hoppa till huvudinnehållet
Lediga jobb
Du har inte lagt till några favoriter än. Lägg till meddelandet som en favorit genom att klicka på hjärtat på meddelandet.
Arbetsgivarna
Du har inte lagt till arbetsgivare som favoriter än. Genom att lägga till arbetsgivaren som favorit kommer den att synas här.
Två personer fotograferade uppifrån högst upp på parlamentsbyggnadens trappor
Visa mer

Vi söker kommunikationssamordnare till kommunikationsenheten vid riksdagens kansli.

Som kommunikationssamordnare arbetar du särskilt med riksdagens studio för audiovisuell kommunikation. Du skriver anvisningar, utbildar och stöder dem som använder studion, hjälper till med teknik som sköts manuellt, planerar och utvecklar användningen av studion, sköter bokningskalendern och skapar olika typer av innehåll i studion bland annat för riksdagens kansli och talmännen.

Du producerar videor och webbsändningar både med mobil utrustning och med stationär utrustning som finns i riksdagens olika lokaler. Arbetet omfattar vanligtvis förhandsplanering, skapande av underlag för webbsändningar, inspelning, redigering och publicering.

Du sköter också andra uppgifter vid kommunikationsenheten. Till dina uppgifter hör till exempel att öka samarbetet kring audiovisuell kommunikation med olika aktörer i riksdagen. Du har ett nära samarbete med riksdagens specialister på visuell kommunikation och vikarierar för dem vid behov.

Du samordnar olika projekt och sköter deras schemaläggning, fakturering och inspelningsarrangemang. Du använder riksdagens publikationssystem, ärendehanteringssystem, fakturahanteringssystem och andra system som behövs i arbetet. Vid behov deltar du i offentlig upphandling och kommunikationsenhetens jour.

Föreskrivna behörighetskrav och föreskrivna krav på språkkunskaper

Vi förutsätter att du har lämplig utbildning och att du i din tidigare verksamhet har visat dig ha den skicklighet och förmåga som krävs för att framgångsrikt sköta uppgifterna.

Av sökanden förväntar vi oss

Examen inom ett lämpligt område, relevant arbetserfarenhet samt god kännedom om riksdagen ger goda förutsättningar för arbetet.

Vi förväntar oss att du har kunskaper i och intresse för audiovisuell kommunikation. Du ska ha erfarenhet av att arbeta i en studio, utbilda, skapa anvisningar samt av att ge stöd till andra studioanvändare. Du ska också ha erfarenhet av att använda mobil utrustning, ställa i ordning inspelningsplatser, filma och streama. Du kan redigera videomaterial och publicera innehåll i olika kanaler. Du känner till de viktigaste programmen och systemen som behövs i arbetet (t.ex. Videosync, vMix, SharePoint, sociala medier, kontorsprogram, Adobe CC) och kan använda dem i Windowsmiljö. Du har lätt för att lära dig använda nya program.

Bred kunskap om riksdagen och dess uppgifter är meriterande. Som meriter räknar vi också en serviceinriktad attityd och erfarenhet av kundservice i en krävande miljö. Påvisad förmåga att sköta uppgifter som kräver noggrannhet, hantera tidsplaner och arbeta med flera projekt samtidigt är till fördel. Även erfarenhet av arbete inom den offentliga sektorn, offentlig upphandling och användning av ärendehanteringssystem är meriterande.

Uppgiften kräver utmärkta kunskaper i finska, goda kunskaper i engelska och minst nöjaktiga kunskaper i svenska.

Vi erbjuder dig Vi utvecklar de anställdas kompetens och trivseln i arbetet genom att erbjuda intressanta och varierande arbetsuppgifter och många olika möjligheter till utbildning och motion. Personalen har tillgång till lunchförmån och heltäckande företagshälsovård av hög kvalitet. Flexibel arbetstid och distansarbete när arbetsuppgifterna tillåter det gör det lättare att samordna arbete och privatliv. Utredningar

Med den sökandes samtycke kan göras en normal säkerhetsutredning av personen som väljs till tjänsten eller uppgiften (säkerhetsutredningslagen 726/2014). Specifikare information om förfarandet och rättigheterna för den som utredningen gäller finns på adressenwww.supo.fi/sv/framsida.

