hoppa till huvudinnehållet
Lediga jobb
Du har inte lagt till några favoriter än. Lägg till meddelandet som en favorit genom att klicka på hjärtat på meddelandet.
Arbetsgivarna
Du har inte lagt till arbetsgivare som favoriter än. Genom att lägga till arbetsgivaren som favorit kommer den att synas här.
Meny
  • Assistent - Åklagarmyndigheten
    Visa mer

    Åklagarmyndighetens uppgift är att se till att rättvisan förverkligas och att ett i lagen förutsatt straff följer av ett brott som begåtts. Vi erbjuder en lagom mängd utmaningar samt en öppen arbetsgemenskap.

    Vi söker en assistent till riksåklagarens byrå. Du arbetar vid avdelningen för verksamhetsstöd vid enheten för stöd för ledningen. Vid stödet för ledningen sköter vi uppgifter i anslutning till Åklagarmyndighetens kommunikation, gemensamma stöduppgifter samt tillställningar och besök.

    Du sköter mångsidiga uppgifter i anslutning till lokalerna och lokalsäkerheten vid riksåklagarens byrå. Du är medlem i fastighetens säkerhetsgrupp och ordnar bl.a. räddningsövningar och säkerhetspromenader samt hanterar tillträdesrätter. Till din uppgift hör bl.a. att göra servicebegäran för lokalen, övervaka lokalernas allmänna skick samt transportera och organisera varor och möbler. Du koordinerar och assisterar vid den kommande flytten till annan lokal.

    Du beställer olika material och utrustning samt sköter beställningarna (Handi) utifrån din behovskartläggning.

    Du bistår i användningen av AV- och multifunktionsapparater och beställer nödvändig service.

    Du hjälper till att ordna möten och andra tillställningar till exempel genom att se över hur gästerna rör sig i lokalerna och ställa lokalerna i ordning för tillställningen.

    Dessutom har du uppgifter gällande transport och postning.

    Som stöd har du en arbetsgemenskap som utvecklas, uppmuntrar och motiverar och vars hjälp du kan lita på.

    Föreskrivna behörighetskrav och föreskrivna krav på språkkunskaper

    Uppgiften har inga lagstadgade behörighetsvillkor.

    Enligt 2 § 2 mom. i statsrådets förordning om de språkkunskaper som krävs av vissa tjänstemän inom justitieministeriets förvaltningsområde (1126/2003) är kravet vid en tvåspråkig myndighet för den tjänsteman som avses förordningen goda muntliga och skriftliga kunskaper i finska eller svenska.

    Av sökanden förväntar vi oss

    Vi förväntar oss att du har lämplig yrkesinriktad grundexamen eller kännedom om uppgiftsområdet utifrån praktisk erfarenhet.

    Du ska vara kundserviceinriktad, samarbetsvillig och systematisk. Du är bra på att lösa praktiska problem och på att organisera. Vi förväntar oss att du tar initiativ, är aktiv och har förmåga till självständigt arbete. I brådskande situationer behöver du god stresstålighet. Vi värdesätter förmåga att utveckla uppgiftsfältet och skapa nya verksamhetssätt.

    Uppgiften förutsätter goda skriftliga och muntliga kunskaper i finska. Kunskaper i svenska och engelska räknas som merit.

    Vi förväntar oss att du har goda ICT-färdigheter. I arbetet behöver du kunna använda Word och Excel samt beredskap att lära dig nya system och program.


    Körkort är till nytta i eventuella transportuppgifter.

    Vi erbjuder dig Vi erbjuder en subventionerad motions-, kultur-, massage- och lunchförmån och omfattande företagshälsovård.
    Utredningar

    Med den sökandes samtycke kan göras en begränsad säkerhetsutredning av personen som väljs till tjänsten eller uppgiften (säkerhetsutredningslagen 726/2014). Specifikare information om förfarandet och rättigheterna för den som utredningen gäller finns på adressen www.supo.fi/sv/framsida.

    Kontaktinformation

    Enhetschef Virve Streng, Stöd för ledningen
    virve.streng@oikeus.fi, tf. 029 56 20820

    Skickande av ansökan

    Vi vill i första hand ha ansökningarna elektroniskt via Valtiolle.fi. Du kan dock söka denna arbetsplats även genom att skicka din ansökan till registratorskontorets postadress. Både i ansökan och på kuvertet ska du ange ID-numret för uppgiften du söker. Brevet ska vara framme senast då ansökningstiden går ut.

