Vi söker kommunikationssamordnare till kommunikationsenheten vid riksdagens kansli.
Som kommunikationssamordnare arbetar du särskilt med riksdagens studio för audiovisuell kommunikation. Du skriver anvisningar, utbildar och stöder dem som använder studion, hjälper till med teknik som sköts manuellt, planerar och utvecklar användningen av studion, sköter bokningskalendern och skapar olika typer av innehåll i studion bland annat för riksdagens kansli och talmännen.
Du producerar videor och webbsändningar både med mobil utrustning och med stationär utrustning som finns i riksdagens olika lokaler. Arbetet omfattar vanligtvis förhandsplanering, skapande av underlag för webbsändningar, inspelning, redigering och publicering.
Du sköter också andra uppgifter vid kommunikationsenheten. Till dina uppgifter hör till exempel att öka samarbetet kring audiovisuell kommunikation med olika aktörer i riksdagen. Du har ett nära samarbete med riksdagens specialister på visuell kommunikation och vikarierar för dem vid behov.
Du samordnar olika projekt och sköter deras schemaläggning, fakturering och inspelningsarrangemang. Du använder riksdagens publikationssystem, ärendehanteringssystem, fakturahanteringssystem och andra system som behövs i arbetet. Vid behov deltar du i offentlig upphandling och kommunikationsenhetens jour.
-
Ytterligare information
- https://valtiolle.fi/se/jobbar/kommunikationssamordnare-7141/
- Riksdagens kansli
- TillfälligAlla jobbTjänstArbetstid vid ämbetsverkMöjlighet att arbeta på distansVerkställande uppgifter
- 7141
- 1.1.2025 - 31.12.2025
- Enligt denna huvudregel är lönen 3 470,79 euro i månaden för den nyanställda.
- 23.9.2024 12:21 - 8.10.2024 15:00
- NylandHelsingforsVälj ett uppgiftsområdeKommunikation
Vi förutsätter att du har lämplig utbildning och att du i din tidigare verksamhet har visat dig ha den skicklighet och förmåga som krävs för att framgångsrikt sköta uppgifterna.
Examen inom ett lämpligt område, relevant arbetserfarenhet samt god kännedom om riksdagen ger goda förutsättningar för arbetet.
Vi förväntar oss att du har kunskaper i och intresse för audiovisuell kommunikation. Du ska ha erfarenhet av att arbeta i en studio, utbilda, skapa anvisningar samt av att ge stöd till andra studioanvändare. Du ska också ha erfarenhet av att använda mobil utrustning, ställa i ordning inspelningsplatser, filma och streama. Du kan redigera videomaterial och publicera innehåll i olika kanaler. Du känner till de viktigaste programmen och systemen som behövs i arbetet (t.ex. Videosync, vMix, SharePoint, sociala medier, kontorsprogram, Adobe CC) och kan använda dem i Windowsmiljö. Du har lätt för att lära dig använda nya program.
Bred kunskap om riksdagen och dess uppgifter är meriterande. Som meriter räknar vi också en serviceinriktad attityd och erfarenhet av kundservice i en krävande miljö. Påvisad förmåga att sköta uppgifter som kräver noggrannhet, hantera tidsplaner och arbeta med flera projekt samtidigt är till fördel. Även erfarenhet av arbete inom den offentliga sektorn, offentlig upphandling och användning av ärendehanteringssystem är meriterande.
Uppgiften kräver utmärkta kunskaper i finska, goda kunskaper i engelska och minst nöjaktiga kunskaper i svenska.
Med den sökandes samtycke kan göras en normal säkerhetsutredning av personen som väljs till tjänsten eller uppgiften (säkerhetsutredningslagen 726/2014). Specifikare information om förfarandet och rättigheterna för den som utredningen gäller finns på adressenwww.supo.fi/sv/framsida.
Säkerhetsutredningen inbegriper också utredning av utländska bindningar.
Kommunikationschef Liina Hemminki, 26.9.2024 kl. 13-14, tfn (09) 432 2192, samt specialist på visuell kommunikation Tero Hanski, 24.9.2024 kl. 14-15 och 2.10.2024 kl. 10-11, tfn (09) 432 2486.
Vi vill i första hand ha ansökningarna elektroniskt via Valtiolle.fi. Du kan dock söka denna arbetsplats även genom att skicka din ansökan till registratorskontorets postadress. Både i ansökan och på kuvertet ska du ange ID-numret för uppgiften du söker. Brevet ska vara framme senast då ansökningstiden går ut.
Registratorskontoret vid riksdagens kansli registratorskontoret
Riksdagsgatan 4
00102 Riksdagen
Riksdagens kansli ska skapa förutsättningar för riksdagen att sköta de uppgifter som hör till riksdagen i dess egenskap av statsorgan.
Till kansliet hör centralkansliet, utskottssekretariatet, förvaltnings- och serviceavdelningen, internationella avdelningen, utrednings- och informationsavdelningen och säkerhetsavdelningen.
Kommunikationsenheten svarar för informationen om aktuella frågor, informationen till medier och medborgare, webbkommunikationen och internkommunikationen samt tjänar riksdagens andra kommunikationsbehov.
Orter
Helsingfors
Du kan arbeta vid något av följande verksamhetsställen
Auroragatan 6
00102 Helsingfors
Övrig information om uppgiften