitteellisesta, tulosorientoituneesta sekä itseohjautuvasta työotteesta
Tehtävässä tarvitaan molempien kotimaisten kielten lisäksi hyvää englannin kielen taitoa.
- Englanti
- Suullinen osaaminen: Hyvä
- Kirjallinen osaaminen: Hyvä
- Ruotsi
- Suullinen osaaminen: Tyydyttävä
- Kirjallinen osaaminen: Tyydyttävä
- Suomi
- Suullinen osaaminen: Erinomainen
- Kirjallinen osaaminen: Erinomainen
• tuettu lounas.
• liikunta- ja kulttuurietu tukemaan työhyvinvointia ja jaksamista.
• kattava työterveyshuolto.
• liukuva työaika ja joustavat etätyömahdollisuudet.
Virkaan tai tehtävään valittavasta henkilöstä voidaan tehdä hakijan suostumuksella perusmuotoinen henkilöturvallisuusselvitys (turvallisuusselvityslaki 726/2014). Menettelystä ja selvityksen kohteen oikeuksista löytyy tarkempia tietoja osoitteessa www.supo.fi.
Turvallisuusselvitys sisältää myös ulkomaansidonnaisuuksien selvittämisen.
Lisätietoja voi kysyä sähköpostilla:
Jussi Lassila
Turvallisuuspäällikkö
etunimi.sukunimi@migri.fi
Johannes Hirvelä
Kehitysjohtaja
etuinimi.sukunimi@migri.fi
Toivomme hakemukset ensisijaisesti sähköisinä Valtiolle.fi-palvelun kautta. Voit kuitenkin hakea tätä työpaikkaa myös toimittamalla hakemuksesi kirjaamon postiosoitteeseen. Sekä hakemuksessa että kirjekuoressa tulee mainita haettavan tehtävän ID-numero. Kirjeen tulee olla perillä hakuajan päättymiseen mennessä.
Maahanmuuttoviraston kirjaamo
PL 10
00086 Helsinki
Meillä Maahanmuuttovirastossa pääset työskentelemään monipuolisesti maahanmuuttoon liittyvissä tehtävissä kansainvälisten ja yhteiskunnallisesti tärkeiden asioiden parissa.
Teemme päätökset maahanmuutto-, turvapaikka-, pakolaisuus- ja kansalaisuusasioihin sekä ylläpidämme Suomen vastaanottojärjestelmää. Työmme on vaikuttavaa ja merkityksellistä: edistämme suomalaisen yhteiskunnan toimivuutta, kilpailukykyä ja turvallisuutta. Ennakoimme tulevaa ja uudistamme toimintaamme rohkeasti.
Meitä on noin 1 300 ja työskentelemme Helsingissä, Kuhmossa, Kuopiossa, Lahdessa, Lappeenrannassa, Oulussa, Raisiossa, Rovaniemellä, Tampereella ja Vaasassa.
Sijainti
Helsinki
Voit tehdä työtä jossain seuraavista toimipisteistämme
Opastinsilta 12 A
00520 Helsinki
Muut tehtävään liittyvät tiedot
Haastattelut tehtävään pidetään 23.-29.5.2024 välisenä aikana.