Säkerhetsutredningen inbegriper också utredning av utländska bindningar.

Kontaktinformation

Kommunikationschef Liina Hemminki, 26.9.2024 kl. 13-14, tfn (09) 432 2192, samt specialist på visuell kommunikation Tero Hanski, 24.9.2024 kl. 14-15 och 2.10.2024 kl. 10-11, tfn (09) 432 2486.

Skickande av ansökan

Vi vill i första hand ha ansökningarna elektroniskt via Valtiolle.fi. Du kan dock söka denna arbetsplats även genom att skicka din ansökan till registratorskontorets postadress. Både i ansökan och på kuvertet ska du ange ID-numret för uppgiften du söker. Brevet ska vara framme senast då ansökningstiden går ut.

  • Registratorskontoret vid riksdagens kansli registratorskontoret

    Riksdagsgatan 4
    00102 Riksdagen

  • Organisation

    Riksdagens kansli ska skapa förutsättningar för riksdagen att sköta de uppgifter som hör till riksdagen i dess egenskap av statsorgan.

    Till kansliet hör centralkansliet, utskottssekretariatet, förvaltnings- och serviceavdelningen, internationella avdelningen, utrednings- och informationsavdelningen och säkerhetsavdelningen.

    Kommunikationsenheten svarar för informationen om aktuella frågor, informationen till medier och medborgare, webbkommunikationen och internkommunikationen samt tjänar riksdagens andra kommunikationsbehov.

    Orter
    Helsingfors

    Du kan arbeta vid något av följande verksamhetsställen

  • Helsingfors, Auroragatan
    Auroragatan 6
    00102 Helsingfors
  • Mer om arbetsgivaren
    Uppgiftsdetaljer

    Övrig information om uppgiften

  • Uppgiftsnivå: Verkställande uppgifter
  • Distansarbete: Möjlighet att arbeta på distans
  • Beskrivning av distansarbete: Arbetet sker i huvudsak på arbetsplatsen men distansarbete är ibland möjligt när arbetsuppgifterna tillåter det.
  • Tjänsten inrättats: Tjänsten är gemensam för ämbetsverket.
  • Ytterligare information om visstidsanställning: Behov av extra personalresurser.
  • Arbetstidsform: Arbetstid vid ämbetsverk
  • Prövotid: Sex månader.
  • Löneuppgifter: Lönen består av en uppgiftsrelaterad lönedel som grundar sig på arbetets svårighetsgrad och en individuell lönedel som bestäms utifrån en prestationsbedömning (högst 50 % av den uppgiftsrelaterade lönedelen). Lön betalas enligt kravnivå 8 i riksdagens kanslis lönesystem (2 776,63 euro i månaden). Den individuella lönedelen är i regel 25 % i början av anställningsförhållandet.
  • Sök nu
    Rekommenderade jobb
  • Lediga jobb
    Senaste jobben
    Ansökningsdagen upphör

    Jobb på engelska
    Jobb på svenska
    Möjlighet att arbeta på distans

    Sökandes hjälp
    Lär känna arbetsgivare
    Arbetslivsnyheter

    Nordiska ministerrådet
    Lediga arbetsplatser i EU
    NATO:s öppna positionerNATO:s öppna positioner

    Vyinformation
    Valtiolle Valtiolle-logo

    Valtiolle.fi är den finska regeringens jobbsökningstjänst. Vår tjänst är ett skyltfönster för att arbeta i staten och en ansökningskanal för lediga jobb och praktikplatser i staten. Vår tjänst har ständigt hundratals lediga tjänster för mångsidiga arbetsuppgifter i Finland och utomlands.

    Öppna cookie-inställningar

    Du kan också hitta oss här:

    Vår onlinetjänst använder cookies för att förbättra användarupplevelsen.Genom att använda tjänsten accepterar du användningen av cookies. Se tjänstens dataskyddsutlåtande och tillgänglighetsutlåtande.

    Ge feedback om webbplatsen.
    Ge feedback om tillgänglighet.