  • Riksåklagarens byrå registratorskontoret

    Fågelviksgränden 4
    00530 Helsingfors

  • Organisation
  • Åklagarmyndigheten är en kunnig, framstegsvänlig och slagkraftig aktör som främjar rättvist straffansvar.

    Majoriteten av Åklagarmyndighetens medarbetare är åklagare. Utöver dessa sysselsätter myndigheten åklagarsekreterare, sakkunniga och andra kontrosmedarbetare. Myndigheten har mer än 600 medarbetare och 30 verksamhetsställen på olika håll i Finland. Åklagarmyndigheten består av riksåklagarens byrå, dvs. centralförvaltningsenheten, och fem åklagardistrikt.

    Riksåklagaren är ledare för Åklagarmyndigheten, men åklagarna fattar alltid sina beslut om åtalsprövning helt självständigt.

    Av de myndigheter som behandlar brottmål har åklagaren den bredaste arbetsbeskrivningen som inkluderar allt mellan förundersökning och domstolsbehandling. Utifrån förundersökningsmaterialet fattar åklagaren beslut om huruvida hen ska väcka åtal i ett mål. Om åklagaren beslutar att väcka åtal behandlar hen åtalet i domstol.

    Åklagarens arbete är mångsidig, självständig och krävande skötsel av brottmål. I åklagaryrket krävs det dessutom interaktionsfärdigheter och mod att fatta beslut. Åklagarna har juris magisterexamen.

    Åklagarsekreteraren assisterar åklagarna i handläggningen av brottmål. Många åklagarsekreterare är merkonomer eller rättstradenomer. Åklagarsekreterarna kan också ha någon annan utbildning, om de uppfyller de övriga kraven för arbetet.

    Hos Åklagarmyndigheten investerar man i personalutbildning och arbetsutveckling. Man litar på medarbetarna, och i allmänhet kan distansarbete utföras mycket flexibelt. Många ger beröm för att Åklagarmyndigheten har en stimulerande och omedelbar arbetsatmosfär och att kollegerna alltid ger stöd. Hos Åklagarmyndigheten är det lätt att utföra viktigt arbete.

    Myndighetens värderingar är rättvisa, kompetens och arbetshälsa.

    Orter
    Helsingfors

    Du kan arbeta vid något av följande verksamhetsställen

  • Helsingfors, Fågelviksgränden
    Fågelviksgränden 4
    00530 Helsingfors
  • Mer om arbetsgivaren
    Uppgiftsdetaljer

    Övrig information om uppgiften

  • Mer information: Vi försöker hålla intervjuerna vecka 44-45.

    Vi önskar att ansökningarna i första hand skickas via systemet valtiolle.fi.

    Sökande ombes uppvisa intyg och övriga handlingar först i samband med intervjun.
  • Uppgiftsnivå: Verkställande uppgifter
  • Distansarbete: Ingen möjlighet att jobba på distans
  • Beskrivning av distansarbete: Arbetet utförs huvudsakligen på tjänstestället i Fågelvik, Helsingfors
  • Tjänsten inrättats: Tjänsten är gemensam för ämbetsverket.
  • Arbetstidsform: Arbetstid vid ämbetsverk
  • Ytterligare information om arbetstider: Flextid
  • Prövotid: Tjänsten kan försättas med högst en 6 månaders prövotid.
  • Löneuppgifter: Y10
  • Sök nu
    Rekommenderade jobb
  • Lediga jobb
    Senaste jobben
    Ansökningsdagen upphör

    Jobb på engelska
    Jobb på svenska
    Möjlighet att arbeta på distans

    Sökandes hjälp
    Lär känna arbetsgivare
    Arbetslivsnyheter

    Nordiska ministerrådet
    Lediga arbetsplatser i EU
    NATO:s öppna positionerNATO:s öppna positioner

    Vyinformation
    Valtiolle Valtiolle-logo

    Valtiolle.fi är den finska regeringens jobbsökningstjänst. Vår tjänst är ett skyltfönster för att arbeta i staten och en ansökningskanal för lediga jobb och praktikplatser i staten. Vår tjänst har ständigt hundratals lediga tjänster för mångsidiga arbetsuppgifter i Finland och utomlands.

    Öppna cookie-inställningar

    Du kan också hitta oss här:

    Vår onlinetjänst använder cookies för att förbättra användarupplevelsen.Genom att använda tjänsten accepterar du användningen av cookies. Se tjänstens dataskyddsutlåtande och tillgänglighetsutlåtande.

    Ge feedback om webbplatsen.
    Ge feedback om tillgänglighet.